Miért, baj van a remarketinggel?
Nos, a remarketinggel nincs semmi baj. Amivel baj van, az a remarketing használata. Hiszen a remarketing célja egyszerű: újra visszavinni az érdeklődőt az oldalra, egy olyan hirdetéssel, ami neki és csak neki szól. Mivel ez egy viselkedés alapú célzás (ahhoz, hogy remarketing hirdetést kapjál, járnod kellett a hirdető oldalán), így pontos, hiszen biztosan az kapja, aki érdeklődik.
Ez ugye az elv. Csak az a baj, hogy ezzel nagyon le van egyszerűsítve a remarketing, ugyanis ez csak a remarketing technikája, de nem mond semmit a marketinges feladatáról. A remarketingnek ugyanis az a nagy baja, hogy miközben könnyű használni, annál nehezebb jól használni.
Az alapvető gond a remarketing kampányokkal az, hogy nem tesz különbséget látogató és látogató között. Csak az számít, járt-e már valaki az oldalunkon (annak valamelyik részén). Azt nem vizsgálja (nem tudja vizsgálni) a rendszer, hogy miért járt ott.
Pedig amióta létezik látogatottság mérés, azóta tudjuk: több okból is érkezik látogató az oldalunkra, és ezen okoknak csak egy része a vásárlás. Sok évvel ezelőtt már nemcsak azt néztük egy hirdetésnél, hogy arra hányan kattintottak, hanem ezt is, hogy utána mit csináltak: mennyi időt töltöttek el nálunk, feliratkoztak-e a hírlevelünkre, vásároltak-e. Vagyis konverziót néztünk. És nézünk a mai napig: nem az a jó hirdetés, amire sokan kattintanak, hanem az, amelyik elad.
A remarketing viszont úgy működik, mintha csak a kattintás lenne a fontos, a konverzió nem. És ha nem állítjuk be jól a remarketing kampányt, akkor egyrészt kidobunk egy csomó pénzt, hiszen olyanoknak hirdetünk, akiket nem érdekel a termékünk, másrészt ráadásul még a pénzükkel fel is bosszantjuk őket. Jó, deal, nem?
Éppen ezért fontos, hogy ne hirdessünk mindenkinek, aki már járt nálunk. Ne csak azt nézzük, hogy megérkezett-e. A Google például az Analytics adatai alapján tud remarketing listát építeni, így figyelhetünk arra, hogy mennyi időt töltött nálunk, mennyire volt aktív stb. A Facebook esetében is van egy csomó paraméter, ami állítható.
Vagyis nincs semmi baj a remarketinggel. Azokkal van baj, akik ész nélkül állítanak be remarketing kampányokat.
Utolsó kommentek