Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Hatékony hirdetést!

Címkék: onlinemarketing kampány ajánló keresomarketing nap 2011

2011.11.07. hétfő 18:53 Konrad

Amikor elkezdtem összerakni az idei Keresőmarketing nap programját, akkor annyiban gondoltam tovább a keresőhirdetéseket illetve a kattintás alapú (PPC) hirdetéseket, amennyire továbbgondolják azt a vállalkozások, a hirdetők. Ez pedig a hatékonyság kérdése.

Ha nem technológiai-szolgáltatói oldalról közelítem meg a kérdést (vagyis nem azt nézem, hogy mi valósítható meg, mi az, ami az adott platformon éppen van), akkor valójában mindig egy kérdést kell feltennem: mennyire éri meg nekem hirdetni egy adott felületen?

Vagyis gyakorlatilag azt nézem, mennyire hatékony nekem egy hirdetés? Miközben ez így nagyon egyszerűnek tűnik, ha elkezdjük szétszedni a kérdést, azonnal látszik, hogy mennyire összetett dologról van szó. Mert ami nekem hatékony, az lehet, hogy neked nem az. Míg nekem mondjuk az a fontos, hogy sok e-mail címet gyűjtsek, addig neked az kell, hogy sokan Like-olják a Facebook oldalad, a webáruházas havernak meg az a fontos, hogy eladjon sok kis buznyákot, amit lehet nála kapni.

És ami nekem jó, az neked lehet, hogy nagyon nem, és ami neked nagyon bejött, az lehet, a buznyákokat nem fogja eladni.

Példákkal: ha felrakok egy ütős, hosszú és színes-szagos infóterméket, de csak azoknak adom oda, akik megadják az e-mail címüket, én máris célt értem. Ha ezt meghirdetem a Facebook-on, nagy valószínűséggel kevesebb e-mail címet gyűjtök be, mint te, aki azt hirdeti, hogy Like-olják az oldalad. És a haver Facebook hirdetéssel elég kevés buznyákot adott el... Vagyis hiába használjuk ugyanazt az eszközt, a más célokhoz más hatékonyság társul.

Ráadásul a hatékonyságot tovább bontva, azt is észre fogjuk venni, hogy nemcsak az a kérdés, melyik hirdetés mennyire hatékony, hanem az is kérdés, hogy a használt hirdetés elég hatékony-e. Nem egy másik megoldással hasonlítjuk össze, hanem az elvárásainkkal. Belefér ez még a költségekbe? Többet hoz, mint amennyibe került? Ha igen, akkor jöhet, még akkor is, ha az egy eredmény-egységre (pl. megrendelésre) eső költség magasabb, mint egy másik megoldásnál.

Hogy miért költök többet, mint a legolcsóbb? Hát hülye vagyok én?

Természetesen nem. A többet költésnek két oka is van. Az első olyan marketinges-ügynökséges-öltönyös-megmagyarázós: a drágább megoldásnak más eredménye is van, pl. "erősíti a brand-et", "segít vizualizálni a terméket". Elég bullshit szagú szöveg, de igaz! A másik dolog ennél triviálisabb: az olcsó megoldással el tudtam adni 10 buznyákot, nagy haszonnal, de nem többet. A drágább megoldással viszont, bár kisebb haszonnal, de eladtam százat. És így összességében többet kerestem.

Tehát, amikor a hatékonyságról beszélünk, nem szabad leragadni egy-egy mutatónál. Így például önmagában nem mond az semmit, hogy egy hirdetésre kattintás ára 5 Ft, 50 Ft vagy 500 Ft. És az sem jelenti az általános tudást, ha azt látom, hogy az én kampányom mennyire hatékony. 

Ezért is remélem, hogy sikerül majd ennek a kérdésnek több elemét is érintenünk november 23-án. Gyere el, és kérdezz! Biztos, hogy neked is fontos, hogy hatékonyan hirdethess.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr993361659

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Zavaró a reklám a közösségi médiában 2011.11.12. 08:08:52

A legtöbb felhasználó utálja a közösségi felületeken rázúduló reklámáradatot, persze ennek a cégek nem örülnek, de továbbra is ebbe ölik a pénzt és az energiát....

Trackback: Zavaró a reklám a közösségi médiában 2011.11.12. 08:08:52

A legtöbb felhasználó utálja a közösségi felületeken rázúduló reklámáradatot, persze ennek a cégek nem örülnek, de továbbra is ebbe ölik a pénzt és az energiát....

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása