Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (5) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (7) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1368) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (7) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (438) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Az élet reklámblokkolóval

Címkék: onlinemarketing kampány adblock

2016.02.21. vasárnap 22:37 Konrad

adblock.jpgBő fél éve történt, hogy különböző technikai okok miatt felraktam mindkét általam használt böngészőre az Adblock Plus reklámblokkolót. Elég régóta érlelődött ez bennem, de mindig visszatartott, hogy hiszen nekem is ez a munkám, reklámokat szervezek az ügyfeleinknek, én is tehetek arról, ami megjelenik.

De mégis, egyszerűen elérte azt a szintet a zavarás - konkrétan olyan mértékben és módon lassította a munkámat a rengeteg reklám -, hogy én is beálltam a sorba: nincsenek nálam sem reklámok. Ez persze adott is egy új látásmódot számomra. Először is: egy olyan nagyobb hazai weboldal van, amelyik szól, hogy reklámblokkolót használok, és kéri, ne tegyem. Ez az oldal az Időkép. Respect, próbaképpen vissza is kapcsoltam náluk. Teszem hozzá, náluk is voltak bajaim a reklámokkal, de legalább nem úsztak be elém, nem "mozgatták meg" olvasás közben az oldalt.

Másodszor: nem attól jó egy reklám, hogy csillog-villog, hogy látványos, hogy naaaaaagy helyet foglal. Attól jó egy reklám, ha áttöri a blokkolót. És ez nem sok cégnek sikerült. Ebből a szempontból a Facebook az, ami a legnagyobb "lyuk" a blokádon: hiszen ott a tartalom egyenrangú része a reklám. Hirdetőként ezt jó tudni, felhasználóként már nem annyira jó megélni. De persze a Facebook reklámok legalább sokkal kevésbé zavaróak.

Harmadszor: semmit nem vesz el a netezés élményéből a reklámblokkoló. Ez pedig lényegében azt jelenti, hogy olvasóként a reklámok semmit nem adnak hozzá a tartalomhoz. Nem hiányzik. Igen, az hiányozna, ha a tartalomszolgáltatók a reklám hiánya miatt bezárnának, de ez már egy tök másik (igaz, ehhez kapcsolódó) probléma. Amire tehát most gondolok: sem nem voltak annyira szépek, sem nem voltak annyira hasznosak azok a reklámok, amiket kikapcsoltam, hogy úgy érezzem, rosszul döntöttem.

Negyedszer: tényleg gyorsabb lett a netezés. 

Alapvetően tehát a hirdetésblokkoló egy olyan plusz szolgáltatás, ami sokat ad a felhasználónak és sokat elvesz a tartalomszolgáltatótól. Ezzel pedig az a nagy baj, hogy nem egyensúlyi a helyzet, és megboríthatja a fennálló status quo-t: ingyen tartalmat kapunk reklámokkal. Egyre többen léptek és lépnek is emiatt. Nem a Wired az első, de nem is az utolsó, aki vagy azt kéri, engedjük a reklámok megjelenését, vagy fizessünk heti 1 dollárt a reklámmentes változatért. Ez az irány lesz az szerintem, amit előbb-utóbb a hazai oldalaknak is érdemes lesz követni.

De akik ebben a történetben könnyen hoppon maradhatnak, azok a hirdetők. Főleg, ha egyre többen fizetnének a reklámmentes változatért. Oké, ez itthon egyelőre nehezen képzelhető el, de ez nem jelenti azt, hogy ne következzen be. És itt nem a tömeggel van baj, hanem a minőséggel. Mert gondolj bele: pont azok lehetnek a legjobb vevők, akik tudnak és akarnak is fizetni a reklámmentes környezetért... Vagyis visszautalnék a második pontra: attól lesz jó egy reklám, ha áttöri a reklámblokkolókat, ha úgy érezzük, szükségünk van rá. Ez utópia lenne? Nem hiszem. Sok oldalt nézünk direkt a hirdetések miatt, gondoljunk csak az apróhirdetési oldalakra vagy az ár-összehasonlítókra. Nem, nem lehetetlen a reklámokat úgy tálalni, hogy azok ne a letiltást váltsák ki.

Miközben tehát mindenki programozott vásárlásról beszél, meg arról, milyen fontos a mobil, én most ezt érzem aktuális kihívásnak: a reklámblokkolók blokkolását. Végső soron nem nagy ügy. Csak kicsit kreatívabbnak kell lennünk.

 

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr858409824

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dr Keynes 2016.02.22. 06:24:18

Felértékelődik az advertorial és mások is megtanulják, hogy a reklám a tartalom része legyen, mint a Facebook-nál.

2016.02.22. 09:51:47

Ha gyűlölöd, mint Rémálmot,

A tolakodó, sunyi reklámot!
Hirdesd az én eszmémet!
Nem veszek reklámozott terméket!
Ha nem lesz értelme,
Csak be lesz szüntetve!

2016.02.22. 09:53:45

Ima

Add meg Uram a gazembereknek,
Gazemberségükre ráismerhessenek!
Önismeretet, valós szégyenérzetet,
Átélhessenek ők is, mint becsületesek!
Gyötörje őket a felismerés!
Aljasság még nem ész!
Ugyan jövedelmező lehet!
Embernyi ember, nem tesz ilyet!
Minden élő, ugyan élősködő!
Ganajtúró bogár, trágyát görgető!
Ember névhez, tán több kéne!
Mózesek, ősi uzsorás dicsősége,
Eredményes ugyan lehet
Érdemel: élősködő nevet!

Vágyak Világa · http://www.vagyakvilag.info 2016.02.24. 11:12:31

Tehát ha jól értem, akkor te most az általad értékesített Etarget és Adsense termékeket köpöd arcon, hiszen azt teszed - amit amúgy minden értelmes ember - ami ellene van?

cradbox 2016.04.04. 15:38:39

A reklámblokkoló egy hosszú folyamat első állomása, aminek az lesz a vége, hogy az értékes tartalmak fizetőssé válnak - szolíd mértékű reklámmal - az értéktelenekért pedig nem fognak fizetni, és végre megszűnnek.

Itthon jó 25-30x annyi online "médium" üzemel, mint amire szükség lenne. Éppen ez az oka, hogy a legtöbben nulla érdemi tartalmat közölnek, leginkább csak a hisztériakeltésről és a hangzatos címekről szól a működésük.


süti beállítások módosítása