Vajon ki a jobb internet felhasználó marketinges szempontból? A profi internet-huszár, vagy az a kezdő felhasználó, aki egy ujjal pötyögi be a kérdéseit a keresőbe?
Egy korábbi bejegyzésem végén a kommentekben a kezdő felhasználó kicsit lenézett szerepre lett kárhoztatva. Hiszen nem mozog otthonosan a neten, nem használja profin az oldalakat, és elhisz mindent amit lát. De nem használja a hirdetés blokkolót, megnézi a hirdetéseket is, nincsenek előitéletei! A profi felhasználó trükközik. Kerüli a reklámokat, mindenféle ügyeskedéssel nem vásárol, hanem szerez magának zenét, filmet, programokat, otthonosan lubickol, és közben rá se kattint a hirdetésekre. Kell ő nekünk?
Oké, mielőtt lelőnétek, ez a fenti pár mondat erősen sarkított, és mint ilyen, nem is igaz. De azért érdemes elgondolkozni ezen: a kezdő internetezők, azaz az új belépők is érdekesek, és a régiek sem biztos, hogy annyira jó célcsoportok.
Mert attól, hogy valaki nem használ internetet, még igenis fogyasztó, azaz vásárol, érdeklődik, híreket olvas. És attól, hogy valaki profin netezik, még lehet tök hülye. Elég csak néhány fórumot vagy akár blogkommentet megnézni itt-ott...
Azaz végső soron marketing szempontból első körben irreleváns az, hogy valaki mennyire profi billentyűművész. Sokkal fontosabb az egyéb érdeklődése és viselkedése. Ráadásul a kezdők taníthatóak, míg a profik már pontosan tudják, mit akarnak csinálni.
Utolsó kommentek