Amikor marketinget, online marketinget tanítok, szoktak mondani, a marketinges oda megy hirdetni, ahol sokan vannak. Nem azért hirdetünk a Facebook-on, mert azt szeretjük. Azért hirdetünk a Facebook-on, mert ott vannak az emberek. Ez pedig azt is jelenti, hogy a marketinges mindig alkalmazkodik: olyan eszközöket, olyan felületeket használ, amelyek éppen akkor és éppen ott alkalmasak a kommunikációs célok elérésére.
Ezért is van az, hogy igazából mindegy, mi fog történni a Facebook-al, vagy éppen milyen új szolgáltatást talál ki valahol valaki - az fog számítani, a célcsoportokat hol tudjuk elérni. Marketingesként ez az egy szempontunk van, miközben magánemberként természetesen van saját véleményünk arról, mi mennyire tetszik.
Az online világ iszonyúan gyorsan megváltoztatta a marketingesek, a kommunikációval foglalkozó szakemberek világát. Miközben 25 éve még csak ígéret volt az internet, mára annyira az életünk része, hogy el se tudjuk képzelni nélküle a világot. Online lenni, állandóan elérhetővé válni egy olyan új drog lett, amit jobbára önként választunk. Észre se vesszük, ez mivel jár, mennyire stresszes.
Amikor vasárnap este kapsz egy munkával kapcsolatos levelet, akkor azzal véget is ért a hétvégéd. Mert éjszaka már azon agyalsz, mert lehet, még el is kezdesz rajta dolgozni. Így működünk, a többségünk nem tudja karanténba zárni a feladatokat.
A home office, ami sokáig vágyott dolog volt, hirtelen még jobban kinyújtotta a munkahellyel való gondolkodást. Szó szerint bejött a meló a lakásunkba, a nappaliba, a dolgozószobába.
Ezek után nem is lep meg nagyon, hogy ismét népszerűek lettek a butatelefonok...
Ennek pedig lehet az a következménye, hogy a következő években kicsit látványosabb átalakulások történnek a fogyasztói szokásoknál. Nem lepne meg, ha a Facebook használatának az intenzitása idehaza is elkezdene jelentősen csökkenni, és más felületekre terelődne a figyelem. Hogy mire, azt persze még nem lehet látni. De a Covid lezárások alatt például a LinkedIn erősödését figyeltem meg, a TikTok egyre szélesebb tömegeket hódít meg, és mintha a Twitteren se csak a régi arcokat látnám.
Utolsó kommentek