Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Temetni jöttem, nem dícsérni

Címkék: weboldal

2008.05.27. kedd 21:03 Konrad

Tegnap és ma Média Hungária Konferencia van Tihanyban, és ez az első alkalom, hogy engem is meghívtak előadni - ma leszek porondon fél egy körül. A konferencia kapcsán gondolkodtam el azon, vajon miért alakult úgy a hazai internet helyzete, hogy a hagyományos média-márkák nem igazán élnek meg itt. Azaz nem a netes Népszabadságot, HVG-t, Blikk-et olvassuk, és nem a két kertévé weboldalai a leglátogatottabb oldalak.

Sokan foglalkoztak már ezzel a témával, én most egy újabb adalékot tennék hozzá, márcsak a Média Hungária kedvéért is.

Tehát szerintem az a felállás, hogy a hagyományos médiacégek célcsoportja, pontosabban azok fogyasztói nem korai internetezők voltak. Amikor a hazai internetpenetráció 10 százalék környékén járt, és kialakult, hogy mi a menő a hazai neten (úgy 1998-2000 környéke), akkor olyanok inteneteztek, akik nem fogyasztottak hagyományos médiát (egészen pontosan nem ők voltak a hagyományos média meghatározó fogyasztói).

Így az interneten nem is keresték a vezető médiamárkákat, mert az nekik nem jelentett igazából semmit. Viszont megtalálták azokat az oldalakat, amik az ő ízlésüknek, elvárásuknak megfelelő. Például az Internettót. Vagy fogyasztották azokat a tartalmakat, amiket a neten eléjük raktak, ilyen pl. az Origó. És használták a speciális netes szolgáltatásokat: Startlap, Freemail, fórumok.

Amikor felébredtek a nagy médiacégek, addigra már az internet nem egy szűz piac volt. Versenyezniük kellett volna, de ez a szokatlan helyzet (vagyis nem piacvezetők, mégcsak meghatározó elemeknek sem mondhatók) szokatlan kihívások elé állította őket, aminek nem tudtak megfelelni.

Egyrészt a tartalmaik csapnivalóak voltak (máig azok, egy-két kivétellel). Másrészt a megszokott eszközökön hirdettek, pl. a saját tévécsatornán, vagy újságban.

Azokon a helyeken, ahol konkrétan nem érték el az internetező "tömegeket".

Ez a pár év szerencsétlenkedés elég volt ahhoz, hogy az újmédia cégek az interneten együtt nőjenek az internettel, és mára már a profi támadások kivédéséhez is legyen tőkéjük és ismertségük. Így most az interneten olyan márkák az urak, akik a hagyományos médiában nem is léteznek.

Mellékszál, de érdemes megnézni, hogy az olyan piacon, ahol nem volt saját internetes márka, azonnal meg tudott telepedni egy offline brand. Például a Nők Lapja női tartalmai nem voltak jelen a neten, és így az NLC piacvezető is lehetett hamar.

Most tehát egy kettős helyzet van a médiába: a piacvezető nagyok egy lassan, de szűkülő piacon nagyok, a feltörekvő internetes cégek pedig folyamatosan növekvő terepen válnak lassan kihívóikká a nagyoknak.

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr85490815

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Raha · http://www.jabjab.blog.com 2008.05.29. 08:49:24

Sok sok évvel ezelőtt a Lapkiadók Konferencáján felvetettem előadóként hogy az internet komoly veszélyeket hordoz magában. Ki is fejtettem miért.
Akkor és ott ezzel a kijelentésemmel komoly mosolyszüretem volt, tulajdonképpen egy lépés választotta el a résztvevőket attól hogy kimondják, "debil a a gyerek, ilyen marhaságot..."
Három cég nem mosolygott: hvg, népszabadság, magyar narancs. Lehet odafigyelni.

Most visszatekintve örülök. Egyrészt mert az akkor mosolygós sok sok papíralapú média most bizony bajban van. És mert (ugyan csak részben) de igazam volt. És hogy miattuk van nekem most munkám :-)

Iron1 2008.05.29. 17:13:50

"Másrészt a megszokott eszközökön hirdettek, pl. a saját tévécsatornán, vagy újságban. Azokon a helyeken, ahol konkrétan nem érték el az internetező "tömegeket"."

Index, origo, stb. is az offline médiában promotálták magukat javarészt. Szerintem inkább a tartalommal van gond.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.05.29. 18:18:36

Iron1, nem is jött be nekik. A Startup konferencián Pohly Feri el is mondta konkrétan, hogy a tévé nekik (Origó) nem működött.
Megsúgom nem hivatalosan, hogy anno az óriásplakát az Indexnek sem hozott gyakorlatilag semmi nézettségnövekedést...

pollner · http://www.mediablog.hu 2008.05.29. 21:30:14

Konrad, én másképp látom.
1998, az Internetto-Index váltáskor a Népszabadság tárgyalt Nyírőékkel, de 1) valószínűleg nem voltak elég bátrak (akkor még sokkal jobban álltak, mint most) 2 ) az akkori tulaj (Bertelsmann) beintett.
A HVG-nek szintén túl jól ment a print, szándékosan csak afféle megtűrt szegény rokonként kezelték a hvg.hu-t.
A VNU (a Sanoma elődje) saját eladásával volt elfoglalva. (+ sokak meglepetésére megvette a stratlap.hu-t)
A Magyar Hírlap váltogatta a tulajdonosokat és a főszerkesztőket.
A Magyar Nemzetért folyt a civakodás
A kereskedelmi tévék éppen csak elindultak...
Az Origo az induláskor sok pénzzel és erős gárdával (főleg ex-MaNcs és Tilos) indultak.
Az Indexnek néhány tehetséges emberen kívül óriási mázlija is volt, hogy a hagyományos médiaszereplőkkel egyáltalán nem kell megharcolnia.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.05.29. 21:38:04

pollner, de mit gondolsz másképp? Értem én amit írsz, tudom is, de a 'miért'-re nem ad választ. Én a miért-et próbáltam körbejárni.

Internetto-Index váltás 1999-ben volt.

pollner · http://www.mediablog.hu 2008.05.29. 22:41:31

Csak azt akartam írni, hogy a hagyományos média nem azért szerepelt gyengén (vagy sehogy) online, mert eleve nem voltak képesek elérni a célközönséget (a fejlett piacokon jellemzően éppen a hagyományos média online nyúlványai a piacvezetők), hanem mert önként átengedték a piacot. Hogy ennek mi lehetett az oka - tájékozatlanság, gyávaság, a rövid távú érdekek előtérbe helyezése, az akkor még túl kicsi piac mérsékelt vonzereje, a "kannibalizációtól" való félelem - az már a médiatörténészekre tartozik. A '99-et illetően igazad van, én még mindi iskolai tanévben gondolkodom - az Internetto-válság az 1998-99-es tanáv tavaszán, vagyis valóban '99-ben lehetett.

pollner · http://www.mediablog.hu 2008.05.29. 22:43:18

Raha: A www.mancs.hu mai állapotát nézve alaposan rájuk fagyott a mosoly:(

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.05.29. 22:44:10

Igen, nem léptek időben. De amikor léptek, akkor meg rosszul. És nem saját terepen mozognak, a mai napig nem. Ez látszott a Média Hungárián is, de elég csak megnézni, hogy csapkod az RTL és a TV2. Mintha nem tudnák, mit akarnak, de azt nagyon.

Szines 2008.05.29. 23:25:49

Hagyományos média cégek tényleg féltek, főleg a kannibalizációtól. A VNU is aggódott kicsit, de okosabb volt, tudtuk, hogy meg kell lépni az online nyitást időben.

Az fn.hu-t még kevésbé tudatosan, de végül a Figyelő újságtól szinte teljesen függetlenül indítottuk el. Rá kb. egy évre az nlc.hu -t már teljesen tudatosan a nyomtatott szerkesztőségtől függetlenül indítottuk el.

Kezdetben, mint egy kis online garázscég... és tényleg a garázs mellett volt az irodánk. :-) Csak fiatalok, másként gondolkodók... Míg a többi média cégben egymást marcangolták az online és offline csapatok, addig a Sanoma elhúzott...

pollner · http://www.mediablog.hu 2008.05.30. 09:08:16

Még azt is hozzátenném, hogy eleinte a www.magyarhirlap.hu mindenképpen progresszívnek számított. Később a változó tulajdonosok/vezetők szétverték a jó csapatot, elvesztegették kezdeti előnyüket.

Azt hiszem, a VNU/Sanoma sokat köszönhet Papp Bélának, aki éppen ez említett időszakban került a kiadóhoz. "Kintről" jött, a friss levegőről (London - Economist Intelligence Unit), merte az internetre fogékony fiatalokat - az azóta onnan többszörösen is dezertál Színest, vagy az ott egyre feljebb lépegető Gerentsér Imrét - "helyzetbe hozni". Persze azt, hogy Papp Béla önmagában nem képes csodákra jól mutatja, hogy a Sanoma nélküle is az egyetlen hazai, online is hatékonyan működő, progresszív cég maradt, Papp Béla pedig következő munkahelyén a Ringiernél messze nem tudott ilyen eredményeket elérni.


süti beállítások módosítása