Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (436) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

"Kis kutya, nagy kutya, nem ugat hiába"

Címkék: onlinemarketing kampány

2008.01.03. csütörtök 17:47 Konrad

Annyit beszéltem ezen a blogon a kis- és közepes vállalkozások (kkv-k) internetes hirdetéseiről, az elsősorban őket érintő, nekik szóló megoldásokról, hogy emiatt kicsit háttérbe is szorul a piac másik szegmense: a nagy kampányok.

Azok a nagy kampányok, amiket online ügynökségek kezelnek, és egy 2-4-6 hetes időszakban elköltenek 4-6-8 millió forintot. Ebből is látszik, hogy az igazi nagy portálbevételek és az igazi nagy forgalmak innen származnak. Mert míg egy nagy kkv-s költés havi 1-2 millió (évi 8-12 millió), addig a nagy cégek ennek a többszörösét is elköltik, azaz évi több tíz, száz milliós költségkeret fölött rendelkeznek.

Ebből máris látszik, hogy ez egy másik piac, több fontos elemében eltér a kkv piactól. Nem is elsősorban eszközeiben, sokkal inkább a kampányok tervezésének, kivitelezésének a módjában, a költségekben, a kedvezményekben. Mert míg például egy nem teljesen pontosan teljesülő kampány problémát okozhat egy kisebb cégnek, addig egy nagy esetében símán lehet kompenzálni a következőben. Meg ugye ha egy évben több nagyobb kampányt csinál egy cég, akkor saját magára szabott tapasztalatai lesznek (neki és az ügynökségnek), így van mire alapozni a következő kampányokat.

A nagy cégeknek ráadásul teljesen mások az eredmény elvárásaik is. Például míg egy kkv-nál az azonnali konverzió szinte létfontosságú (hiszen a folyamatos bevételből kell finanszíroznia pl. a következő kampányt is), addig egy nagyobb kampány esetében megengedhető, hogy közvetlen konverzió nélkül is hirdessünk. Például egy brand megerősítése (vagy akár építése), egy cég "láthatósága" érhet annyit, hogy semmitmondó landing page-e legyen, vagy (Ezt kihúztam, a semmitmondó landingre nincs felmentés.) hogy a cég címlapjára legyen irányítva a kampány. Vagy adott esetben ne is legyen landing page.

Persze ez kkv fejjel nézve "szörnyű", "megengedhetetlen", horribile dictu "pénzkidobás!". Persze. Mert egy kkv nem tud ennél tovább látni, hiszen nincsen erre sem szüksége, sem eszköze (értsd: se pénze, se stratégiája egy ilyen típusú marketingre). De ez nem is baj, hiszen két külön piacról beszélünk. Egy bank betéti kínálata nem versenyzik egy pénzügyi tanácsadó befektetési ajánlataival, egy használtautó kereskedő egy hazai márkaforgalmazóval (igen, persze, vannak átfedések, de ezek a kivételek, ugye). Vegyük észre, a nagy cégek konverzióit nem CT-ben és weblapról megrendelt termékszámban mérik, hanem piaci részesedésben, brandismeretben, éves forgalomban. Márpedig a felhasználók érdekesek ám: lehet, nem kattint az új üdítőital-íz reklámjára, de látta, tud róla, és a boltban vesz ilyet kipróbálni. Hiszen az online megjelenés a marketing-mixnek csak az egyik elem. És ez a nagyon fontos: nem önmagukban álló kampányokról van szó, hanem egymást erősítő csatornákról, amiből csak az egyik az internet.

Így talán érthető, miért van tele hirdetéssel az [origo], az Index, a Sanoma teljes portfoliója. Az ott megjelenő bannerek egy olyan online piac bannerei, ahol a tizedesjegyet kicsit arréb tolták a kkv-khoz képest.

2008-ban is fog növekedni az online piac. És bár azt várom, várjuk, hogy a PPC piac erősödik, ami egyelőre elsősorban a kkv-k hirdetési terepe, de az biztos, hogy a hagyományos hirdetések piaca is erős lesz: azaz a nagyok is többen lesznek és többet költenek. Márpedig méretében egy új nagy belépése felér 10-15 kkv-val. Ezért idén igyekszem a piac ezen szegmensével is többet foglalkozni. Legalább annyit, mint a kkv-kkal.

68 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr89283488

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Koronix · http://otletlada.blog.hu/ 2008.01.03. 19:48:53

Ez mind igaz és nagyon örülök, h Nálad is helyükre kerültek a "nagyok". Talán a végével vitatkoznék egyedül - a jelenlegi tervekben mindenhonnan azt látom és hallom, h a nagyon költése visszaszorul. Sok helyen radikálisan csökkentik a büdzsét. :(

Talán (és ezt nem is szívesen írom le) 2008 pont a KKV-k költésein és piaci mozgásán fog mutatható eredményt produkálni. A nagyobb ügynökségeknek ezért igencsak észnél kell lenni és húzni a nadrágszíjon, míg kisebb cégek, sales house-ok szépen megugorhatnak az idén.

Akos 2008.01.03. 20:36:45

"Így talán érthető, miért van tele hirdetéssel az [origo], az Index, a Sanoma teljes portfoliója."

Számomra nem érhető. Miért is?

portis 2008.01.03. 21:15:21

Gondolom mert Konrad feltételezi hogy azok szar hirdetések (biztosan kiprobálta és neki nem jött be). És csak a nagyok tudnak veszteséges kampányokat nyomatni.

A nagyok egyébként ugyanugy érdekeltek az azonnali konverzioban , hiszen csak igy tudják fenntartani az állandó növekedést.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.01.03. 22:47:13

portis, nem talált.

Akos, azért, mert nekik az a típusú megjelenés kell, az ő céljaikhoz az jobban passzol: látod a logót, a terméket, a vizuális üzenetet is.

A fent leírtak alapján a nagyoknál egész egyszerűen más a konverzió, nem olyan közvetlen, mint a kkv-knál általában.

Akos 2008.01.03. 23:00:19

Konrád, még mindig nem értem. Máshová nem lehet logót, vizuális üzenetet kihelyezni?

Miért annyival értékesebb az Origo, Index, Sanoma látogatója, hogy nagyságrenddel (nagyságrendekkel) többet fizet érte a nagyhirdető, mint a legtöbb más site-on?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.01.03. 23:03:17

Látogatószám, presztizs, ezt kéri a hirdető (komolyan). Nekik jó a PR-juk erre a területre.

portis 2008.01.03. 23:16:43

Konrad

Igazábol nem értem én se ...

""látod a logót, a terméket, a vizuális üzenetet is""

Jó te csinálsz valamit , és az megy...feltehetőleg. De én aki egész mást csinál ebből egy szot se ért. Ez valami , Etarget nyelvezet?

Magyarországon vagyunk , vagy az egész világra kiterjedöen vizsgáljuk a piacot?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.01.03. 23:22:50

portis, idehaza a hazai piacot nézem. Ez a piac sok tekintetben teljesen más, mint pl. a szlovák, alapvetően eltér az osztráktól, és fényévekre van a tengeren túlitól.
Ettől persze ezeket a piacokat is figyelni kell, de ha valaki idehaza akar valamit elérni pl. hirdetéssel, akkor a hazai viszonyokhoz kell akarva-akaratlanul alkalmazkodnia, ha sikert akar elérni. Ha tetszik ez neki vagy nekem vagy neked, ha nem.

portis 2008.01.03. 23:25:43

Látogatószám? Basszus ...akárhány klikket viszek bárhova.
Nem ez a lényeg hanem hogy mi a minősége a klikknek (látogatónak).

És ezt nem csinálod meg másként mint hatalmas merités , szürés-szürés , statisztika, rohadsok meló , sok pénz , egy kis szerencse!

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.01.03. 23:31:58

Persze, ezen nincs vita. De pont a "három nagy" látogatószáma olyan, ami egyfajta érték. Mindegyiknek másképp és máshogyan, ezt persze pontosan tudni kell kampánytervezéskor. Meg persze vannak kisebb oldalak, amik jók vagy jobbak, és azok is bele kell kerüljenek kampányokba. De míg a nagyok nélkül (legalább egy nagy...) nehezebben fogadnak el egy kampányt, addig a kisebbeket inkább az ügynökség "tolja", hogy legyen benne más is.
Mondom, ez egy másképp működő piac, mások a döntési pontok. Nem állítom, hogy ez így jó és tökéletes (sőt...), de erről majd fogok is írni.

portis 2008.01.03. 23:33:38

Konrad

Hoppá ... én magamrészéről nem hirdek Magyarországon , nagyon rossz piac.

Akos 2008.01.03. 23:44:15

"de erről majd fogok is írni"

Szerintem érdemes volna. Őszintén kiváncsi vagyok rá, hogy a kényelmességen, begyepesedettségen és belterjes kapcsolatokon kívül milyen _szakmai_ érv szól amellett, hogy célzatlan, nagy mennyiségű megjelenést tízszer, harmincszor, ötvenszer drágább helyekről vásároljanak össze állítólagosan vérprofi nagycégek, mint tehetnék?

portis 2008.01.03. 23:45:50

Persze ez igy van mindenhol ...nem mindenki fogadja be a kampányt , azokat meg kell győzni hogy ez jó nekik!

Kővári Tamás 2008.01.04. 16:36:22

Gratula, Konrád. Újabb izgalmas, ezer szálon kibontható témát találtál! Valóban, egész más tészta ezerrel agyba-főbe nyomni a bannert featured portálokon, meg más dolog a mikrobüdzsék célzott elköltése. A legviccesebb az, amikor a két világ egymásra talál - az egyik ügyfelünk majd leesett a székéről, amikor a több milliós bannerkampánya kevesebb visitszámot hozott, mint a tizedannyiba kerülő PPC kampány (mondjuk itt a médiatervező is megért egy misét, de akkor is...)

devizakozep 2008.01.04. 22:38:01

csak ugye az a kar h kizarolag a trium profital mindebbol.

konrad: "De pont a "három nagy" látogatószáma olyan, ami egyfajta érték. "
azert vegyuk mar eszre , h ugyanazokrol a latogatokrol beszelunk. ha X ceg vesz bannert indexen , vagy ha vesz helyet 20 kis oldalon akkor ugyanazokat (tomegben es minosegben) a latogatokat eri el. 1 magyarorszag 1 netbiz van. 1x 1millio user. nincs olyan, h indexnek is van 500k , origonak is 500k , sanomanak is 500k, iwiwnek 1 mill. stb.

ezek mind ugyanazok az emberek !!

szoval azert a kampanytervezes szavakkal ovatosan ebben a korben! azert a _valo_ vilagban maskepp menne ez a penzkoltosdi a nagy cegek koreben is !

tudod te is jol amirol az akos beszel. (meg en is allandoan). konyekig mutyi megy korbekorbe. penzvisszafizetesek a donteshozoknak esatobbi. sorozesek alkalmaval azert elojonnek ezek a sztorik boven....

mondjuksanyi 2008.01.05. 14:38:38

na, pörögnek a koca-szakértők és műkedvelők és megmondják a tutit, hajrá, ne csökkenjen a lendület :)

mivel a sok hülyeség között is kiemelkedik a hozzá nem értését már többször megcsillantó, ám önmagát bizonyára okos, esetleg hozzáértő akárkinek tartó devizakozep, ezért az ő kurrens baromságára azért pár szóval reagálnék:
van mondjuk az RTL Klubnak 3M nézője egy bitang erős műsora alatt, de ezeket az embereket el lehetne érni külön-külön is akár, személyes megkereséssel vagy esetleg ha egy közös ismerősüknél összegyűlnének sörözni oda kirakni molinókat, ugye? mert ez a logika.
na most ehhez képest ez a sok rohadt, velejéig korrupt és mutyista hirdető, de pláne az ügynökség pedig ehelyett inkább 3 milliójukat éri el az RTL Klubon több ezer-tízezer-százezer molinó kiragasztgatása helyett. rohadjak meg, ha értem a logikájukat.

nem az lenne a korrupció/mutyi, ha mondjuk hiába lenne az index a legnagyobb online lap pl, mégsem kapna egy db bannert sem, mert nem hajlandó valakinek a zsebébe rakni valamit?
az a gyanús, hogy azok a site-ok, ahol tömegeket lehet elérni tele vannak hirdetéssel?

komolyan mindenki ilyen hülye itt?

na sebaj, hülyegyerekek, nem zavarnék nagyon, dagonyázzatok tovább, esetleg próbáljatok meg gondolkodni, higgyétek el, nem olyan káros az.
mondjuk ott kéne kezdeni, hogy tanulni kéne inkább, megismerni azt, amiről beszélni szándékoztok (mondjuk ez nem könnyű, mert belülről kéne ahhoz látni a dolgokat, de magukat nagyra tartó, ám alapvetően eléggé fogalmatlan embereket kevés helyre keresnek) és belátni, hogy jelenleg fingotok sincs miről okoskodtok itt, de azért toljátok tovább lelkesen.

Akos 2008.01.05. 15:05:20

A műkedvelők és koca-szakértők úgy tudják, az üzleti életben a mértékadó kritérium a megéri/nem-éri-meg, nem pedig a kényelmes/kényelmetlen.

Ha a személyes megkeresés összességében olcsóbb lesz, mint az RTL Klub bitang erős műsorában hirdetni, akkor épelméjű hirdető a személyes megkeresést fogja választani.

Ha 200 különböző kisebb portálon keresztül elérni félmillió embert összességében tizedannyiba kerül, mint a vezető nagy portálokon, akkor egy évi százmilliós online költségvetéssel rendelkező cég az így megtakarított soktízmillió forintból fel tud venni egy marketing asszisztenst, aki a megnövekedett munkamennyiséget elvégzi.

Az, hogy mégsem így csinálják, annak nyilván vannak okai. Ezeket lenne érdemes megvizsgálni.

Bár ha olyan emberek hozzák az erre vonatkozó döntéseket, mint te, akkor tényleg felesleges a mutyira gyanakodni. Elég a korlátoltságra.

mondjuksanyi 2008.01.05. 15:20:08

Koca-szakértő kolléga, állítsd már össze kérlek a 200-as listádat, ahol pl én az index (de a változatosság miatt most legyen startlap) olvasóit érem el, mert nyilvánvalóan megvannak az adataid hozzá, hogy hol találom meg őket és hogy mekkora a keresztolvasottság mondjuk a sanyi.hu, a bela.net és a startlap között.
utána, ha ezeket elintézted (egy ilyen okos, tájékozott embernek egy ujjgyakorlat lehet), már csak le kell vadásznod ezt a 200 médiatulajdonost, van rá mondjuk egy napod, összeadogatod gyorsan az árakat, kimutatod nekem és a többi érdeklődőnek a tízszeres árrést, lepapírozod gyorsan, okosan, ügyesen (200 szerződés, ezt gyorsan gépelheted miközben a 200 hívást intézed a másik kezeddel) és már el is mondhatod, hogy nem baromságokat beszélsz megint.

addig sajnos nem, ne haragudj.

bazz, te olyan messze vagy az igazságtól, attól, hogy értsd, amiről beszélsz, hogy azt sem tudom hogyan segítsek, hogy elindulj. sajnálom.

devizakozep 2008.01.05. 17:33:59

sandor, fuss neki megegyszer. egyebkent belulrol latom. sok helyen/rol. azert mondom. de mivel ugylatszik benne vagy te is, latod te is.

Akos 2008.01.05. 18:00:17

mondjuksanyi, a hozzád hasonlók minden munkahely fekélyei. Az a típus, aki dörzsölt, rutinos öreg rókának, két lábbal a földön álló realistának hiszi magát, pedig valójában csak ahhoz van tehetsége, hogy a "miért nem lehet megcsinálni"-ra és a "miért jó minden úgy, ahogy van"-ra gyártsa az újabb és újabb indokokat.

Önelégült, beszűkült, kockázatvállalástól és változásoktól írtózó fajta.

De a "bazz"-okat meg "hülyegyerekek"-et két kézzel szórja, mert az olyan tökös dolog.

Ki mondta, te szerencsétlen, hogy egy nap van az általad felsorolt információk összegyűjtésére? Miért lenne egy nap? Mert csak így hatásos az érvként előadott csúsztatásod?

Ha figyelnél arra, amit a másik leír, azt mondtam, a megtakarított költségből lehetne alkalmazni valakit, aki akár teljes munkaidőben, napi 8 órában (kedves, szimpatikus cégeknél: 10 órában) ezzel foglalkozhatna.

Egy ilyen hirdetői hálózat felépítése nyilván idő- és munkaigényes kezdetben, hiszen fel kell kutatni a lehetséges partnereket, nagyjából ki kell szűrni az alkalmatlanokat, le kell egyeztetni az együttműködés kereteit, szerződéseket készíteni, kapcsolattartási csatornákat kialakítani stb.

De ha ez a hálózat felállt, onnantól kezdve jóval kevesebb munkával lehet működtetni.

Keresztolvasottsági adatokat 1-2 kampány alatt valószínűleg megfelelő mennyiségben össze lehet szedni, és ezek alapján korrigálni, finomítani.

A tízszeres árkülönbséget roppant egyszerű kimutatni. A "nagyok" médiaajánlataiban 4-12-30 Ft/AV számok szerepelnek. Ez persze listaár, de ha elosztjuk mondjuk 30-cal, még mindig olyan ár jön ki, amennyiért kis (2-5-10.000 látogató/nap) portálok csak nagy nehezen tudják eladni a hirdetési felületeiket.

Hatásvadász túlzásokban kétségtelenül erős vagy ("miközben a 200 hívást intézed a másik kezeddel"), de ez intelligens érvek helyett elég szerény produktum.

mondjuksanyi 2008.01.05. 21:54:57

Akosom, most kezdjek el én is botcsinálta pszichológust játszani, rakjam össze, hogy apád molesztált, napi kétszer maszturbálsz és arra izgulsz fel, hogy ide írogathatsz és okosnak hiheted magad valamiben, amiben láthatóan nem vagy az?
Ráhibáztam én is? :)
nem? hát te sem, de legalább megpróbáltad és gondolom megveregetted a saját válladat, kell is az néha.

hol kezdjem? hogy a hálózatok, amit "feltaláltál", már léteznek? hogy ezért is jöttek létre?
hogy melyik szoftvert használod a keresztolvasottságok megállapítására?
hogy miért 1 napot írtam? (nem túlzás vagy csúsztatás, ahogy ezt is nyilván bölcsen átláttad, dolgozni kéne a piacon, akkor nem kérdeznél hülyeségeket)
hogy listaáron AV felhozatalnál kevés irrelevánsabb példa létezik, ha tervezésről van szó?

hatásvadász túlzások? 4/30 Ft-ért veszel AV-t 200 site-on?

ne hozd még kellemetlenebb helyzetbe magad.

(következő hsz-nek javasolnám a személyiségrajzom továbbfinomítását, esetleg ha komolyan érdekel a téma, akkor pedig azt amit korábban is javasoltam: tanulni inkább)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.01.05. 22:06:33

mondjuksanyi, a hozzászólásaidat a tartalma miatt nem szívesen törölném, de kérlek, a modoron, hangnemen finomíts kicsit. Úgy még hitelesebb is leszel szerintem. Köszi.

Akos 2008.01.06. 10:53:46

Konrád, nem kívánsz hozzászólni? Vagy tényleg nincs semmi mondanivalód a rendreutasításon kívül? Esetleg nem tudod összeegyeztetni a tanácsadói tevékenységeddel?

Mivel ügynökségi vagy nagyhirdetői oldalról valóban nem vagyok bennfentes, ezért volnék kiváncsi hozzáértő ember véleményére és információira egy olyan témában, ahol szerintem irracionális megközelítés tapaztalható.

Véleményre és információra, nem a semmiből felbukkant nagyképű tahók fröcsögéseire.

Aki természetesen megint csúsztat:

- A listaárat éppen azért osztottam harminccal (vagy lehetne más, nagyságrendileg hasonló számmal), hogy ne magával a nyilván kevésbé releváns listaárral kalkuláljak. De ezt persze figyelmen kívül hagyta, hogy egy olcsó magas labdát leüthessen.

- Az említett AV-k közül gondosan kiválasztotta a legalacsonyabbat a harmincadoláshoz.

- A hálózatokról, amik állítólag már léteznek, egy árva szót nem ejtett; személy szerint pedig jó néhány olyan kulturált kisközép-kategóriás site-tal találkoztam már, mely láthatóan semmilyen hálózatnak nem volt része és bagóért adta a reklámhelyet. (Az, hogy benevezett valami hirdetéskiszolgáló rendszerbe, nem ilyen hálózat.)

- Egy hosszabb távon működtetendő rendszer felállítására (NEM aktuális probléma tűzoltás-szerű lekezelésére) soha sehol nem egyetlen nap áll rendelkezésre; kétlem, hogy e tekintetben az onlinemarketing-tervezés lenne a kivétel.

Akos 2008.01.06. 11:00:00

Még csak annyit: saját honlapjaim reklámozására időnként kénytelen vagyok alacsony költségű, de elfogadható minőségű és látogatottságú hirdetési helyeket felkutatni.

Tapasztalatból tudom tehát, hogy vannak ilyen lehetőségek - ez ténykérdés, amit nem fog felülírni a mindenttudó szakmabeliek lekezelő cáfolata.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.01.06. 11:03:06

Akos, van véleményem, meg van gyakorlati tapasztalatom is ügynökségi munkában, ezért értem és tudom, mondjuksanyi mit és miért mond. Ugyanakkor mint utaltam rá, szeretném a témát tovább "boncolgatni", és ott pont ilyenekről lesz szó, amin vitatkoztok - pro és kontra.
Egyelőre annyit azért érdemes tudni, hogy símán kérnek médiatervet egyik napról a másikra, és ilyenkor is kell tudni megoldást adni, ha nem akarsz egy munkát elbukni.
Amiről te írsz, az egy teljesen más megközelítés, ami több ok miatt sem működik a hazai piacon. Kezdve ott, hogy egy multinál a bérköltség és a marketing költség két egymástól nagyon messze lévő "kassza"...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.01.06. 11:07:17

Akos, pont arról van szó, hogy kkv-ként egy másik piacon más lehetőségeid vannak.
Egy olcsó felület nem véletlenül olcsó. A VMR kutatásban való részvétel pl. 100e Ft-os nagyságrendű összeg, és ez a legolcsóbb megoldás, hogy legyen olyan információd a látogatókról, amit az ügynökségek elfogadnak. A Webaudit havi díja 50e Ft. Folytassam? A kis weboldalak esetében ilyenek ritkán vannak vagy nincsenek, de míg te meg tudod tenni, hogy kísérletezgetsz, olcsón veszel és figyeled a konverziót, addig egy nagycégnél ez nem így működik. Ők úgy akarnak vásárolni, mint a tévében: elérést, reach-et, azaz amit egyébként is szoktak. Vagy legalább ahhoz valami nagyon hasonló dolgot.

Akos 2008.01.06. 11:19:04

"símán kérnek médiatervet egyik napról a másikra"

Ha egyik napról a másikra kérnek valamit, akkor a kiadott megoldás mögött nem állhat egy korábban felállított, már meglévő rendszer?

Nem lehet előre alaposan feltérképezni a potenciális beszállítók körét?

"Kezdve ott, hogy egy multinál a bérköltség és a marketing költség két egymástól nagyon messze lévő kassza"

Na végre. Többek között pont ilyesmiről beszélek. Hogy bizonyos dolgok nem azért működnek úgy, ahogy, mert az a racionális, hanem "történelmi" és "rendszerbe épített" okok, illetve a vállalati belpolitika miatt.

Csak akkor egy _szakmai_ blogon nem a ködösítő mellébeszélésnek és a félmondatos megfogalmazásokkal a saját bennfentességüket villogtató ámokfutóknak kellene teret engedni, hanem az ilyen jelenségeket kellene normálisan kivesézni.

Mert ami bornírt és rossz hatékonyságú, az akkor is az, ha a közvetlen oka jól ismert és nehezen megszüntethető.

Akos 2008.01.06. 11:25:02

Nálad is a jól ismert magyarázatok köszönnek vissza:

"te meg tudod tenni"
"nem így működik"
"azaz amit egyébként is szoktak"

Vagyis a megszokott, a kényelmes, a "mindenki így csinálja" megoldás izomból lenyomja az előremutató, rövid távon munkásabb, de hosszabb távon hatékony módszereket.

Szerintem ezt úgy hívják, szakmai korruptság.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.01.06. 12:52:05

Akos, ha visszanézel régebbi postokat, azért ilyenekről volt már szó pár esetben. De azt ugye el tudod fogadni, hogy az ügynökségi rutinmunkát nem egy médiatervező fogja tudni megreformálni? És hogy egy ügynökség nem érdekelt abban, hogy a te általad elvárt szinten edukálódjanak a cégek?
Nem egyszerű ebből a körből kiszakadni.

mondjuksanyi 2008.01.06. 14:20:20

azért örülök, hogy az én stílusomon van mit finomítani a tahózó, fröcsögő "szakértőén" nyilvánvalóan nincs. :)

csúsztatás téma:
hát itt is lenne még mit tanulni. csúsztatás nálam az, ha valaki egy közel harmincszoros különbséget ábrázoló skálát húz fel, mellétesz egy db osztót (mindenki értse a skála azon pontjára vonatkozónak, amelyikre akarja). 30/30 vagy 4/30? ezt úgy hívják pontatlanság, ostobaság vagy csúsztatás. de a saját hülyeséged visszaidézését ill. azt, hogy élt az általad biztosított választás lehetőségével (amit te is sugalltál, de ő le is írta) számon kérni máson minimum furcsa szerintem.

hálózatok:
léteznek. nem is kevés, sőt, egyre több.
minek hozzanak létre a hirdetők vagy az ügynökségek újakat? több száz, de megkockáztatom több ezer site elérhető ezek által.
mennyi kéne még, hogy a hozzád hasonló lánglelkű zsenik is megnyugodjanak?
és mennyi ideig tart a válogatás szerinted, hogy cold call alapon felhívogass több száz site-ot?
hogy bejönnek-e? hogy tudnak-e hirdetéseket kiszolgálni? hogy milyen eredményeket hoznak? hogy mennyibe kerülnek? hogy valóban 10x olcsóbbak-e mint a korábbi remek példádban említetted? hogy elkezdj velük alkudozni, mert éppen hogy a kis site-ok esetében nem egyszer jártam úgy, hogy jóval drágábbak voltak, mint a nagyok, ők ugyanis egyáltalán nem ismerik sok esetben a kedvezmények fogalmát?
mi alapján választod ki őket?
mit tudsz a látogatóikról?
mit fogsz tudni később?
betolod őket az nrc-be? a gemius-ba? a webaudit-ba? ki fogja fizetni? te, mint hirdető? vagy ügynökség? hát hülye vagy te?

ezt, amit Te itt tolsz barátom - ha már ilyen jól elminősítgetsz dolgokat, amikről a saját bevallásod szerint sincs fogalmad (kívülálló vagy tehát annyira látod át, mint én a Pentagon működését) - úgy hívják szakmai fogalmatlanság, bárgyú okoskodás. Ha arra számítasz, hogy a hőzöngésedre pedig valaki komolyan válaszol és leül veled akár négyszemközt megbeszélni, akkor - ne haragudj, de - tényleg hülye (Konradra való tekintettel korrigálok: rendkívül naív) vagy. Gondolod hogy valamelyik nagyobb hirdető marketing(kommunikációs) vezetője vagy valamelyik ügynökségé, esetleg médiatulajdonosé idejön és közkinccsé teszi habzószájú pistinek a tudását?
elkezd téged karitatíve oktatni, mert nincs jobb dolga vagy mert elege van a világi dolgokból és nekilát a szentté avatásán kampányolni Vatikánban?

azért nem kérem, hogy abbahagyd, sőt, én kifejezetten jól szórakozom és biztosan vannak ezzel még így páran, akik olvassák, de a stílusomat akkor fogom finomítani, amikor te is (bocs Konrad, de azt gondolom ez így lenne kerek)

utolsó gondolat:
az azért elgondolkodtató, hogy úgy minősítenek néhányan valamit, hogy a leghalványabb lövésük sincs az egészről.
Ne mondjuk, kérek szépen mindenkit, hogy van, mert akkor fogadom el ezt, ha dolgozik ebben a branchban, de legalábbis dolgozott és lehetőleg nem valami junior pozícióban 5 évvel ezelőtt, márpedig ilyen kevés van, ez egy kis ország kis piaca, ezt tudomásul kell venni.

A politika és a foci után sajnos úgy fest viszont, hogy ez az a terület, amihez hazánk minden állampolgára kiválóan ért - legalábbis ezt hiszi magáról.

Akos 2008.01.06. 15:19:27

Mivel téged szórakoztat, márpedig számomra kiemelten fontos, hogy jól szórakozz, íme.

Kifogásolod, hogy tahózom? Hát te kezdted, te vittél egy alapvetően kulturált hangnemű diskurzusba szidalmakat és személyeskedő sértéseket.

A hálózatokról újfent nem sikerült semmit írnod, de hát az ilyen államtitkokat nyilván nem szokás megosztani a lánglelkű zsenikkel. Blogokba a Bölcsek csak olyasmit szoktak írni, hogy "hülye vagy", "mit tudsz te erről", "ne üsd az orrod a nagyok dolgába".

Szakmai blogban az értelmes szakmai érveket és információkat "karitatív oktatás"-nak, teljes hiányukat magától értetődőnek tekinteni (ahogy te teszed) - ott valami félreértés van.

Egyetlen szóval nem írtam, hogy üljön le velem valaki négyszemközt beszélni, de ennek önkényes feltételezése részedről legalább egy bónusz lehetőséget adott számodra, hogy egy újabb sértegetést elhelyezz. (Túl alacsony volt a sűrűségük a hozzászólásaidban...)

---

Több száz megfelelő site megtalálása nagyjából néhány hetes munka egy erre kijelölt embernek. Egy tőlük részletes információkat bekérő sablonlevél megírása és kiküldése mondjuk másfél óra. Aki erre a sablonlevélre reális határidőn belül alapos, hasznos választ nem ad, automatikusan kiszelektálta magát a további együttműködésből.

Természetesen vannak kis site-ok elszállt árakkal és zéró kedvezménnyel. Szélsőséges példákat én is tudok említeni, itt van egy: www.vatera.hu/kapcsolatepites_lap_hu_hirdetesi_lehetoseg_49183205.html (15.000 látogató/hó látogatottságú lap.hu oldal, 90.000 Ft/hó-ért adna ki az adott lapon nem létező méretű bannert.)

Van azonban éppen elég kis-közepes site, amelyik komolyan veszi magát, örülne a hirdetőnek, és rugalmasan szolgálná ki.

Éppenséggel a 4/30 Ft sem irreálisan alacsony: pl. a Webreklám nyitóoldalán a legutóbbi időkig volt egy "Olcsó megjelenések" doboz, ahol 0,01-0,03 Ft/megjelenések sorjáztak. (Ott ráadásul néha értelmetlen mértékű időtartam-függő kedvezményeket is adnak.)

---

Mostani, sokadik hozzászólásodban megjelent egyébként az első olyan gondolat is, amivel (illetve a mögöttes mondanivalóval) maradéktalanul egyetértek: "ez egy kis ország kis piaca"

Éppen ezért lehetnek benne feltűnő aránytalanságok; olyan piaci torzulások, melyek nagyobb piacokon viszonylag hamar elsimulnak, itt viszont megcsontosodnak. Ezért működhet kritikus fontosságú területeken (pl. webaudit) túlárazott kvázi-monopólium, ami a tartalomszolgáltatók egy jelentős hányadát távol tartja a zsírosbödöntől.

Kis piacon a pixisben már bentlévők, a status quo fenntartásában érdekeltek sokkal könnyebben tudják védeni pozícióikat.

Kis piacon nem tudnak surranópályán felnőni jövőbeni konkurensek, mert a legnagyobbak időben felvásárolják őket, vagy alternatív szolgáltatás indításával kiszorítják.

Így hosszabb távon is fennmaradhat egy olyan struktúra, amiben érdekeltek a piacon domináns nagy portálok, a rutinosan lavírozó, profitábilis ügynökségek, illetve a nagyhirdető cégek online marketingesei. (Feltételezem, mondjuksanyi, te is ezek környékén lapátolsz.)

Nem érdekeltek ugyan maguk a nagyhirdető cégek (mert számukra igenis lehetne költséghatékonyabb a rendszer, ha a piac nyitottabb volna), de a "cég" úgyis csak egy elvont fogalom. Nem érdekeltek a kisebb piaci szereplők sem, de arra azért mindenki gondosan ügyel, hogy nekik ne is osszanak lapot.

Akos 2008.01.06. 15:33:57

"egy ügynökség nem érdekelt abban, hogy a te általad elvárt szinten edukálódjanak a cégek"

Nem is edukálni kell őket. Hanem prezentálni nekik egy alternatív, olcsóbb módot az online marketing szőnyegbombázásaikhoz.

Hogy mondhassa azt az ügynökség, hogy itt van az Index-Origó-Sanoma csomag x Ft-os költségvetéssel, illetve itt van egy hasonló számú internetezőt elérő kisportálos portfólió x/2 Ft-ért (amiben így már az ügynökség nem szerény mértékű profitja is benne lenne).

mondjuksanyi 2008.01.06. 15:53:20

ne haragudj, de még mindig nem értelek.

leírtam mik vannak (több hálózat, sok-sok száz aprócska site-tal)
te többet szeretnél (vagy másokat?). nem tudom. igazából nekem tökmindegy is. nyilván úgy érzed, hogy tehetségeded miatt (neadjisten annak hiánya) vagy más okból kifolyólag nem fértél oda a "zsírosbödönhöz" és most hőzöngsz. én ebben innentől kezdve nem szeretnélek gátolni, hajrá! :)

meglehetősen korlátoltnak kell lenni ugyanakkor ahhoz (mondjuk ez már eddig is látszott, de kiegészíti a korábban rajzolt pszichokórképet), hogy ne azt lássuk, hogy 1. a sok kicsi önmagában nem életképes, 2. összeállnak networkökké, 3. a networkök nagyok lesznek vagy megveszik őket a gonoszcsúnya nagyok, 4. a nagyok egymással versenyeznek a hirdetők figyelméért, nem a sales, hiteles látogatottsági adatok, adserverek, látogatói profilok, arról szóló kutatásokkal nem rendelkező jó esetben néhány ezer embert elérő site-okkal. 5. ez a piac törvénye te szerencsétlen, nem hagytál ki néhány évet véletlen? közgazdaságtan? piac? kapitalizmus?

A savanyú a szőlő történet kereszteződött benned valami sértett büszkeséggel és hozzá nem értéssel, de kívánom, hogy meggyógyulj.

(meg alkalmasint majd olvasd el újra azt a pár tucat kérdést, amiből talán kettőre adtál választ az előző hsz-ben - ha már csúsztatás :) a webreklam pedig egy létező network, ismerjük jól, hogy jön ez a 200 kicsihez? hülyeség hülyeség hátán mondjuk egy idő után átlagfelhasználónak fel sem tűnik, ezt elhiszem)

(legvégén: valóban erősen nyitottam, de nem feléd - ha valaki megsértődhetett volna és jogosan kezd el viszontanyázni, az devizakozep, de ő értelmesebbnek bizonyult, meg is követem ezúton is. téged viszont nem foglak, mert neked nem címeztem semmit, ha valamit magadra vettél, annak valószínűleg oka van, de ezt talán szintén magadban kéne keresned)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.01.06. 15:57:34

Akos, nem lenne benne. Ez az egyik fontos dolog. A másik, hogy az ügynökségi munka legdrágább eleme az élőmunka. Azaz ha a kampányon ugyanannyit keres több munkával, az nem éri meg.
Márpedig sokkal több munka. Ha nem 5 médiaszolgáltatót vonsz be egy kampányba, hanem 50-et, és ebből az 50-ből 40 olyan, ami "kis" site, akkor radikálisan (értsd: akár 10x-esre) is nőhetnek a munkaköltségeid.
A kis site-ok, amiatt, hogy kicsik, máshogy működnek. Én csináltam, tapasztaltam. Kiküldöd a levelet, és vársz. Harmadnap telefonálsz, meg se értik, mit akarsz. Aztán nagy nehezen 4-5 nap után az illetékeshez is eljut a dolog... Volt olyan esetem, amikor a választ a kampány befejezése utáni napon kaptam meg! És hiába egyeztetsz velük. A kis site-ok esetében vagy nem ér rá a tulaj, vagy na a fluktuáció, vagy éppen szabin van, stb.
Komolyan, nem hülyeségből, de soxor érzem úgy, saját maguk ellenségei.
Persze van egy réteg, amik bevonhatók. Azokat egyre több ügynökség - még a nagyokkal szemben is - bevonja.
Én is hozok példát ilyenre: Családinet. Egyik nagynak sem része, csak hálózatoknak, és van ügynökség, amelyik már használja.

mondjuksanyi 2008.01.06. 16:14:20

több ügynökséget is ismerek, amelyik használja, de jó példa Konrad :)
(és örülök, hogy valaki érti, miről karattyolok, mert dolgozott benne és tudja, hogy miért röhögtem a 200 site-ot felhívok és elintézem tizedáron kommenten)

De anno egyébként ilyen volt egy ma.hu, hirszerzo.hu, hirkereso.hu, prohardver.hu, sőt, totalcar.hu és számtalan azóta már befutott site.
erről beszélek, ha valakinek van szeme meg is látja.

a kis site-oknál nincs hirdetési infrastruktúra, ezt értse meg már aki értetlen az is! ezt írtam le: se saleses, aki rendelkezésre áll konstans, se adserver, ami kiszolgálja a hirdetéseket, se kutatás, se auditált látogatottsági adat.

hogy így esetleg olcsóbbak valamivel, mint az erre egyébként milliókat költő nagy site-ok? hm, hihetetlen, nem?
de nincs 10x különbség (még mindig várom a 200 ilyen site listáját a sosem csúsztató és hülyeséget sem beszélő Akostól)
és igenis kifizeti az ügyfél a valamivel magasabb árat cserébe azért, hogy tud valamit a kampányáról, nem kevéssel többet, mint ha akosvagyokadjatokmanit.hu-n hirdetne. és azok a köcsög ügynökségek is ezeket fogják javasolni neki - de mivel ott is marketingszakemberek ülnek, akkor rúgnák hátsón az ügynökséget, ha NEM azt javasolnák, ahol valóban befektetésnek tűnik a megjelenés, hanem a fent nevezett kafa kis tartalmat, mert óccsó. (bár semmit nem tudunk róla)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.01.06. 16:21:32

(A Totalcar.hu azonnal profi módon indult, ugyanis a két tulajdonos egyike az Index volt az első perctől kezdve.)

mondjuksanyi 2008.01.06. 16:22:49

és döntsd el kérlek miről beszélsz, próbáld meg esetleg kimondani, mert az segíthet:
a, kevesled a network-öket, szeretnéd ha építene valaki? (akkor ez nem ügynökségi téma, ügynökség nem épít network-öt, ellenben használja és ajánlotta eddig is, max te nem tudsz róla, de hát láttuk, hogy sok ilyesmi van) ez esetben mindenesetre megnyugodhatsz, valóban olcsóbbak a megjelenések a network-ökön, mint az Origo nyitóoldalán, de ez kb olyan, mintha azt mondanád, hogy drágább a vb döntő szponzorációja, mint pár száz blasz meccsé ugyanakkora nézőszámmal. jah.
b, ne legyenek network-ök, ne vásároljanak fel a nagyok ígéretes site-okat (pl fentiek vagy iwiw.hu). éljenek a népmesék hősei és legyen minden hirdető több száz mikro site-tal közvetlen kapcsolatban, mert azok közül valamennyin fajlagosan olcsóbb a bannyer? ezekről beszélek én és Konrad is most már. ez nem alternatíva és nem is lesz soha. ez gazdasági, racionális öngól. egy rendkívül találó mondással búcsúznék: a kibicnek semmi sem drága

mondjuksanyi 2008.01.06. 16:24:25

a salest ugyanakkor még Bazsó és Winkler kolléga intézték, amit nem neveznék (remélem nem haragszanak meg, egyszerűen csak azért mondom, mert nyilván nem idejük 100%-át fordították erre) profinak.
ezért írtam példának. hogy szoros együttműködés volt az index-szel, az tény persze.

Akos 2008.01.06. 17:51:00

Konrád, kösz a választ. És éppenséggel mondjuksanyi-nak is, hogy a konkrétum:fika arányon javított valamelyest.

devizakozep 2008.01.06. 18:33:04

ahh, meg ne kovess sanyi, csak pusztan a kapitalizmus epitesevel voltam elfoglalva s nem ertem ra idejonni :)

"az azért elgondolkodtató, hogy úgy minősítenek néhányan valamit, hogy a leghalványabb lövésük sincs az egészről."

elgondoltodtato, h nehanyan ezt olyankor jelentik ki, mikor nemtudjak h a beszelgeto/vitatarsuk pontosan kicsoda, micsoda mit csinalt metnemcsinalt mitertel mitnemertel stb. azert ez igy vicces sanyi. valljuk be.

amugy meg hatarozottan szerencse h a vilag NEM ugy mukodik ahogy te latod. legalabbis a _nagyobbresze_ nem. a kapitalizmus _sem_. amirol itt te irsz es beszelsz azt ugy hivjak :

posztgulyaskommunizmus

az utobbi par evben kialakul, magyarorszagon megkovesedett, meg mindig __javareszt__ urambatyam alapu internet biznic. ez az amirol te beszelsz. meg amiben benne vagy.

ui: a brancsban iden lesz 10 eve h uzletszeruen reszt veszek. elotte meg hobbi szinten. bar az en brancsom nem ez a brancs. szerencsere.

tovabbi jo gulyaskommunizmust sandor.

mondjuksanyi 2008.01.06. 19:14:04

:)

ha hülyeségek záporoznak, akkor feltételezi az ember, hogy az illető nem igazán van tisztában a dolgok mibenlétével - mint ez később be is bizonyosodott önvallomás formájában.

tehát rossz pontba kapaszkodtál deviza. és általában igaz,vagy nem?, hogy az ittlévők elég keveset tudnak a másikról. Akos nekem nem sokkal mond többet mint devizakozep és neked sem mondjuksanyi (ezért bátorkodtam ilyen "szellemes" nevet választani)
csak és kizárólag azon keresztül tudom megítélni, hogy érti e miről beszél vagy sem, amiket itt leír. ő nem érti (később megírta, más területen dolgozik), szerintem te sem érted.

amit visszavontam ill. ami miatt megkövettelek, az a személyes inzultus volt az elején, azt fenntartom sajnos, hogy butaságokat írsz. valószínűleg tényleg más branch a tiéd és így nem látod ezt csak felületesen és ennek megfeleően is minősíted. nem tudom, milyen "az a branch", ami "szerencsére nem ez a branch", mindenesetre én tartózkodom a minősítésétől, lévén nem ismerem. (bár felületesen lehet, hogy igen)

mondjuksanyi 2008.01.06. 19:21:34

ja igen, hogy pozitívat is írjak: Konrad szerintem érti.
ha ő minősíti, azon már tudok vele vitatkozni. ha valaki a "kerítésen kívülről" kiabál be a pályára (ld politika, foci, onlinemarketing hasonlatom korábban), az meg - Isten bocsásson meg nekem, hogy ezt most leírom - annyit is ér.

devizakozep 2008.01.06. 19:50:19

"azt fenntartom sajnos, hogy butaságokat írsz."

mondjuk ha iciripicirit nyitottabban birnal gondolkodni, akkor fogalmazHATnal ugy is h:

hathello deviza maskepp latod a vilagot. en meg visszairnam (Ahogy irtam is) h hello sanyi, te latod maskepp.

minden relativ ugye.

illetve: "ő nem érti (később megírta, más területen dolgozik), szerintem te sem érted."

ugygondolom, h azon hatalmas csoportba tartozol, akik ha nem tudnak vmit elkepzelni, arrol azt gondoljak, h nincs. sanyi, van "masik fajta" internet, masik fajta online uzlet, mint amit te kepviselsz. haugytetszik: van masfajta vilag.

erre pedig : "és így nem látod ezt csak felületesen és ennek megfeleően is minősíted."

ideznek : "egyebkent belulrol latom. sok helyen/rol. azert mondom."
most irhatnam, h majd mindenhol van (ertsd: minden fontos cegnel) baratom, ismerosom, volt osztalytarsam, rokonom, csajom, voltcsajom, csaladtagom, akarmim, also lotifutikavefozotol cegtulajdonos szintig bezarolag, es kivaloan el szoktunk csevereszni erdekesebbenl erdekesebb dolgokrol. szoval irhatnek ilyenekrol, de nem irok. minek. (majd konrad ir egy jofele bejegyzest a "Szivargo cegtitkok" cimmel ;-) ).

szoval sanyi en nem gondolom h feluletesen latom. szerintem pont azert latom jol, mert mindenhonnan megvan az informaciom. _rengeteg_ helyrol. ugy, hogy nem vagyok erintett egyikben sem. ergo nem hajlok egyik fele sem.

a "nemez a brancsot" pedig _biztos_ (teljes vagyonomat feltennem ra), h nem ismered, mert ha ismerned, akkor nem irtad volna azokat olyan vehemenciaval, amiket akosnak irtal. szakmailag persze.

de mindennek mar semmi koze a posthoz. csupa szemelyeskedes. kinek erosebb az apukaja, meg iylenek. uncsi is. be kellene fejeznunk. majd lekopkodjuk egymast mashol, mas alaklommal. hm ?

mondjuksanyi 2008.01.06. 20:04:44

én nem köpködök deviza és felőlem a te apukád lehet baromira erős is, nem az én stílusom. köpködj kedvedre szólóban :)

hogy uncsi és nem a témáról szól mióta visszatértél, az igaz, tehát részemről abbahagytam. adieu.

devizakozep 2008.01.06. 20:12:30

najahhh , meg szerencse h nem kopkodtel :) mi lett volna ha igen :))). adieu.

KKV Asszisztens · http://kkv_asszisztens.blog.extra.hu/ 2008.01.06. 20:59:04

Sziasztok,

Hol is vagyunk?

Most arról beszéltek amikor a KKV vagy saját maga, vagy egy valóban a KKV érdekeit megvalósító reklámcég szervezi a kampány?

Vagy olyanrol amikor az "az utcáról beesett első ügynök" szervezi?

Mert az előbbi, az már targetál, pozícionál (igaz ezzel szűkiti a piacot), míg a második a pénzt viszi lehet nem is olyan sokat és legjobb esetben is egy dizájnos egyenhirdetésed lesz amire a célközönség nem kapja fel a fejét!

Üdv.: István

ChaoS · http://www.mediadepo.eu 2008.01.06. 21:23:17

Kedves Konrad!

Én megcsinálom azt, hogy összeszedem a fajlagosabb kis oldalakat, és elkezdem árulni az összes oldal reklámját egyben, kiváncsi leszek mennyien fognak érdeklődni utána.

Az ötletet innen a fórumból vettem, egy openads kampányt kreáltam a szerveremen, és szétküldtem a generált kódokat az oldalaknak. A megjelenésszám még engem is meglepett, mert eddig fix bannerem volt mindenhol, nem volt információm arról, hogy hányan PI van naponta.

Jelenleg 400.000 letöltés van naponta! Veszek még pár helyen bannert, hogy elérjem a napi 1 millió megjelnést, utána elkezdem árulni 10 fillérét megjelenésenként!

VAgy forradalom lesz a kis és közepes cégek reklámjaiban, vagy bukok egy kis pénzt.


Kiváncsian várom a véleményed, fog-e a dolog működni vagy sem?

KKV Asszisztens · http://kkv_asszisztens.blog.extra.hu/ 2008.01.06. 22:49:01

ChaoS

Nagyon izgalamas kezdeményezés, bár hasonló már azt hiszem van a blogszférában!
Én óvaintenélek attól hogy csak belecsapj a lecsóba! Lesz ahogy lesz alapon végkép ne, viszont piacfelmérés, és egy kész stratégiával hatalmasat robbanthatsz!

Ja és ilyen ötleteket, nem tárnék a világ elé! ;)

- ne bannerben gondolkodj
- kulcsszó alapon mozogjon
- E-target szerű szöveges hirdetés
- sorolhatok még ötleteket...

Ha gondolod a blogomon megtalálsz!
Ha működni kezd a dolog akkor mindenképp látogass el a blogomra kérlek!

Hisz olvasóim és partnereim is érdekelheti a dolog!

Köszi!

Üdv: István

ui.: mindenépp törekedj arra a hirdetőid érdekében, hogy ne egyen szöveg legyen, vagy a hidető írja vagy valóban kompetens szaki!

ChaoS · http://www.mediadepo.eu 2008.01.06. 23:04:00

Kedves KKV Asszisztens!


Én már belecsaptam, lesz ahogy lesz!

Jelenleg itt tartok: www.mediadepo.eu/stat.gif

2 héten belül dupla ennyi megjelenésem lesz :)

Nagyon nagyot nem bukhatok rajta, mert a saját reklámomat mindenhová kiteszem.

Kulcsszó alapon én nem tudom ezt megvalósítani, mert max 30 oldalt tudok felvásárolni.
Mert ugye a google-t meg az etarget-et ingyen is kirakják a honlaptulajdonosok, a pénzt útólag kapják, nekem viszont megkell venni a banner helyet és előre kell fizetnem :/

Bannert azért nem szeretik a felhasználók, mert nincs nekik. Én 100.000 ft értékü megrendelés esetén megrajzoltatom.


És hogy a számok nyelvén maradjunk.

Napi 1.000.000 megjelenés felét ha eladom 10 fillérét, akkor naponta 50.000 ft a bevétel egy hónapra leosztva 1.500.000 ft nekem pedig kevesebbe kerülnek a bannerek.

Egy példa: A foci24.com magyarország második legnagyobb footballal foglalkozó oldala 60.000 oldalletöltés van naponta. (A foci EB idején lesz kb. 100.000) havonta akkor 1.800.000 banner megjelenés van, a banner ára 80.000 ft/hó tehát elég a megjelenés felét eladni 10 fillérét, és már akkor is hasznot termel. Ha mind sikerül értékesíteni, akkor meg kaszálok :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.01.06. 23:04:56

"Most arról beszéltek amikor a KKV vagy saját maga, vagy egy valóban a KKV érdekeit megvalósító reklámcég szervezi a kampány?"
Nem erről, sem a kezdő ügynökségről nem beszélünk. Most arról van szó, és a vitában is arról volt szó, amikor a piacon x éve jelenlévő ügynökség a nagycég nagypénzeit költi.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.01.06. 23:07:49

"Jelenleg 400.000 letöltés van naponta! Veszek még pár helyen bannert, hogy elérjem a napi 1 millió megjelnést, utána elkezdem árulni 10 fillérét megjelenésenként!"

Az oldalletöltés szerintem önmagában nem eladható. Az elért felhasználók száma és minősége számít. Ez lehet megjelenés alapú árazású, de végső soron az az érdekes, hány ember és kik látják a hirdetést. Az ömlesztett olcsó megjelenés attól válik veszélyessé, hogy a hirdető számára kontrollálhatatlan. Egy hálózat fenntartásának vannak más nehézségei is, de ezt most nem sorolnám, több oldal lenne.
De hajrá, valahogy el kell kezdeni, és ebből még nagyon jó dolog is kisülhet!

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.01.06. 23:16:03

ChaoS: nézzük a Foci24.com-ot:
Az elmúlt 1 hónapban volt kicsit 5,5 millió fölötti oldalmegjelenése, amit összesen 108 ezer ember hozott össze. Ennyien látták. Azaz 80e Ft-ért vettél max. 108 ezer ember elérést. Ez nagyon jó, egyébként kik ezek? Ebből mennyi a rendszeresen visszatérő?
Ha majd működik a hálózat, nem baj, ha ezekre is tudsz válaszolni :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.01.06. 23:21:01

ChaoS: egy fontos kérdést kihagytam: milyen az átfedés a hálózatod többi oldalával?

KKV Asszisztens · http://kkv_asszisztens.blog.extra.hu/ 2008.01.06. 23:23:42

Konrad,

Sárgalapok szerű nagycégre gondolsz, aki egy KKV-t megvesz kilóra. A KKV meg örül hogy bekerült az egyenhirdetések közé?

Vagy valóban olyan nagyágyúra gondolsz aki a cég igényet szemelőttartva, esetleg a cég figyelmét ,még fel is hívja! gyerekek ne lőjjünk mindenkire!
Szűkitsünk a célcsoporton!
Más vagy kevesebb médián, csatornán nyomjuk!

Ilyenről beszélsz, mert ha igen akkor itt a cég linkjének a helye!!!

Ezzel "segítesz" (kommenet) egy KKV-n, de elméletekkel, parttalan észosztással kevésbé!

Félre ne érts, nem fikázom a blogod, sőt valóban nagyra értékelem amit itt letettél!

Nem is belyegyzésednek szól a kommentem, hanem a kommenteknek!

Üdv: István

ChaoS · http://www.mediadepo.eu 2008.01.06. 23:24:32


"Az elért felhasználók száma és minősége számít."


Én nem hiszem, hogy az origonak jobb "minőségü" látogatói vannak, mint 100 db. 10.000-es látogatotságú oldalnak. Vásárlóreő tekintetében én mindig ráfáztam, ha úgymond „nagy” oldalakon vettem reklámot.
A legnagyobb a honfoglaló volt amit én megtudtam fizetni, amikor ott hirdettem kb. a 10. oldal volt magyarországon. Egy zsák pénzt elkértek, az eredmény messze elmaradt a várakozásoktól.

Kis olalakon mindig jobban megérte nekem reklámozni, de én is kicsi vagyok. Lehet hogy a T-com-nak, vagy a Coca Cola-nak már más lenne a megítélése, de én nem is nekik szeretnék eladni reklámot.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.01.06. 23:33:22

KKV Asszisztens, most pont nem a KKV-król van szó, hanem a nagy cégek kiszolgálásáról.
ChaoS elképzelése viszont kkv-k számára érdekes lehet.

KKV Asszisztens · http://kkv_asszisztens.blog.extra.hu/ 2008.01.06. 23:36:17

ChaoS

"Kulcsszó alapon én nem tudom ezt megvalósítani, mert max 30 oldalt tudok felvásárolni.
Mert ugye a google-t meg az etarget-et ingyen is kirakják a honlaptulajdonosok, a pénzt útólag kapják, nekem viszont megkell venni a banner helyet és előre kell fizetnem :/"

Akkor kell előre fizetned a helyért, ha megjelenés vagy jobb esetben kattintás alapon vásárolsz helyet.

Azonban mondjuk egy partneprorgram rendszer lehetne megoldás...
Ez megnyugtató lehet a hirdetőnek és a webmesternek is aki a reklámot kirakja..
Végülis a Google adwords is erről szól hisz a fizetett hirdetések egy része google oldalán jelenik meg, a továbbiak meg Google-AdSense-ként mondjuk az én blogomon, oldalamon és mint partenr kapom a jutalékot!


Tehát jól zongorázd végig ezt a kérdést, mert bár magam is szkeptikus vagyok, de lehet benn ráció!

Sok sikert!

Üdv: István

KKV Asszisztens · http://kkv_asszisztens.blog.extra.hu/ 2008.01.06. 23:37:57

Konrad

nem tiltakozol...

Tehát nagy cégektől, nyeljék a pénzt az ügynökségek? ;)

ChaoS · http://www.mediadepo.eu 2008.01.06. 23:40:26

És mégegy gondoloat a látogatók minőségéhez:

A startlap horor pénzt kér a reklámért, ugyanakkor a lap.hu oldalak tulajdonosai nem tudják értékesíteni a felületüket, pedig a két oldalnak ugyan az a közönsége.
Ha valaki összeforgná az 1000 legjobban látogatott lap.hu oldal tulaját, akkor a forgalom 80% lenne a kezükbe, és ők is kérhetnének nagy pénzeket a reklámért, külön-külön semmire nem mennek :/

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.01.06. 23:46:26

KKV, vagy a kérdést nem értem, vagy más hiba lehet, de miért kellene tiltakoznom? A post arról szól, hogy a nagy cégek máshogy hirdetnek, az ügynökségek a nagy pénzek fölött más módon rendelkeznek, mintha kkv-król lenne szó. Ez nem pénznyelés, de pont ez az egészben a lényeg: NEM kkv fejjel kell nézni ezeket a költéseket.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.01.06. 23:47:51

ChaoS, a Startlap címlap és egyéb, _látogatott_ oldal kerül sokba. Az 1000 lap.hu összefogásával több gond is lenne, kezdve azzal, hogy minimális pénzeket tudnál adni egy-egy lapnak. Ráadásul most ott olyan változások vannak, hogy technikailag sem lesz ez kivitelezhető.

Minerva 2008.01.07. 01:38:19

Sziasztok!

Szeretnék érdeklődni, hogy egy havi 18-22 ezres megtekintésű eü. portálon, amelynek a statisztikája nem manipulálható - 24 órán belül 1 gépről jövő több kattintást egy találatnak vesz... Szóval egy ilyen portálon olyan alsó vagy felső banner ami minden oldalon megjelenik ( cirka 100 lapon ) szerintetek mennyit ér? Nem átkattintásra, felületre lenne kiadva. Nekem nincs pénzem vállalkozni, de valószínűleg majd törvényes módon megtudom oldani a számlaadást. Fizetni viszont előre kéne.

Bocsánat, hogy ilyesmi felől érdeklődök csak tervezek ilyesmit a jövőben. Kaptam már véleményeket, de érdekelne a Tiétek is. Sőt megtiszteltetésnek venném. Nem szeretnék se túlsokat kérni, se gyanúsan keveset. Nézegettem médiaajánlatokat is viszonyítási alapnak s sokat méregdrágának vélek.

Megköszönném a véleményeket. Még nem tartok ott, hogy ezt megcsináljam, különben is épp átdesignolom a portált, de talán egyszer rámmosolyog a szerencse. Jó lenne tudni mi, hol merre meddig.

A cikk érdekes volt, tanultam belőle. Várom a folytatást mert szerintem lelek itt még érdekes információkat. További jó munkát Konrád! A kommenteket pedig előre is köszönöm.

Köszönettel: Minerva

San 2008.01.07. 08:01:44

ChaoS-szal egyetértek. Kisebb látogatottságú, long tail oldalakon, ahol mellesleg oldalanként egy-két bannerhely van, érhet annyit egy megjelenés, mint a nagyobb portálokon, ahol a csillivilli bannerek sűrűjében fel sem tűnik egy új. Bár a nagyobb oldalak rendelkeznek demográfiai adatokkal a látogatóikról, nem hinném, hogy ennek hiánya hátrányt jelentene a kisebb oldalak esetében. A kicsiket remekül össze lehet fogni tematika alapján, amiben nincs semmi új, az Adwords már rég kitalálta ezt. Ha jól csinálod, nagyon hatékony, bár igaz ami igaz, a médiatervező ebből nem kap vissza busás jutalékot év végén...

Minerva 2008.01.07. 09:34:39

ChaoS és San véleményében a magam szerény módján én is osztoznék. Az ismert portálokon nemcsak elveszhet a reklám a többi dzsungelében, de a már rutinos látogatók oda sem néznek, inkább csak a tartalomra összpontosítanak. XY nagy portálon jómagam márcsak azokat a hirdetéseket látom amit beszúrnak a cikkbe, valahogy kialakul egy csőlátás.

KKV Asszisztens · http://kkv_asszisztens.blog.extra.hu/ 2008.01.07. 10:35:46

KOnrad,

OK nem kell tiltakoznod! ;)

De nem értem minek, a nagycégek reklám költésein vitázni, ha csak nem egy őrájuk specializálodott reklámcéged van!

Tudjuk a nagyok többéges mindenre lő ami mozog, de ezek közt is van okosabb aki minden termékét külön pozicionálja...

Üdv István

iu.: a látogató reklámszűrő képesége, pedig határtalan, mennyi is az átlagos kattintási arány banner viszonylatban?

bülbül · http://www.bulbul.hu 2008.01.07. 12:12:05

Kedves Barátaim,

Azon túl, hogy egymást minősítgetitek úgy tűnik, hogy nem volt Konrád elég világos, mert erősen elbeszéltek egymás mellett:
Amikor valaki hirdetést (kommunikációs felületet) vásárol, akkor az árban elég sok minden benne van, nem csupán az elérés direkt költsége. És pontosan ez, amit sem egy bizonytalan szerződéses környezetben működő hálózat, sem sokszáz kis lap nem tud biztosítani egy rendszeresen, nagy összegekkel dolgozó hirdetőnek, vagyis:
- stabil ügyfél kontakt és szervíz
- megbízható megjelenés (akkor, az és csak akkor jelenik meg amikor a kampány tart, hiszen kit fogsz húlyének nézni, ha egy hirdetésen jan 5-én azt látod/hallod, stb: hogy dec 31-ig regisztrálsz, akkor kapsz egy akármit. Egyszer is eszébe jutott bárkinek, hogy nem a hirdető, hanem a médiatulajdonos rontotta el a kihelyezést?
- biztonságos, legális, időben megtörténő számlázás (erről ld Konrád korábbi Startlapos bejegyzését);
- targetálásban segítség.

Ezeket lehet pótolni figyelemmel, idővel, saját hirdetés farigcsálásával, de ott, ahol sok kampányt kell kezelni gyorsan - ott erre nincs sem kapacitás, sem lehetőség (Nagyjából erről írt Sanyi - csak hát a stílus mitt nehéz lett volna elfogadni mondatait). Ja és még egy: jelentős hirdetőnek bizony nem csak a CTR a lényeg - értem én, hogy egy éves 10 milliós marketingbudget esetén ez nagyon fontos, de évi 1,2-5 milliárdos költésnél legalább ennyire fontos, hogy melyik szereplő jut eszébe a fogyasztónak amikor a kategóriára gondol - és a legkevésbé sem kell neki kattintania is...

Atisp 2008.01.08. 20:05:41

Én egy szakmai portálcsoportnak az értékesítésével is kiemelten foglalkozom. Valamennyire tehát belülről látom a témát. Korábban kutató világban elemző voltam. Végignézve a levelezést a mondjuksanyi és Konrád hozzászólásaival egyett kell, hogy értsek. Csodálom kitartásukat. Csak sajnálni tudom, hogy valaki/valakik nem mozognak a realítások világában. A helyzet az, hogy az ügynökségek (kicsi, nagy) médivásárlóinak jelentős részével még személyesen nem is találkoztam. Egyszerűen nincs rá idejük/időm, gyakoriak a váltások. Persze biztos van mutyizás is, de ez alapvetően nem befolyásolja a magyar internetpiacot. Minden dolgot fel kell építeni, el kell adni. Egy médiafelületet is. Lehet építkezni a 0-ról is, csak úgy ha valaki jól is csinálja eltelik 5,6 év míg minden szempontból befút. Az üzleti vállalkozás egy kockázatos befektetés (tehát nem tőkegarantált bankbetét). Így nézve webaudit havi 50 000 Ft díja, vagy az NRC 100e Ft körüli díja nevetséges összeg kell, hogy legyen egy mikrovállalkozásnak is. Az a gond csak ezzel, hogy a Mo-n az emberek úgy állnak e kérdéshez, hogy a hirdetési bevételből majd veszek webaudit statot, meg kutatási adatot, meg felveszek +egy embert aki jó anyagokat ír és ebből lesz majd több olvasó is. Hát ez nem így működik. Mindenhol vannak minimum feltételek. Egy állásinterjúra sem lehet elmenni gatyában azzal a felkíáltással, hogy az első fizetésemből majd veszek magamnak ruhát.

Ettől függetlün az internet az terület, ahol a kis emberek, vállalkozók is jó ötlettel vagy kitartással sikeresekké tudnak válni egy idő után. Legalábbis nagyobb az esélyük, mintha pl. repülőgépek gyártásásba kezdenének :)

ChaoS · http://www.mediadepo.eu 2008.01.10. 13:52:36

Nagyon jók a hozzászólások, elgondolkodtató hogy mennyire másképp látja a „szakma” mint a mezei user a reklámpiacot.
Az a szerencsém, hogy nekem nem ebből kell megélnem, ezért akár ingyen is csinálhatom az elején.
Azt találtam ki, hogy aki beregisztrál hozám, mint leendő reklám vásárló, az kap egy nap ingyenes megjelenést a rendszerben. Ott letudja mérni, mennyi látogató érkezett hozzá. Azt is megtudja ítélni, hogy ezek a reklámok mennyit érnek meg neki.
Biztos lesz aki aztmondja hogy köszönöm ez engem nem érdekel, de olyan is lesz aki azt mondja, hogy ez ebben a formában x forintot ér neki.
Ha valaki úgy látja, hogy napi 1.000.000 megjelenésért 50 Ft-ot ad, akkor annyiért fog kikerülni addig, amíg valaki nem ad érte 51-et.


süti beállítások módosítása