Ha e-mail adatbázist építesz, akkor az a legegyszerűbb megoldás, ha valami játékot szervezel, amiben elkéred az e-mail címet és a nevet (meg még olyan adatokat, amik kellenek), és valamilyen formában nyereményt adsz vagy sorsolsz. De mi legyen ez a nyeremény?
A nyereményjátékok általános problémája, hogy kik fognak abban részt venni? Azok, akik a célcsoportod, vagy azok, akik nyerni akarnak? Ha az utóbbi, és főleg az utóbbi, akkor sajnos sok pénzért építettél egy vacak adatbázist. Mit kell ahhoz tenni, hogy a célcsoportod játsszon?
A megoldás kimondva egyszerű: adj olyan ajándékot, ami csak nekik érdekes. De ennek megvalósítása már nem is olyan könnyű. Ha egy angol nyelvtanfolyamokat szervező cég vagy, akkor adj ingyenes tanfolyamot, ez oké. De ha üzleti ügyfeleket, mondjuk egyéni vállalkozókat, kisvállalkozások vezetőit akarod elérni? Nekik mit adj? Befizeted helyettük az adót?? Nem igazán van mindig jó válasz. De tény: olyat adj, ami a célcsoportodnak hasznos. Nem kell mindig nyeremény, lehet az kedvezmény is, például 60-80% kedvezmény már valami, szinte ajándék. Ugyanakkor jobbára tényleg csak annak érdekes, akinek kell a terméked vagy szolgáltatásod (hacsak nem adja el, a megélhetési játékosok ezt csinálják, de azért belőlük annyira sok nincs).
A másik javaslatom, hogy ha széles a célcsoportod, a sok kis ajándékot jobban elhiszik. Az egy nagy ajándék igen erős húzóerő, de nagyon sok olyan embert fog vonzani, akik valójában nem is kellenek neked. Ne egy iPhone-t adj, adj helyette sok pendrive-ot. Többen is nyernek, jobban is elhiszik, hogy nyerhetnek.
A mai tippünk: adatbázis építéskor gondosan mérlegeld, milyen ajándék lenne jó a célcsoportodnak!
Utolsó kommentek