Beadtunk ma egy pályázatot Facebook és Google AdWords kampányok végrehajtására. Nem volt túl bonyolult a dolog, és tényleg egyszerű, alig egy órányi feladat volt elkészíteni, vagyis nem jelentett olyan fölösleges időtöltést, amit ne érte volna meg belefektetni. De a pályázatban, amiket kértek, az mélyen elgondolkoztatott.
Mert alapvetően jó dolgokat kértek: mekkora forgalmunk volt a két területen, adjunk meg korábbi ügyfelekből egyet-egyet elérhetőséggel, és persze mennyiért vállaljuk a kampányokat. Ennyi.
De ebből a vállalási összeg van benne ötszörös súllyal, a többihez képest. Vagyis nagyon alacsony árral vélhetőleg el lehet vinni a kampányokat. Nem szeretjük az árversenyt, ezért reális árat adtunk be, nagyon kíváncsi leszek, mire lesz ez elég, de már most megmondom: a fenti feltételek alapján történő kiválasztás eredménye inkább lutri, mint megfontolt döntés lesz. Ugyanis a fentiekből egész egyszerűen nem derül ki, mennyire sikeres kampánykezelő egy cég. Hiszen ebből nem lehet tudni, milyen konverziókat ért el; nem lehet tudni, dolgozott-e korábban ezen a piacon (ez nem volt kérdés!); nem lehet tudni, mennyire sikeresek a kampányai.
Bármennyire is egyszerű matematikának tűnik, az ilyen kattintás alapú kampányok kezelése nem mérnöki munka. Ez marketing, kellő kreativitással és a tapasztalatból eredő tudással. Ehhez ugyanúgy érdemes partnert választani, mint bármely más kreatív feladathoz, és még egy fontos dolog: rá kéne bízni a cégre, melyik eszköznek milyen súlyt ad, és esetleg bevon-e más eszközöket.
Mert itt adott volt, mennyi pénz és mikor megy majd Google-re, Facebook-ra. És például nem volt benne ETARGET, ami az adott téma ismeretében szintén hatékony lehetne. Vagyis a kreativitás egy részét eleve kiölték. Marad a szövegírás és a kulcsszavazás, és igen, az is fontos - és persze a kampánystratégia, hogy mire figyelünk, mik lesznek a célszámok.
Szóval, pályáztunk. Aztán majd meglátjuk, mi lesz belőle.
Utolsó kommentek