Mert vannak a hazai, magyar nyelvű szolgáltatások - ez a piac egyik nagy része. Aztán vannak a nagy nemzetközi szolgáltatások - alapvetően a Google és a YouTube (meg a Microsoft.com, de ez ugye nem érdekes reklám szempontból). Aztán így ennyi.
A szlovák, a román, az osztrák, a horvát piacok olyan messze vannak, mintha nem is léteznének. Ha egy oldal többnyelvű, akkor az angolt, esetleg németet jelent. Ha egyáltalán. A kampányok lokálisak. De az infrastruktúra is.
Igaz, vannak olyan cégek, akik ezen a környéken több országban is megvetették a lábukat, olyanok is, akik csak virtuálisan vannak jelen, de valahogy ezek a cégek is egyenként kezelik a régió országait. Nem látom az igényt a határokon átnyúló kampányoknak, és nem látom azt, hogy a portálok ilyen irányba mozgolódnának. Csak kevesen ismernek a hazai szakmán belül egy-egy közel-külföldi piacot, és ha jól sejtem, ezt a tudást sem kell minden nap használni (kivéve, ha nem direkt egy-egy országra van szakosodva, mint pl. az Árukereső esetében egy-egy country manager).
Vajon mindig így lesz ez? A nyelv ennyire meghatározza a lehetséges piacokat? Vagy előbb-utóbb legalább az EU-n belül megindul valami mozgás?
Utolsó kommentek