Nem olyan régen írtam arról a Gemius kutatásról, ami alapján idehaza a hirdetés mérete és a kattintási hajlandóság fordított arányú, miközben a régió többi országában ez egyenes arányú kapcsolat. Már akkor is kicsit kételkedtem, és fel is merült a kérdés, vajon tényleg így van ez, vagy mérési hibáról van szó?
Írtam arról is, hogy az Index.hu rendesen átszabta a hirdetési megoldásait, és bevezette a brutál nagy méretet, a roadblockot: 640x360 pixeles hirdetést. Nekem ez a 640-es szélesség nagyon beégett, még az első VGA felbontás miatt: a 640x480-as méret évekig meghatározó volt. Ma már persze a telefonom is többet tud...
Így aztán adódott, hogy amint lehet, lássuk, mi történik a gyakorlatban! Mivel csütörtökön indítottam az Intersport aktuális promócióját (érdemes megnézni, jó nagy kedvezmények vannak), így igyekeztem úgy vásárolni, hogy lássam, mit tud az Index.hu. Ezért a Bulvár rovatban már tegnap és ma is fut a hirdetés, 640x360-as méretben. És ma megnéztem az eredményeket.
A kampányban használunk még 728x90-es, 468x120-as, 250x250-es méretet is, így van összehasonlítási alapom. Ezek a méretek hozzák a megszokott, nem túl magas átkattintási arányt, kb. mind hasonlót. Pontos számot nem mondok, annyira nem is érdekes, de nem tér el a megszokott "piaci standardtól". Ehhez képest a roadblock több, mint tízszer volt hatékonyabb! Azaz ugyanannyi megjelenésre tízszer annyi átkattintás érkezett. Egyébként az első napon volt jobb az arány, mára már láthatóan kifáradt a megjelenés, de még így is brutálisan erősebb, mint a többi.
Ennyiből persze nem szabad általános következtetéseket levonni, és az is igaz, a banner jól sikerült, látványos, mozgalmas. Persze a kisebb méretekben is.
De azt bevallom, álmomban sem gondoltam volna, hogy pont az Index.hu fog ennyi átkattintást hozni. Őszintén meglepett.
Működik a nagy méret, láthatóan hatékonyabb az új cikkoldal az Indexen. Jó ezt tudni.
Utolsó kommentek