Rengeteg kampányt futtattunk és futtatunk az interneten. Sok olyan kampányunk van, amelyik folyamatos: nem alkalomszerűen hirdetünk a feladat a folyamatos jelenlét megteremtése. Ehhez általában (de nem kizárólag) a Google és a Facebook hirdetési rendszerint használjuk.
A kampányok minden esetben valamilyen előre meghatározott céllal futnak, az ilyen folyamatos kampányok szinte mindig valamilyen konkrét konverziós elvárással: lead-eket gyűjtünk vagy eladunk. Ezek elég jól számszerűsíthető dolgok, napi-heti szinten folyamatosan követett számok. Tudjuk, mi az elvárás, mennyi az optimális eladás, lead szám. A kampányoknál ezt kell elérnünk, illetve túlszárnyalnunk.
A probléma akkor van, ha nem jönnek az eredmények, vagy ha eddig jöttek, de hirtelen elkezdenek romlani. És ilyenkor elkezdünk elemezni, és elkezdjük vizsgálni, mi a baj, miért nem működnek a kampányok.
Nem tudok olyan megoldást mondani, ami biztosan segít, de általában ezek lehetnek ilyen esetekben a megoldások:
Célzás
Módosítani kell a célcsoportokat. Érdemes lehet bővíteni az elérést, vagy ha túlságosan szélesre állítottuk korábban, akkor rész szegmenseket létrehozni. A lényeg: változtatni kell.
Költségvetés
Néha előfordul, hogy egyszerűen kevés az a pénz, amit költünk. Az eladások, lead-ek száma nem szükségszerűen változik lineárisan a költés értékével: kell egy bizonyos szinten költeni, hogy elinduljanak az eredmények (és bizonyos szint fölött pedig hiába növeljük, nem fog olyan mértékben nőni az eredmény). Ezt is csak teszteléssel lehet kipróbálni, akár úgy, hogy egy rövidebb időszakra koncentrálunk nagyobb kiadást.
Üzenet
Nagyon sokat számít, kit írunk a hirdetésbe. Ha nem elég felhívó a szöveg, ha félreérthető, vagy egyszerűen csak unalmas, nem működik a kampány. De az is lehet, "elfáradt" az üzenet, túl sokszor írtuk már le. Változtatni kell, és folyamatosan tesztelni.
Kreatív
A kampány üzenetén kívül a képi megjelenés is lehet unalmas, ötlettelen vagy elcsépelt. Ennek a módosítása is hozhat sikert. Például az ár feltüntetése a hirdetésben, vagy egy embernek az arca segíthet abban, hogy jobban felfigyeljenek, kattintsanak és vásároljanak.
Persze a fentieken kívül létezik még számos lehetőség, de talán ezek a legfontosabbak, ezeken mindenképpen érdemes végigmenni, ha nem jönnek az eredmények.
Utolsó kommentek