Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Kattintás alapon fizetünk a Startlapon is jövőre

Címkék: onlinemarketing kampány kreatív

2006.11.23. csütörtök 18:44 Konrad

Januártól megújul az egyik leglátogatottabb hazai szolgáltatás, a Startlap. A megújulás részben formai és részben árazásbeli. Bevezetnek ugyanis egy új fajta árazási megoldást. Valami olyat, ami... De nézzük a részleteket!

Ez most itt a reklám helye, megpróbálom röviden és érthetően leírni, mit is akar a Sanoma (a Startlap üzemeltetője):

Van egy csomó blabla a leírásukban arról, hogy kevesebb link lesz egy dobozban, meg több hirdetési kategória lesz, de ezek nem nagyon jelentenek újdonságot. Gondolom ők is rájöttek, hogy nem elég kizárólag hirdetési felületnek lenni és a túl hosszú címlap sem igazán előnyös.

A két legfontosabb hirdetési doboz a Szezonális és a Napi ajánlatok pedig nem változik, marad ami volt: heti árazás a helyekre.

Változik viszont a többi dobozba rakott fizetett link árazása. Bevezeti a Sanoma a kattintás alapú árazást, amire mondhatnánk, hogy hurrá! végre!, de nem... Valahogy sikerült egy olyan hibrid dolgot kitalálni, ami többé-kevésbé egyesíti a megoldás összes hátrányát. Lássuk!

Először is, ez az árazás 3 hónapig igaz, azt követően nem tudni még, mi lesz. Arról nem írnak...

A rendszer bevezetésének első három hónapjában minimum és maximum árakat adtunk meg, hogy hirdetőinknek lehetőséget adjunk az új árazás megismerésére, valamint hogy megkönnyítsük a régi rendszerről az újra történő átállást. A megrendelések előtt az adott értékesítő kolléga megadja a linkhez tartozó várható átkattintási számot, amely alapján a
minimum és maximum árak létrejöttek.

Érthető, nem? Ők megmondják, mennyi kattintás lesz! [Tisztelt Sanoma! Kedves rokonom ezoterikus főiskolára jár, ahol többek közt jóslással is foglalkoznak. Kérdésem, elküldheti-e önöknek önéletrajzát, hogy alkalmazzák, mint kattintás-becslőt?]

Persze értem én, minden helynek van egy várható kattintása, de akkor is... Ez így meredek. Mert az ár ez alapján alakul:

 

 

 

 

 

 

Érthető, nem? A kattintás ára a helytől függ, de csak akkor, ha a hely az első. A többinél már mindegy. A kattintás ára fix, ők adják meg. Nem változik a hatékonyságtól függően és nem lehet licitálással feljebb kerülni. A "várható" kattintáshoz képest a minimum ár kisebb, a maximum ár nagyobb. De hogyan kell fizetni?

Ha a kattintás száma és a kattintás ára alapján a minimum és maximum közé esik a végösszeg, akkor azt fizetjük ki. Ha kevesebb a kattintás, mint a minimális árhoz tartozó, a minimumot akkor is fizetjük. Ha viszont több a kattintás, mint a maximumhoz tartozó, akkor csak a maximumot fizetjük. Ja, és ha "van szabad hely, és az ügyfél kifejezetten kéri", akkor továbbfut a kampány, míg "a megrendelt CT nem teljesül", azaz míg el nem éri az ő becslésüket. Érthető? Egyszerű, nem?

És lássuk, mi van akkor, ha hirdetünk: ha cégként hirdetünk, akkor belőjük a maximális árat, és próbálunk olyan hirdetési szöveget írni, amire kattintanak ezerrel. Ez eddig világos. Így lesz ugyanis fajlagosan olcsó a kattintás ára, tehát végülis minél hatékonyabb a cucc, annál olcsóbb.

De lássuk, mi van akkor, ha egy ügynökség csinálja a kampányt. Az ő érdeke az alábbi: beállítja a kampánytervbe a megjelenést a maximális áron, majd ír egy nem túl jó hirdetést, és bízik abban, hogy keveset kattintanak. Ugyanis ha nem teljesül a CT, akkor a minimálisat fizeti. A különbség pedig, ami a beállított maximális ár és a minimális között van...

Persze most rosszindulatú vagyok, és direkt rosszra gondolok, tudom. De a rendszerben ez bizony benne van. Az viszont tény, hogy a link minőségétől függ az átkattintás. Márpedig ma az ügynökségek nem linkírásra vannak optimalizálva. Kérdés, mennyire fognak tudni olyan kreatívokat írni, hogy hozza a Sanoma kattintási "elvárásait"? (Persze jó lenne ismerni, mennyire pesszimisták lesznek a becsült kattintások. Lehet, eleve úgy lesz belőve, mindig maximumra fusson ki a kampány. Semmi nem kizárt...)

Van tehát itt egy nem túl egyszerű hirdetési megoldás, néhány új kihívást hozva elsősorban az ügynökségeknek. Ezt gondolom a Sanoma is látja, így nem hagyományos módon kommunikálta ezt az egészet: egy egyszerű kvízjátékra invitálja azokat, akiknek elküldte a tájékoztatót. (Én például nem kaptam, pedig elvileg kapcsolatban vagyunk velük, és van kapcsolattartóm is... Persze érthető, nem mi költünk tízmilliókat náluk. Ez van.)

A játék nagyon egyszerű. Annyit kell tenned, hogy:
1. elolvasod az alábbi leírást
2. a feltett kérdésekre megadott válaszok közül kiválasztod a megfelelőt
3. a válaszokat e-mailben 2006. november 26.-ig visszaküldöd
A sorsolást követően a helyes megfejtők között 3 darab egyszeri 5 százalékos extra kedvezményt sorolunk ki, ami egyszer felhasználható 2007 június 30.-ig egy listaár maximum 5 000 000 Ft értékű kampány megrendelése esetén.
Továbbá minden, időben visszaküldött helyes választ értékes Sanoma ajándékokkal jutalmazzuk.

(Csak azokat a helyesírási hibákat a dátumban, azokat tudnám feledni...)

Kedves ügynökségtől olvasók, megadom én itt a válaszokat, ha megkaptátok a leírást, elég ezt elküldeni nekik:

1. kérdés: b), 2. kérdés: c), 3. kérdés: a), 4. kérdés: a), 5, kérdés: b)

Lépett hát a Sanoma a kattintás alapú árazás felé, mégha csak ilyen furcsa módon is. Aztán meglátjuk, mi lesz az első három hónap után: vajon eljön a valódi CPA CPC (kattintás alapú fizetés) kora, esetleg marad a hibrid rendszer, vagy visszatérnek a régihez?

 

18 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr6318593

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.11.23. 22:12:20

Valóban, köszi, javítottam is!
Hiába, egy lépéssel előrébb vagyok. :-)

Kalmi · http://www.etarget.hu 2006.11.23. 22:12:50

Az az idoszak is eljon :-)

Oszti 2006.11.24. 09:01:21

A megjelenés alapú hirdetések, amúgy sem nyomon követhetőek. Az meg csak ráadás lehet, hogy pl a lap.hu forrásában még most is látható egy automatikus frissítést eszközölő sor:
meta http-equiv=refresh content=1740

harzol2 · http://forum.tozsde.hu/ 2006.11.24. 10:53:10

Konrád.
Ha tudod mi az az ok, akkor kérlek mond is el. Én kíváncsi vagyok.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.11.24. 11:00:42

29 percenként frissít, mint minden más oldal. Ha otthagyod a lapot, akkor így pont akkor frissít, hogy ne számíts a látogatottságmérésekben új látogatásnak. 30 perc után ugyanis már azt mérné.
(Én legalábbis így tudom, de rá is kérdezek, biztos ami biztos.)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.11.24. 11:19:22

Közben megerősítést nyert: ezért van a frissítés. (Csak közben mára a látogató és nem a látogatás lett a fontos, de ez más történet.)

harzol2 · http://forum.tozsde.hu/ 2006.11.24. 11:30:30

Köszi.
Mire nem gondolnak.
Mondjuk egy lap.hu oldal esetében teljesen mindegy, mivel nincsenek aloldalak, így 30 perc után se lenne senki, aki frissítene. :)

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2006.11.24. 12:39:11

HTML-refresselni ab ovo technikai otrombaság. Mérőpontot ilyenkor újratölteni inkorrektség. Bannert automatikus újratöltésnél kiszolgálni és elszámolni olyan, mint a bezúzott print-remittendát eladott példányként elszámolni.

Ilyen felületen letöltés-alapon felületet vásárolni képzetlenség.

Lehet persze magyarázni, de magán a tényen vitázni nehéz - csak a nagyságrendjén lehet.

Habencius István 2006.11.24. 13:46:03

Eleg atmeneti megoldasnak tunik, de ha az ugynoksegek elfogadjak, mukodni fog. vagy nem.

Nekem az tetszik, h ez alapjan a kreativnak kisebb szerepe van a sikerben, mint a pozicionak. Mintha ez regi vita lenne.

Xnews · http://xnews.blogter.hu 2006.11.24. 14:15:21

"De lássuk, mi van akkor, ha egy ügynökség csinálja a kampányt. Az ő érdeke az alábbi: beállítja a kampánytervbe a megjelenést a maximális áron, majd ír egy nem túl jó hirdetést, és bízik abban, hogy keveset kattintanak."

Na, ilyen nincs! Főleg nincs zsebre vágott lóvé, mivel szinte minden ügyfélszerződés olyan a "nagyoknál", h az Üf. belenézhet a számlákba. Ezért ilyet nem reszkírozunk, így is marad rajta X%-nyi "ügynökségi jutalék" ha "nem is csinálnánk semmit". Ezen kívül a szövegezéseken is lehet keresni (hála a Kalmi-módszernek), vagy az óradíjas felépítésnek, amit az ügynökségek általában használnak.

"Van tehát itt egy nem túl egyszerű hirdetési megoldás, néhány új kihívást hozva elsősorban az ügynökségeknek."

Szerintem a fix összeghez közelítő megoldással pont az ügynökségeknek akar kedvezni. Nem lesz annyira egyszerű a feladat, mint korábban volt, az biztos - de még mindig jobban tervezhető egy 30-50K-s szórással. Az nem olyan nagy rizikó.

Inkább a hirdetésmenedzsmentben látom a parát, ami igazán erőforrásigényes. (Ez sem feltétlen baj, legfeljebb jobban fognak keresni a krea ügynökségek is. ;) )

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.11.24. 14:30:40

"Na, ilyen nincs! Főleg nincs zsebre vágott lóvé, mivel szinte minden ügyfélszerződés olyan a "nagyoknál", h az Üf. belenézhet a számlákba."

A nagyoknál igen, igazad van. Nem róluk van szó elsősorban...

"Szerintem a fix összeghez közelítő megoldással pont az ügynökségeknek akar kedvezni."
De mégsem fix. Ráadásul sokkal nehezebb elmagyarázni az ügyfélnek. Gondold végig! Amíg ezt a rendszert elmagyarázod, addig háromszor meggondolja magát. Inkább egyszerűsítessz a tervbe, beírod a 2 hét megjelenést és a maximum összeget, aztán nem igérsz kattintást és csókolom.

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2006.11.24. 15:15:34

Szerintem csak valamit hallottak a Sanománál: webkettő, cpc, ilyesmiket.

Nem tartom kizártnak, hogy egy szép napon blogot csinálnak az összes lap.hu-ból, és akkor a lapok szerkesztőinek még nagyobb terük lesz az önmegvalósításra.

sanna · http://bizbigyo.wordpress.com/ 2006.11.25. 02:30:41

Ez a rendszer így, ahogy van, nevetséges parasztvakítás. Ez nem CPC hanem drágább, (flitteres pöcslámpással felszerelt) AV.
Az előző havi trendek alapján a megjelenésszámot (ha NEM kulcsszó alapon hanem fixen történik) lehet becsléssel számítani, de a tényleges átkattintások az aktuális trendeknek NEM feleltethetők meg paralell módon. Nem lehet őket 'legyen kerek a szám' stílusban belőni. Aki ezt állítja, az valótlant állít.

Így gyakorlatilag, ahogy ern0 mondja, az egészből csak az látszik, hogy vmit hallottak Sanomáék a CPC-ről, meg hogy ezt jól lehet eladni, mert vmi Google, vagy mi is ebből lett fókabőrű. Megjelenést akarnak ígéretesebb átkattintásként eladni, de mint 'minőségi AV' magasabb áron.

Az, hogy ehhez van egy minimum ár, ill. max. limit tényleg "fix összeghez közelít" és Xnews nem is mondta, hogy ettől fix, csak azt, hogy hozzávetőleg az. A Google és Etarget teljesítményalapú keresőkampányaihoz képest ez már a Very Fix kategória is lehet alsó és felső sávval, ahol még azt SEM lehet megadni. Még hónapról hónapra sem. Ott a felső sáv az ÜF pénztárcája.
Igazán nem kéne a szódásszifont kontaktlencseként eladni.
Konrád, link van ehhez a Sanomán, vagy vhol? Nem találok semmi használhatót.

arcan laci · http://www.arcanian.hu 2006.11.25. 11:35:59

Látom, tényleg szép kavarodást jelent, ha CPC bűvszóval próbálkoznak a nagyok.

Kommentárom: kicsit olyan ez, mint a Vizsla 24 és Kurzor előre megadott megjelenés alapú értékesítése a keresőkben. Ha alulteljesítik a várt megjelenést, akkor lapos hallgatás, ha túlteljesítik, akkor meg jön az alkudozás. Vagyis: CPC licit rendszer nélkül nem ok.

Talán még van aki emlékszik arra az időszakra, amikor AV alapú volt a Google hirdetési rendszere. Nem emlékszem, hogy akkor is AdWords volt-e a neve. Ugye ők is gyorsan felismerték: ha jó a felület, akkor több lesz a hirdetés, mint amennyi a rendelkezésre álló hely. Valamit tenni kellett: itthon a jellemzőbb, hogy nem fogadják be a hirdetést, a Google, ETARGET meghirdeti a licitet.

Vagyis a két szemlélet: a média diktál, vagy a hirdető? A látogató diktál, vagy a média.

A Sanoma CPC esetén a média mindkét esetben.


süti beállítások módosítása