Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Szezonalitás újratöltve

Címkék: onlinemarketing kampány

2019.05.28. kedd 14:16 Konrad

trading-643723_640.jpg

Vannak olyan triviális fogalmak, amit sokszor nem gondolunk, hogy meg kellene magyarázni. Ilyen a szezonalitás is. Mindaddig tudottnak véljük a szezonalitás ismeretét, ameddig nem futunk bele olyan ügyfélbe, aki valamiért nincs ezzel tisztában.

Röviden a szezonalitás lényege: 

A szezonalitás ugye azt jelenti, hogy bizonyos folyamatok egy adott, meghatározó időszakban erősödnek vagy gyengülnek. Például télen veszünk inkább meleg ruhákat és nyáron veszünk inkább fürdőnadrágot.

A szezonalitás legerősebben az év végén látszik: bizonyos termékek forgalma ilyenkor válik kiemelkedően magassá. Érdekes, hogy ennek az okai nem időjárásban, hanem az év végi egyéb dolgokban keresendőek. Ugyanis a december jellemzően ajándékozásról és egyben a cégek számára az év (üzleti év) zárásáról is szól.

Forrás egy 2009-es, vagyis majdnem tíz éves bejegyzésem.

A szezonalitás tehát egy velünk élő folyamat, ami megnehezíti az üzleti tervezést is. Hiszen éven belül sokkal nehezebbé teszi az adatok összehasonlítását. Például sok iparaágban az év eleje lényegesen gyengébb, mint az év vége. És ha laikusként valaki összehasonlítja a március - májusi időszakot mondjuk a szeptember - novemberivel, akkor bizony jó nagy esést láthat -  miközben valójában a cég fejlődött, csak éppen az év eleje általában is gyengébb.

A szezonalitásnál marketingesként két fontos dolgunk van: egyrészt ismerjük fel, ha az adatok változásának szezonális okai vannak, akár éven belül, akár hónapon vagy héten belül. Ez sokszor nem is annyira egyszerű, hiszen egy induló cégnél adott esetben egy nagyobb fellendülés vagy nagyobb visszaesés nem szükségszerűen szezonális okokra vezethető vissza...

Másrészt feladatunk az is, hogy a tervezésnél ezeket a szezonális hatásokat kezeljük. Ez részben finanszírozási kérdés, részben kampánytervezési kérdés is. Egyes iparágakban nem is érdemes szezonon kívül reklámozni (gondoljunk csak a téli sportokra vagy a kerti medencékre), más iparágakban szezonon kívül érdemes extra akciókkal kicsit kisímítani a szezonális hatást (már ahol lehet).

Azt gondolom, ezek mind olyan kérdések, amelyek a többség számára annyira egyértelműek, mint az, hogy a marketing nélkül nem lehet üzletet építeni. De mint a bevezetőben írtam, előfordul, hogy ezt magyarázni kell.

A szezonalitás egyébként főleg attól válik mostanában látványossá, hogy több olyan eszközt használunk, ami folyamatosan tolja elénk az adatokat. Látjuk a Google Analytics-ben, látjuk a Google Ads-ben, látjuk a Facebook-on - és mind mutatja a változásokat, általában az előző hét vagy az előző hónaphoz viszonyítva. És ott nagyon csúnyán mutathatnak a mínuszok, nem beszélve a piros színről, amivel jelölik... Vegyük észre, hogy ezen csökkenések lehet, nem jelentenek mást, mint a szezonalitást. Igyekezzünk mindig ugyanolyan időszakot összehasonlítani! Decembert decemberrel, hétvégét hétvégével és így tovább.

Már csak a mozgó ünnepeket, pl. a húsvétot lesz akkor nehezebb kiszűrni. Vagy az időjárás hatásait. De ez utóbbi már kicsit más történet.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr4914866044

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása