Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Google per - talán te is részese vagy? - update

Címkék: google onlinemarketing keresőmarketing jog

2006.06.01. csütörtök 10:52 Konrad

A kattintás alapú (Pay-Per-Click, PPC) kampányok legnagyobb veszélye, ha valaki rosszindulatúan kattint. Korábban leírtam egy konkrét ajánlatot is arra, hogy hogyan lehet ezt kihasználva pénzt keresni. Egy-egy üzleti tárgyaláson is elhangzik az a kérdés, hogy mit lehet kezdeni az ilyen ál-kattintásokkal. De a Google hazája az USA, ahol nem állnak meg az ügyfelek a kérdésnél, hanem lépnek is, ha kell. Konkrétan perrel. Ugyanis azt mondják, ha a Google nem tesz meg minden lehetségest az álkattintások ellen, akkor hibázik.

A Google hirdetési rendszere viszont nemzetközi. Mi is használjuk, itt, Magyarországon. Ezért ha van egy per, ami csoportos, abban mi is részesek lehetünk. És nemcsak elvben:

Amennyiben 2002. január 1-től kezdve mostanáig bármikor online hirdetést vásároltak a Google cégtől, akkor részesei az Arkansas állambeli Miller County bíróságán benyújtott csoportos keresetnek

Ezzel kezdődik az a dokumentum, amit pár napja kaptam meg én is (via Habencius István).

Update: persze felmerült bennem is, hogy ez az egész kamu. Nem tudom sem megerősíteni, sem cáfolni az egészet, mindenesetre ez van a Google blogján: http://adwords.blogspot.com/2006/05/lanes-gifts-v-google-settlement.html

A dokumentum részletesen leírja a per tárgyát, a szükséges lépéseket, azt, hogy ki milyen módon vehet részt benne - mindent.

A per már tart egy ideje, ennek következményeként a Google hajlandó a megállapodásra. Ahhoz, hogy kapjunk vissza pénzt, jeleznünk kell az igényünket.

HOGYAN KELL BENYÚJTANI A KÁRIGÉNYLÉST?

Kárigénylési 

űrlapot azok kaphatnak, akik 2006. június 19. és 2006. augusztus 4. között ellátogatnak az alábbi webhelyre, és ott megadják a kért adatokat. www.clicksettlement.com

Egyébként mindenki érintett, akik 2002. január 1-e után a Google cégtől hirdetést vásárolt, így nálunk is nagyon sokan. (Ezért is furcsa, hogy semmi hazai cikket nem találtam a témában.)

A teljes dokumentum letölthető (magyarul is) a fenti webhelyről, de felraktam én is ide.

Fontos, hogy ha kárigénnyel élni akarunk, akkor a fenti időpontot tartsuk be, mert augusztus 4-e után elutasítják a kérésünket.

Update: Persze ha igaz az egész. Mindenesetre érdemes lesz 19én rákattintani a lapra, megnézni, mi is lesz ott.

A fenti dokumentum után azért megkérdeztem az egyik hazai PPC alapú szolgáltató képviselőjét, ők mit szólnak ehhez, mit tesznek az ál-kattintások ellen?

Kálmán Tamás, az Etarget képviselője elmondta, hogy ők egy - nem publikált - algoritmus segítségével figyelik a kattintásokat. A gyanús eseményeket szűrik, és azt követően még át is nézik (tehát a végső ellenörzést nem program, hanem ember csinálja). Ha valóban vitatható egy-egy esemény, akkor annak árát automatikusan jóváírják az ügyfél számláján, és erről értesítést is küldenek.

Tehát az Etarget rögtön fizet, amint észlel ilyen problémát. Az algoritmus pedig figyeli az IP címet, a kattintási gyakoriságot és hasonló (mint írtam, nem publikált) adatokat.

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr6910011

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gál Kristóf · http://www.primodesign.hu/blog 2006.06.01. 12:02:21

Én is kaptam ilyet, és bár a szokásos kamuknál valódibbnak tűnt, nem igazán foglalkoztam vele... Mi a per tárgya, tehát mennyit és mi alapján lehetne ezzel "nyerni"? (Ahogy látom Te jobban utánanéztél, azért kérdezem...)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.06.01. 12:32:32

Felmerült bennem is, hogy mi van, ha kamu.
De ha elolvasod a pdf-et: veszíteni nem tudsz mit. Pénzt nem kér, neked nem kell odautaznod stb.
Valamikor anno olvastam is a dologról, így nem volt tök ismeretlen a felvetés.
A pdf-ben benne van az is, mit adnak és hogyan (hirdetést, ha jól értem).
Ha kamu, akkor meg kiderül majd hamar :-)

dfs 2006.06.01. 13:00:54

(Ezért is furcsa, hogy semmi hazai cikket nem találtam a témában.)

www.sg.hu/cikkek/43234/csalassal_vadoljak_az_internetes_keresoket

Külföldi Figyelő · http://kulfoldifigyelo.hu 2006.06.01. 13:33:30

Tudtommal ezt az ügyet peren kívüli megállapodással lezárták, és nem pénzben, hanem adwords hirdetési lehetőségekben fizetnek.
googleblog.blogspot.com/2006/03/update-lanes-gifts-v-google.html
Egyébként a Google is használ spéci algoritmusokat, sok klikket nem írnak jóvá azonnal.

Külföldi Figyelő · http://kulfoldifigyelo.hu 2006.06.01. 13:37:57

Bocsánat,
ezt még az előző hozzászólásba terveztem:
A lényeg: "Google currently allows advertisers to apply for reimbursement for clicks they believe are invalid. They can do this for clicks that happen during the 60 days prior to notifying Google. Under the agreement with the plaintiffs, we are going to open up that window for all advertisers, regardless of when the questionable clicks occurred. For all eligible invalid clicks, we will offer credits which can be used to purchase new advertising with Google. We do not know how many will apply and receive credits, but under the agreement, the total amount of credits, plus attorneys fees, will not exceed $90 million."
A lényeg a végén van...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.06.01. 13:37:57

Ez az egész pont arról szól, hogy a peren kívüli igényeidet hogyan érvényesítsd.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.06.01. 13:42:02

Ja, és igen: ez a 90 m$ is benne van a doksiban :-)


süti beállítások módosítása