Ahhoz, hogy kommunikálni tudj, ugyanazt a nyelvet kell beszélned, mint a befogadó fél. Ez elég triviális kijelentés, de a valóság az, hogy sokszor nem sikerül megtalálni a közös nyelvet. Főleg akkor nem, ha nagy a kor vagy a társadalmi különbség. Éppen ezért nagyon fontos, hogy pontosan ismerjük a célcsoportunk: ne csak azt tudjuk, miket vásárolnak és hol élnek, hanem azt is, hogyan gondolkoznak, milyen kulturális hátterük van.
Ez a mindennapokban sok kis apróságot jelenthet: milyen szavakat használunk egy AdWords hirdetésben, milyen képeket rakunk ki a Facebookon, vagy milyen hasonlatokat használunk.
Anyukám magyartanár. Amikor középiskolás voltam, akkor tőlem kért segítséget: mik azok a könyvek, amiket olvasunk. Mik lehetnek azok a könyvek, amiket ha felad kötelezőnek, el is olvasnak, mert érdekli őket. Nos, a reklám ennél is kegyetlenebb: itt azt kell tudnunk, valójában mi is érdekli azokat, akik a célcsoportunk: mit néznek a tévében, mi a fontos nekik, kik a hősök az életükben és milyen értékek mentén élnek.
Marketingesként nem kell ezt megváltoztatni, marketingesként nem tisztem ezt minősíteni sem - bár abban van felelősségem, hogy mennyire nézem hülyének az embereket. De ismernem kell a fentieket.
És ha nem tudok közvetlenül információkat szerezni, tanácsot kell kérnem. Olyanoktól, akik a célcsoportba tartoznak. Ne akarjunk magunktól okosak lenni, úgyse fog menni. Sokkal egyszerűbb kérdezni!
Utolsó kommentek