Jó, ha tudjuk: a pontos konverzió mérés csak az ügyfél, azaz a hirdető érdeke. Senki másnak nem érdekes, valójában milyen eredménye van a kampányban. Óh, persze, szóban minden elhangzik, hiszen az interneten minden mérhető, az interneten mindenről statisztika készül, az internet az elérhető világok legjobbika, itt a marketingesnek semmit nem is kell csinálnia, bízza csak magát rá a statisztikákra, azok mindent elmondanak!
De valóban?
Egy online kampány végén kapunk egy csomó számot: hol mennyi megjelenés volt, hányan kattintottak, hány embert értünk el, mennyi a töketlen fecske repülési sebességi, mi Srí Lanka fővárosa, stb. De vajon mit mutatnak meg ezek az adatok? Tudjuk azt, mik vannak a számok mögött? Tudjuk azt, mi történik mondjuk egy kattintás után?
Persze nem arra gondolok, hogy mennyi megrendelés jött - ezt általában tudjuk. Hanem azt, hogy honnan jött a megrendelés! Hogy a kampány során volt 12567 kattintás, abból érkezett 114 megrendelés. De lehet, a 114 megrendelésből 100 megrendelés mindössze 1614 kattintás-csoporthoz tartozott, azaz jól behatárolhatóan a kampányban használt mondjuk 5 oldalból mindössze egy hozott megrendelőt is nagy számban!
De miért nem érdeke ezt kideríteni az ügynökségnek és a portálnak? Mert egyikük sem megrendelői fejjel gondolkodik, fél attól, hogy kisebb lesz a forgalom. Mert nem érdekelt a hatékonyságban, hiszen nem az ügyfélhez befutott megrendelések alapján kapják a pénzüket.
Mi ebből a tanulság? Nem szabad mindent ráhagyni ügynökségre, nem elégségesek a portál oldali statisztikák, hirdetőként nekünk is tenni kell, követni kell az eseményeket. És meg kell teremteni a technikai feltételeit a pontos konverzió-követésnek!
Utolsó kommentek