Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (141) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (6) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (8) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1369) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (8) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (438) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

A Facebook felülről

Címkék: kampány facebook

2013.04.05. péntek 23:44 Konrad

fbad.jpgMa volt szerencsém meghallgatni a ThinkDigital ügynökség vezetőjének, Szabó Ákosnak egy előadását a Facebook hirdetési megoldásairól. Amitől ez igazán érdekes volt, hogy az előadás nem kisvállalkozásoknak szólt, nem is egy konferencia keretei között zajlott, hanem olyan cégnek, amely potenciálisan nagy megrendelő, vagyis nagyonsokmilliós budget-vel rendelkezik.

Így az előadásában több olyan megoldás is volt, ami a Facebook hirdetési rendszerén keresztül meg sem rendelhető: egyedi megoldások például a kilépő oldalon vagy akár a hírfolyamban. Néha találkozunk ilyennel, de használni tényleg csak kevesen használják.

És ha innen, felülről nézzük a Facebook hirdetési megoldásait, akkor egy nagyon érdekes dolgot látunk: ha tömeg elérést szeretnénk, akkor nincs ennél jobb felület a hazai piacon! Egy példát mondok: a Facebook kilépő oldalán egy napos hirdetéssel el lehet érni minimum 1,4 millió hazai felhasználót! Jobb napokon pár százezerrel többet is. Ráadásul mindezt adott esetben akár úgy is, hogy a hirdetésünket átlag kétszer látják. A mutatott konkrét esetben a napi 1,7 milliós elérés mellé 4 milliós megjelnésszám tartozott.

Persze, ez az eszköz brandépítésre való, az ára is ennek megfelelően a millió forintos nagyságrend.

És nem ez az egyetlen megoldás, amit tud nyújtani a Facebook. Bár idehaza még csak alulról kapargatjuk a tudását, de lassan olyan esetekben is érdemes lehet a Facebook felé fordulni, amilyen esetekben eddig inkább az Index.hu, az Origo.hu vagy a Startlap.hu volt csak a jó terep. 

A Facebook elérései brutálisak. A 4,4 millió hazai felhasználó 65%-a napi rendszerességgel lép be, és van már 350 ezer olyan hazai felhasználó, akik csak mobilról használják a szolgáltatást. És amit ugye tudunk: ez a hatalmas közönség nagyon sok módon és nagyon pontosan célozható. Iszonyú erő van ebben marketinges fejjel.

És egyelőre csak nézegetjük, próbálgatjuk.

25 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr795203414

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A Facebook felülről 2013.04.06. 18:26:02

Ha tömeg elérést szeretnénk, akkor nincs ennél jobb felület a hazai piacon!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bölcs Lázadó · http://bolcslazado.blogspot.com 2013.04.06. 04:24:36

lelopták a wiw-et, pusztuljanak el mind!

csak azért kell majmolni, mert amerikai??

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2013.04.06. 11:22:18

@foldip: pontosan ezt jelenti, igen. Sokan használnak úgy gépet, hogy másokkal megosztva, még otthon is. Az ilyen felhasználók azért is kilépnek, mert éppen átadják a gépet másnak.

PR és marketing · http://prcikk.com/pr-cikkek/pr-cikk-megjelenes-hirdetesi-lehetoseg/ 2013.04.06. 11:56:40

Ez mind szép és jó, de sokan teljesen hirdetésvakok a Facebookon. Ez is megérne ám egy posztot...hogy mennyire hatékony az a hirdetés.

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2013.04.06. 13:10:54

Hát a célzással még vannak gondok, Konrád.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2013.04.06. 15:12:23

@PR megjelenések: A jobboldali hirdetéshez képest a posztok közti 10x hatékonyabb. Vannak mérések.

@$Norbert$: Mesélj, milyen gondok?

PR és marketing · http://prcikk.com/pr-cikkek/pr-cikk-megjelenes-hirdetesi-lehetoseg/ 2013.04.06. 15:20:27

@Konrad: @Konrad: Abban biztos voltam, hogy a két megjelenési mód között óriási különbség van. Mint ahogy két indexes banner között is (pl roadblock üt mindent).

A kérdés továbbra is az hogy milyen ezeknek a hirdetéseknek a hatékonysága. Ugyanis nagyon jól hangzó nagy számokkal lehet dobálózni és ezzel megcélozni a nagy cégek marketing büdzséit, de a hatékonyság, a ROI, a brand építés tényleges, mérhető értékéről nincs semmi infó.

Vélhetően nem is lesz, hiszen ez nem érdeke a Facebooknak. A Facebook érdeke a szép nagy grafikonok és elérési számok mutatása.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2013.04.06. 15:44:56

@Boóc Péter: Van egy csomó adat. A tegnapi előadáson elég sok szó volt erről, és pl. megfelelően beállított méréssel (amikor nemcsak last click analízist csinálsz) elég jól látszik, mit tud a FB. Vagyis pont érdeke a FB-nak az ilyen adatok közzéadása, más kérdés, hogy ezeket a témákat nem érintik a hazai népszerű fb blogok. De ha minden jól megy, lesznek ilyen anyagok nekem is, és akkor majd írok róla.

kpityu2 2013.04.07. 10:27:02

Sima felhasználóként úgy látom, hogy az FB lufi ki fog pukkanni. Jómagam most építem le az FB kapcsolataimat, mert a főoldalon már egy halom reklámból kell kiszűrnöm az ismerőseim által felrakott dolgokat.
A minap pl. a nővérem "lájkolta" tudta nélkül (sponsored) azt a telefontársaságot ahol a mobil előfizetése van.
Ha pedig azt is bevezetik, hogy a dupla érintés is megosztandó lájk lesz, egy rakás szemétté válik az egész. A hirdetések értéke elinflálódik, csak idegesítő háttérzaj lesz, végül befullad szisztéma.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2013.04.07. 10:41:11

@kpityu2: nyilván az volt a cél, hogy összegyűjtsék a birkákat, aztán megcumiztassák őket jó sok reklámmal. :)

grimbusz 2013.04.07. 10:42:54

Előre bocsátom, hogy nagyon szkeptikus vagyok a fb-kal kapcsolatban, főleg ami a hírdetéseket illeti. A fb hírdetések hasznát bemutató kutatások nekem kicsit olyanok, mint Columbo felesége. Mindig előjönnek, de én pl nem igazán láttam.
Londonban pl csináltunk egyet egy nagy alkoholmárkának, ahol pl az jött ki, hogy egyszerűen túlzásba vitték a fb hírdetéseket, és kb 20-30%-nyi fb költéssel elérték volna az amúgy elért célközönség 97-98%-át. Mondjuk tény, nem 150x, hanem csak 10-20 alkalommal, bár így kevésbé lett volna irritáló. :-)

Hkacsa · http://hkacsa.blog.hu 2013.04.07. 11:42:59

Visszanéztem a facebook news feed utolsó 2-3 napját, és egy hirdetést sem látok. Azokat is beleszámolják a statisztikába, amit az adblock megszűr?
Mert akkor elég nagy mérési hibával dolgoznak. Nem nagyon ültem úgy ismerős gépe előtt még, hogy ne lett volna neki is hirdetés szűrője.

2013.04.07. 11:53:28

én 3500 ftért hirdettem, átlag 4 ftba került kattintásonként, sok klikk, valos aki csinált is utána valamit 3 azaz db.

az egész egy pénzszivattyú.

odaterelték a csürhét, most meg fizetnek, hogy eltereljék. egyébként a zaj már igy is sok. az uj myspace.

[megmondoember] 2013.04.07. 12:24:38

Legjobb (felület) = minőségi jelző
1.4 millió (uv) = mennyiségi határozó
Mennyiség != minőség

Ezzel el is mondtam mennyire értelmes ez a poszt.

hasznavehetetlen régensherceg · http://avegkezdete.tumblr.com/ 2013.04.07. 12:38:11

sose léptem ki a fészbúkról. egyszerűen csak bezártam a böngészőt vagy azt a fület.

Begérke 2013.04.07. 12:51:03

Igen, ez érdekes. Még sosem hallottam kilépő reklámról, mert én is csak bezártam az ablakot.
Illetve én is úgy gondolom, hogy az AdBlock lehet a megoldás a túlzásba vitt reklámok ellen. Én jó darabig bírtam a reklámokat, de az Index nagyon nagy reklámja és a FB-on a hírfolyamba betett posztok kiverték a biztosítékot. Fel is tettem az adblockert és azóta sokkal tisztább és szárazabb érzés a böngészés...
Egyedül a Google AdWords-öt sajnálom, hogy kiszűri, mert az engem egyáltalán nem zavar és néha még érdekes is.

Madnezz · http://sorfigyelo.blog.hu 2013.04.07. 12:54:58

Facebook:
Kukkolók és magamutogatók gyűjtőhelye. A reklámok hetedannyi kattintást generálnak, mint máshol.

mr.louie 2013.04.07. 15:54:54

Jómagam akkor lepődtem meg igazán, mikor egy ismerősöm mutogatta a Facebook-on egy közös ismerős képeit - ugyanis tele volt a fala mindenféle reklámokkal. Aztán nemrég felmentem telefonról FB-ra (hivatalos, natív kliensről) egy üzenet miatt, és akkor lepődtem meg, hogy nekem is tele van a falam mindennel.

Szerencsére a blokkolók jól dolgoznak, de néhány reklám így is eljut hozzám - de valahogy nem az igazi. A google már-már megdöbbentően pontos, érdeklődési köreimbe passzoló hirdetésekkel bombázott, míg a FB több, teljesen idegen témakörben is próbálkozott.

Ha már reklám, akkor legyen célzott, nekem való, ne tampon vagy ruházati üzlet reklámja...

Egyébként ahogy egy átlagos Facebook üzenőfal kinéz, az borzalmas. A sok lájkolt vicces és idióta kép, idézet, játék, megvert kutya, macska... És az új dizájn még nagyobb hangsúlyt akar fektetni a képes posztokra, az érdemi részek, valós emberi események pedig szépen a háttérbe szorulnak. Arra meg nem nagyon időm/kedvem, hogy minden embernél egyenként beállítsam, hogy milyen eseményeket akarok tőle látni. Egyszerűen csak a lájkolt dolgait ne lássam senkinek, és azonnal kitisztul. De ezt azt hiszem csak saját, házi szkriptekkel lehet megvalósítani.

kpityu2 2013.04.07. 18:20:37

@mr.louie: A gugli hirdetéseit pl. egyenesen kedvelem. Nem tolakodóak, nincs tele velük a találati oldal, és mivel kapcsolódnak a kereséshez még hasznosak is.
Azért ott se szoktam bejelentkezve maradni, ne akarjon mindent tudni rólam. Ha az aktuális kereséshez kötődő reklámot ad, az rendben van, de nem analizálja az életemet.

Begérke 2013.04.08. 12:20:31

@mr.louie: Én azt a szabályt hoztam magamnak, hogy ha egy ismerős elkezd cuki/rasszista/unalmas dolgokat posztolni, szívfájdalom nélkül kiveszem a hírfolyamból. Így nekem nincs olyan sok ilyen jellegű poszt.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2013.04.09. 20:16:37

@foldip: nem a FB-ban van a hiba, hanem a hirdetőkben. Ha valaki rosszul céloz egy kampányt, akkor azzal nem lehet mit tenni :(

2013.04.18. 22:35:38

Nem a víz a hülye ha a kacsa nem tud úszni rajta. Hanem a sörét.


süti beállítások módosítása