A csütörtöki HVG ROI az online marketing konferencián mondta azt az egyik előadó (ha nem tévedek, Szurop István), hogy a közeli jövőben az internetes marketinghez olyan szakemberekre van szükség, akik nemcsak a marketinghez értenek, hanem a technológiához, a számokhoz, az analitikához is.
Azért volt furcsa ez nekem, mert a fejemben ez már most is egyfajta minimális elvárás, vagyis nem éreztem újdonságnak - pedig nagy igazság, és örülök, hogy ez így kimondásra került.
Mert eddig a marketingben vagy olyanokkal találkoztam, akik közgazdászok és marketing szakon végeztek, vagy bölcsészek és kommunikációt tanultak, vagy középfokú végzettség mellé tanultak direkt marketinget, esetleg pályaelhagyók, és valahol átképezték magukat. A marketingesek közt kevés a programozó, de még a statisztikus sincs sok (azok inkább a kutatócégeknél vannak, kutatnak, nem marketingeznek).
Az előadó ki is mondta, kikre lesz szükség a jövőben: marketing mérnökökre.
Már csak az a kérdés, hol, ki fog először ilyen képzést indítani, akik direkt az online területet fogják nemcsak társadalmi, de technológiai oldalról is megtanulni? Mert az önképzés, a mindenfélét tanulás egyelőre még járható út, de igazán akkor leszünk profik, ha megfelelő tudású szakembereket fogunk képezni.
Utolsó kommentek