Többféle módon adhatunk el terméket a vevőknek, de általában igaz, hogy akkor van viszonylag könnyű dolgunk, ha valamilyen meglévő igényt tudunk kielégíteni. Vagyis igen, a marketingnek feladata felkelteni a vágyat valamilyen termék iránt, de ezt akkor tudjuk igazán hatékonyan megvalósítani, ha ez egyben valamilyen igényre is választ ad.
Ez az igény persze nem szükségszerűen egy termék. Lehet, hogy egy érzést, egy élményt szeretne megkapni a vevő, de a mi termékünk ehhez hozzásegíti. Ahogy a klasszikus marketinges példákban is van, nem fúrót adunk el, hanem egy élményt, hogy a családunkkal lehetünk együtt. De a kérdés az: ismerjük ezeket az igényeket?
Egészen pontosan: mire vágyunk?
Akkor tudunk jó, hatékony kommunikációt felépíteni, ha tudjuk, mire vágynak a vevőink. Persze, elvileg ahány vevő, annyi vágy lehet, de a legtöbb általában levezethető néhányra. És ezek amúgy lehetnek általánosak is: elismerésre, nyugalomra, biztonságra. Ha ismerjük a vágyakat, akkor már tudjuk úgy felépíteni a kommunikációnkat, hogy ezekre reagáljunk, megmutassuk, hogy ezek elérhetők a segítségünkkel.
De hogyan ismerhetjük meg a vevőink vágyait? Alapvetően úgy, ahogy általában a vevőket is: kérdezzük meg őket. Bátran futtassunk akár a közösségi médiában is olyan kérdéseket, amelyek erre adnak választ. Amikor olyan posztokat készítünk a Facebookra, amelyben megpróbáljuk aktivizálni a követőket, megpróbáljuk elérni, kommentezzenek, ott tudunk olyan kérdéseket is feltenni, amelyek erre vonatkoznak. Így nemcsak a Facebook algoritmusnak próbálunk megfelelni, de ráadásul kaphatunk olyan benyomásokat, amelyek már segíthetnek tervezni. Ez természetesen nem kutatás, hiszen hiányzik a reprezentativitás, de ötleteket már tudunk innen meríteni.
A célcsoportunk megismerése tehát ezért is fontos: meg kell ismernünk a vágyaikat, elvárásaikat, és annak megfelelően kell felépíteni a kommunikációnkat is.
Utolsó kommentek