Megdöbbenve olvasom a kommentek között:
2007 január környékén volt olyan nap, hogy "használt lakás" kulcsszóra 6.500 Ft (!!) volt egyetlen egy darab kattintás
Ez mindig hihetetlen számomra. Egész egyszerűen nem tudom elképzelni, hogy ennyiért megérje kattintást venni! Hiszen még ha minden kattintásból vevő is lenne, akkor is minimum 6500 Ft-ot kellene kitermelnie egy ügyfélnek. Oké, ha eladom a lakást, talán. De ha 10 kattintásra jön egy eladás, akkor már 65 ezer forintba került a dolog!
Nem szabad ennyit fizetni egy kattintásért, az ETARGET-en biztos nem! Villogjanak a fények, jelezzen a kamucsengő: itt valaki árat ver fel, hogy kiüsse a konkurenst, mindegy milyen áron. Nem szabad az ilyen versenyben részt venni.
Egyébként is tudni kell, mennyit ér meg nekünk egy kattintást, nagyon kevés az olyan eset, amikor minden áron ott kell lenni legelől. Márpedig könnyű kiszámítani, mit ér meg egy-egy beérkező látogató, hiszen ha ismerjük a konverziós arányt, és tudjuk, mennyi a hasznunk egy megrendelésen (azaz ebből tudjuk, mennyit érdemes reklámra fordítani ügyfelenként), akkor máris láthatjuk, hogy vajon hoz-e hasznot a PPC kampány.
Ha pedig nem hoz, akkor nem kell eröltetni. És időben - IDŐBEN! - le kell állítani a kampányt. Sajnos nekem is van olyan ügyfelem, aki korábban (mielőtt találkoztunk volna) eltapsolt PPC kampányra 100 ezer forintot úgy, hogy nulla ügyfelet szerzett. Nem volt egy jó buli, igaz?
Utolsó kommentek