Még tavaly írtam róla, hogy az Index radikálisan módosította a médiaajánlatát. Azzal, hogy átalakult az Index.hu cikkoldali megjelenése, kénytelen is volt, hiszen egyes hirdetések eltűntek, miközben mások lettek helyettük.
Eltűnt a jobb oldali sávból az összes skyscraper, vagyis felhőkarcoló hirdetési forma, a kisebb házakkal, vagyis a vertical-okkal együtt. Helyükre bekerült az eddig a cikkekben lapuló billboard. Megmarad a felső csík megjelenés, és jött újdonságként a hazai bannerek talán legnagyobbika: a roadblock, amelynek a mérete 640x360 pixel.
A formai változások egyértelműen letisztultabbá tették az Index-hu kinézetét, kevesebb lett a hirdetés, és közben a roadblock-kal megjelent egy olyan új felület, ahol minőségében is jobb megoldások készülhetnek. Nekem ez így egyértelműen tetszik.
De változtak az árak is: miközben általános árcsökkenést hajtott végre az Index, a core felületeken, vagyis az Index.hu oldalain megszüntette a kattintás alapú display vásárlást. Ezzel talán elérhető lesz, hogy az alapvetően értékes felületek tényleg a valós értéküknek megfelelő árakon tudjanak értékesülni. Azt hiszem, ez a lépés jó példa lehet, és hosszabb távon jót is tehet a piaccal. Persze csak akkor, ha lesznek, akik követik a példát. Majd kiderül.
Egy biztos, és ezt azt sejtem, az Indexnél is tudják: a bannerek, hirdetések üzleti modell szerepe jelentősen meggyengült. Hosszabb távra ki kell találni valamit, ami nem a néhány nagy cégből szedi be a működési költségeket, hanem sok-sok más helyről. Hogy honnan?
Na, ez az a kérdés, amihez minimum egy Paracelsusra lesz szükségünk.
Utolsó kommentek