Ma volt szerencsém meghallgatni a ThinkDigital ügynökség vezetőjének, Szabó Ákosnak egy előadását a Facebook hirdetési megoldásairól. Amitől ez igazán érdekes volt, hogy az előadás nem kisvállalkozásoknak szólt, nem is egy konferencia keretei között zajlott, hanem olyan cégnek, amely potenciálisan nagy megrendelő, vagyis nagyonsokmilliós budget-vel rendelkezik.
Így az előadásában több olyan megoldás is volt, ami a Facebook hirdetési rendszerén keresztül meg sem rendelhető: egyedi megoldások például a kilépő oldalon vagy akár a hírfolyamban. Néha találkozunk ilyennel, de használni tényleg csak kevesen használják.
És ha innen, felülről nézzük a Facebook hirdetési megoldásait, akkor egy nagyon érdekes dolgot látunk: ha tömeg elérést szeretnénk, akkor nincs ennél jobb felület a hazai piacon! Egy példát mondok: a Facebook kilépő oldalán egy napos hirdetéssel el lehet érni minimum 1,4 millió hazai felhasználót! Jobb napokon pár százezerrel többet is. Ráadásul mindezt adott esetben akár úgy is, hogy a hirdetésünket átlag kétszer látják. A mutatott konkrét esetben a napi 1,7 milliós elérés mellé 4 milliós megjelnésszám tartozott.
Persze, ez az eszköz brandépítésre való, az ára is ennek megfelelően a millió forintos nagyságrend.
És nem ez az egyetlen megoldás, amit tud nyújtani a Facebook. Bár idehaza még csak alulról kapargatjuk a tudását, de lassan olyan esetekben is érdemes lehet a Facebook felé fordulni, amilyen esetekben eddig inkább az Index.hu, az Origo.hu vagy a Startlap.hu volt csak a jó terep.
A Facebook elérései brutálisak. A 4,4 millió hazai felhasználó 65%-a napi rendszerességgel lép be, és van már 350 ezer olyan hazai felhasználó, akik csak mobilról használják a szolgáltatást. És amit ugye tudunk: ez a hatalmas közönség nagyon sok módon és nagyon pontosan célozható. Iszonyú erő van ebben marketinges fejjel.
És egyelőre csak nézegetjük, próbálgatjuk.
Utolsó kommentek