Azt már tudjuk, hogy a közösségi médiában a megosztásokat az érzelmek vezérlik. De azt is tudjuk, hogy mi, emberek különbözőek vagyunk: más dolgok váltanak bennünk ki érzelmeket. Persze vannak általános "értékek", ismerjük ugye a kisgyerek, kutya, szerelmi szál szerepét a filmekben, és azt is tudjuk, hogy mik a negatív események, amik mindig érdekesek.
De vannak olyan érzelmet kiváltó események, tartalmak, amiket nem ért mindenki. Elég csak a hazai nagy karriert befutó Napirajzra gondolni: bár sokan önfeledten kacagnak és osztják meg, mások meg se értik, miről szól. Ugyanez a hatás megfigyelhető az erősen politizáló tartalmakkal is, de a sportok vagy akár a művészeti ágak is képesek ilyen féle szelekcióra.
Vagyis, ha ismerjük a célcsoportunkat, és azt szeretnénk, ők terjesszék a tartalmunkat, akkor az ő érzelmi húrjaikat kell megpengetni.
Mai tippünk: a vírusszerűen terjedő tartalmak terjedése befolyásolható az érzelmekkel!
Utolsó kommentek