Hiába mondta nékem édes jó anyám,
Hogy drága kisfiam, most mitől vagy vidám.
Hiába is figyelmeztetett a jó apám,
Ha túl jó kedved van, az is nagy baj ám.
Most akkor boldogok vagyunk: látványosan nőtt a hazai online hirdetési piac. Van erre egy mérés, ami a MOHI nevet kapta, ez a Magyar Online Hirdetési Index feloldással bír. Ez úgy működik, hogy a vezető portálok egyenként megadják, hogy mennyi az online hirdetési bevételük, de nyilvánosságra csak a teljes összeget hozzák. Emiatt elég pontos, nem mindenféle becsléseken alapul, és mivel az összes nagy benne van, így tényleg pontosan mutatja a növekedés ütemét is.
Apropó, akik benne vannak: NAPI Online, Habostorta, HáziPatika.com, Index.hu, Portfolio.hu, Sanoma Online, Ringier Online és a T-Online médiacsoport.
A NAPI Online híre alapján a harmadik negyedévi bevétel 1,078 milliárd forint volt, míg tavaly ugyanebben az időszakban 718 millió. A 2006-os év első 9 hónapjának a teljes bevétele egyébként 3,313 milliárd forint.
Annyi megjegyzésem azért volna, hogy a T-Online időközben bevásárolt. És bár az iwiw tavaly látványos forgalmakat nem csinált, de az Ad Network valamennyit azért igen. És míg az Ad Network tavaly nem volt a mérésben, idén benne van. Csak a miheztartás végett. Persze ez a teljes forgalomhoz képest elég kicsi, tehát a tendenciát nem befolyásolja: a növekedés "robbanásszerű".
Én nem panaszkodom, bár lenne rá okom, példának mindjárt itt a pénz.
Mindig elgurul, ölembe sose hull, akárhogy is számolom, kevés.
Hát mit hajtsam magam, s legyek boldogtalan,
Hisz mindig több kell, mint amennyi van.
Ha nem fázom és van ebédem, s valaki lefekszik vélem,
Én már jól érzem magam.
(A versrészlet a Dr. Hertz című musicelből való)
Utolsó kommentek