Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (9) ebusiness (107) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (112) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (434) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Gerappa

Címkék: kreatív

2022.06.14. kedd 10:23 Konrad

lol-g7ae186081_640.jpg

Amikor látom azokat a posztokat, azokat a hirdetéseket, amikben már alig van betű, de tele van képekkel, emoji-kkal, mindig egy régi reklám, és egy azzal kapcsolatos egész éjszakás beszélgetés jut eszembe.

Ez volna az a reklám:

Valamikor 1998-ban készült, egy olyan korban, amikor még azért kicsit didaktikusabb reklámok voltak az elterjedtebbek. De nem is a reklám az érdekes, hanem az, hogy a reklám kapcsán egy kedves volt barátommal beszélgettem át konkrétan egy éjszakát (már világos volt, mikor befejeztük). A téma pedig az volt, mennyire kell edukálni a reklámoknak. Írtam én már erről itt is korábban, és már akkor azt mondtam, Tamásnak igaza volt. De 12 éve még lehetett ez téma, mert 12 éve még valahogy ciki volt lemenni egy bizonyos szint alá.

Ma már nagyon mást jelentenek ezek a szintek, és miközben a reklámszövegek régebben még akár egyfajta verses műalkotások is lehettek, addigra mára jó esetben csak valami esztétikai élményt hoznak. De számos olyan reklámot látok, ami nem több, mint egy mém, egy elcseszett poén, vagy akár csak 3-4 emoji. Egyszerűen a reklám oda ment, ahol a felhasználók vannak. Végtelenül leegyszerűsített, gondolkodást nem igénylő és triviális szintre.

Mert a reklám akkor hatásos, ha ilyen: egyszerű, triviális, könnyen érthető. Csak valahogy most az egyszerű, triviális és könnyen érthető reklám pont annyira nem üzen mást, mint amennyire nem üzent mást a gerappa sem. Ne gondolkozz, érezz, és vásárolj.

Ma már azt hiszem sokan nem értik, mi ezzel a baj. Miért baj, hogy a reklám nem a magasabb kultúrához akar igazodni. Miért baj, hogy a reklám egyre silányabb.

Vannak persze kivételek, és nem gondolom, hogy temetni kellene a mai kreatívokat. De a többség, ami ömlik ránk, az szemét. Gerappa, csak annál sokkal rosszabb. Mert még ötlet sincs benne. A gerappában azért volt ötlet.

És tudod mi a ciki az egészben? Hogy ez az egész már senkinek nem ciki...

Gerappa...

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr5517856987

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2022.06.15. 15:11:11

Amikor még lehetett felvenni a tévékből, én is tettem félre magamnak reklámokat, nagynéha. Voltak jópofák, mulatságosak. Itt nem az OMO mosóporra gondolok. Volt olyan eset, hogy a magyar tévé néhány mókás angol reklámot mutatott be, műsorszámként. De a reklámok zöme már akkor is ostoba volt. Emlékezetes például, amikor az ennél azért többre érdemes Szulák "Van Az A Pénz" Andrea arról győzködte a nagyérdeműt, hogy milyen jó, hogy a nem tudom, milyen gyümölcsös joghurtban már nincsenek benne azok a zavaró gyümölcsdarabkák. Gondolom, ezt fölösleges tovább magyaráznom.

De a reklám mindig is ostoba volt. Maga a műfaj ostoba, hagyományosan, mert hazudik, és nekünk ezt nem kellene észrevennünk. Azon, hogy a reklám lemegy a Fogyasztó szellemi szintjére, kár sopánkodni. A reklám egy céltudatos műfaj, és a vásárlásra szlogenekkel rávehehető, azaz csekély értelmű Fogyasztóhoz akar szólni. Ez a célja. Persze ezt idegesítő hallgatni, ez lett az oka annak is, hogy - és ez nem csak a szokásos kamuzás - bő fél éve először tegnap este kapcsoltam be a tévémet, mert hallottam egy távoli szomszédságból, hogy nagy gólt lőhettünk az angoloknak. Nem nézek tévét, mert megteltem a reklámokkal, a kerülgetésük fáradalmával, a húsz percenként tíz perc műsorszünet monoton gyötrelmével. A reklám nem ostobábbá vált, csak belefáradtunk. A reklám régen is csak ritkán volt okos, legfeljebb némi nosztalgia ébredhet az öreg emberekben egy olyan kor iránt, amikor a reklám még műsorszámként volt feltüntetve a tévéújságban. A RÁVISZ a segítség, cak egy ugrász a Szugár, kesztölci tapéta, dupla buborék, mert ez műanyag, néha ilyeneken tudtunk viccelődni, de a két nagy német többségű kereskedelmi tévénk német stílusú demagóg reklámjai már ennyire sem szórakoztatóak, ez tény. És én még hálás is lehetek a sorsnak, hogy ez itt nem Amerika, itt legalább számottevő hosszúságú műsorszeletek vannak két reklámblokk között. Pedig már a régmúlté a reklámok távolságát és hosszát elviselhető mértékre szabó törvény emléke.

Ha egy mozifilm költségvetését mondják el nekünk, akkor most már gyakran hozzáteszik, és valószínűleg még egyszer ennyibe került a marketing. Igen, ma már egy mozifilm sem tud elég pénzt hozni, ha nem ölnek sok milliót a reklámjába. Ilyen lett a világ. Mindenki zsigerből hárítja már a mindenhonnan ömlő reklámot, megtanultunk védekezni ellene, ezért a reklámnak kellett változnia, működik az evolúció. Csak a fogyasztó lehet a dolog vesztese. És ha már naponta sok milliót költ egy márka reklámra (aminek az árát persze mi csengetjük ki nekik), akkor hinni akarnak abban, hogy az eljut a fogyasztó agyáig. Ezért nem lehet a reklámot hibáztatni.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2022.06.15. 18:06:41

@Androsz: a kérdés az, hogy a reklám ostobasága mennyire követő magatartás, és mennyire leegyszerűsítés. A gerappa baja is az volt, hogy nem egy létező trendet követett, hanem leegyszerűsített, és ezzel butított. És ez annak ellenére igaz, hogy emlékezetes és egyébként hatásos, tehát jó reklám volt. Sőt, éppen ez vele a fő baj: hogy így működött, és ezzel nem biztos, hogy egyébként jót tett a befogadókkal.
A Müszi reklám, még a régi reklámok alapvetően magyaráztak, informáltak, többségük nem próbált ezekkel a hatásokkal élni. Más korban éltünk, mások voltak az elvárások. Inkább írtak valami rigmust (Ez a Jóska ez a Gyurka, ez meg itt a véres hurka...), vagy valami szlogen sorozatot, esetleg egy bájos viccet. Na, ezek ma már máshogy működnek.

Hogy ez jó-e vagy sem? A franc se tudja. Egy biztos: amikor csak egy emoji a reklám, akkor az sokat elmond arról, mit gondol a hirdető a célcsoportról.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2022.06.15. 22:26:28

@Konrad: Ez a "Gerappa" nem olyan rossz ám. Van benne poén, és ez ritkaság. Annak idején látható volt az MTV-n is, ahol máskor is találkozhattunk jópofa reklámokkal. Ilyen esetben még azt is megbocsátjuk neki, hogy reklám. Fáradságos dolog *tényleg* jópofa reklámötletet kiagyalni, talán jobb is, hogy általában nem is próbálkoznak vele, de azért nem kellene a "juhú, ezen a héten csak 189 Ft a párizsi" szintig ereszkedni, ez is igaz. Rühellem.

Reklámokat befogadni inkább a buta emberek hajlamosak, én legalábbis így érzem. A buta reklám csak hozzájuk próbál eljutni. Evolúció ez, és az evolúcióra nincs értelme haragudni. Én sokkal jobban haragszom az árspekulánsokra, akik megdrágítják azt, amiből kevesebb van. Most is ez van éppen. Ehhez képest a reklámozók tényleg csak megélni próbálnak. Bár amikor egy fájdalomcsillapítót egy éven át naponta tízszer reklámoznak főműsoridőben a különféle csatornákon, akkor megkérdezném tőlük, hogy mennyivel is lett ettől drágább a gyógyszer.

Az "Ez a Jóska, ez a Gyurka" rigmust nem a reklámhoz találták ki, van egy vidám gyerekdal, azt használták alapul. Ez a reklám mókás volt, megbocsátható. Ráadásul mit is reklámozott? Csak annyit, hogy együnk hurkát? A márkareklámokhoz hozzászokva ez furcsán hat, amolyan "cipőt a cipőboltból", úgyszólván már közszolgálati reklámnak is felfoghatjuk. :-)

"A Müszi reklám, még a régi reklámok alapvetően magyaráztak"

Na, a MÜSZI reklámja aztán végképp nem magyarázott semmit. Egy negyed éven át ment a reklám, kalapos ember jön, kamera mellé nézve csettint, és pöszén szól: MÜSZI. Pár másodperc az egész. Arra nem nagyon emlékezett senki, hogy ezután igazából kiírták, hogy mit kínálnak, csak címszavakban, de a rejtély rejtély maradt. Aztán a szilveszteri tévéműsorban délután "közkívánatra" megmagyarázták nekünk, a reklámember, meg a cég valamilyen főembere társaságában, hogy a cégnek mi a neve és a profilja. Nem tudom, mennyibe került nekik ez a kiemelt promó, de elismertem, hogy végül jól felépített kampány lett ebből az értelmetlenségből. Igaz, máig nem tudom, hogy kik voltak ők. Nem vagyok fogékony a reklámokra.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2022.06.16. 04:14:13

Az összes rohadt reklámot össze kéne fogdosni a tévében és egy éjjeli 3-5 órás idősávba száműzni az egészet.Aki akarja, nézegesse akkor, a normális embereket meg hagyják békén tévézni.Amitől a leginkább hányok, hogy nem elég, hogy 10 percenként van 5 perc reklám; de ráadásul az összes reklámblokk ugyanaz, még a sorrend is!Hogy rohadnának meg...
A foDball egyébként még az, mait érdemes nézni (még egyelőre...), mert a meccs folyama nincs még mexakítva reklámokkal.Kíváncsi leszek, meddig.


süti beállítások módosítása