Nálunk április és május a szülinapok hónapja, a családom és a rokonaim egy jelentős része ekkor született. Így aztán ez a téma is ilyenkor válik nekem aktuálissá, így ilyenkor jut eszembe, mennyire használjuk vagy nem használjuk ki a születésnapot a marketingben.
Alapvetően két érdek ütközik a szülinap felhasználása kapcsán: az egyik a marketinges, amelyik el akar adni, és ezért adatot kér. A másik a születésnapos, akit akkor tud a marketinges elérni, ha tudja, hogy szülinapja van, vagyis adatot szolgáltat. Ráadásul személyes adatot.
Egy felhasználó akkor ad meg szívesen adatot, ha ez érdekében áll. A zárt rendszerek esetében, ha az adat a működéshez kell, akkor meg szoktak adni születési dátumot - bár nem mindig valósat. De olyan esetben, amikor nincs oka rá, nem fog megadni ilyen adatot. Pedig mennyire jó lenne mondjuk egy webáruházban tudni, hogy a vevő hány éves! Az ilyen adatokkal lehet például a kampányokat pontosítani, az üzeneteket hatékonyabbá tenni, a kommunikációt sikeresebben megvalósítani.
Ahhoz tehát, hogy ne csak elkérjük, de meg is kapjuk a születési dátumot, érdemes valamilyen plusz ajándékot adni. Nem javaslom, hogy kötelezően kérjük be ezt az adatot (hacsak a szolgáltatáshoz, amit adunk, erre nincs feltétlenül szükség), de opcionálisan bekérhetjük. Ha pedig a regisztráció folyamán megemlítjük, hogy ha megadja a születési dátumát, akkor ajándékot fog kapni a születésnapjakor - ami lehet vásárlási kedvezmény, de rendeléshez adott konkrét ajándék is -, akkor nagyobb eséllyel kapunk adatot, sőt, pontos adatot.
Azt, hogy a szülinaposaknak ajándékot adunk, egyébként folyamatosan is kommunikálhatjuk, hiszen minden nap egyben valaki szülinapja is. Jó kiegészítés lehet ez a vásárlásösztönzésben, és ötlet arra az időszakra, amikor nem tudunk más okot kitalálni kedvezménynek.
A születésnap mindenkinek fontos, ha bevallja, ha nem. Használjuk ezt ki bátran, de ne erőszakosan!
Beszélgetnél erről egy szakmai csoportban? Gyere, lépj be az Onlinemarketing Klubba!
Utolsó kommentek