Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (436) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Kitekintő

Címkék: onlinemarketing

2008.09.30. kedd 14:15 Konrad

Miközben mi arról beszélünk egyfolytában, hogy milyen mértékben nő az online piac - és kesergünk, ha valamelyik területen a növekedés elmarad a várttól -, aközben vannak vesztesei is ennek a növekedésnek. Pontosabban nem tudom, ennek-e, de az biztos, hogy a reklámszakma egyes területein nagy a visszaesés.

És itt most kicsit tágabb körbe kell nézni. Mert bár igaz, hogy az amerikai apróhirdetés piacot az internet nyírta ki, de nálunk ilyen egyértelmű hatások nincsenek. A rosszabb gazdasági kilátások, a bizonytalan helyzet elsősorban olyan kiadások csökkentését jelenti, ami sokkal inkább reprezentáció és nem annyira hirdetés.

Mert hirdetni kell. A hirdetés hozza be az új vevőt, a hirdetés adja a forgalmat. De ajándékot, reklámtárgyat, színes-szagos prospektust már nem kell feltétlenül adni (hogy a fenébe ne kéne, de ha nincs pénz, ezektől a legkönnyebb megszabadulni). Így aztán azt hallom, hogy nem mennek a reklámtárgyak, kevesebb a nyomdai megrendelés - elsősorban persze vidéken. Budapest még tartja magát, bár itt is kevesebb a munka, emiatt esnek az árak.

A külföldi trendek alapján a következő áldozat az ingyenes hirdetési lapok piaca lehet. Elsősorban nem az országos nagyok (Metro - mi is most a neve?, Szuperinfó), hanem a kispéldányszámú helyi kiadványok kerülhetnek veszélybe. Annyival több lehetőséget nyújt egy AdWords kampány, és annyival közvetlenebb a visszajelzés, hogy pár év, és a havi pár százezres hirdetési potenciállal rendelkező cégek szépen átvándorolnak az internetre.

Változik a piac tehát. Először persze a végeken, és kevesen látják, de majd amikor egy-két cég megszünésről vagy lapok leállításáról hallunk, akkor jobban fogjuk ezt érezni.

Az internet pedig eközben tovább erősíti a pozícióit.

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr28688963

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zazie · http://criticalmiss.blog.hu 2008.09.30. 15:57:43

Én nem merném kijelenteni, hogy akkora veszélyben vannak a vidéki hirdetési lapok. A helyi sajtótermékek népszerűsége töretlen, szerintem nagyon-nagyon sokára lehet reális, amit mondasz.

Sofokles · http://sofokles.blog.hu 2008.10.01. 22:19:29

Hát, szerintem a vidéki napilapokban igenis van potenciál. A vidéki lapnak presztízse van az adott körzetben, és az országos és a helyi hirdetők egyaránt kiválóan el tudják benne érni a lokális célközönségüket. Van egy ügyfelünk, minden hónapban, minden egyes kampányánál telenyomjuk majdnem az összes megyei lapot, amire helyi mutációk készülnek oda illő tartalmi módosításokkal.
Egyébként meg vidéken, ha nem a városokra gondolunk, hanem falukra, községekre, akkor ott három dolog van: tévé, rádió, és sajtó. Merthogy internet az még nem annyira. És ez még pár évig így is marad.

Sofokles · http://sofokles.blog.hu 2008.10.01. 22:20:17

A Metro meg Metropol lett. A Szuperinfó más.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.10.01. 22:34:27

Sofokles, vidéki ingyenes kiadványokra gondolok. Azokra, amik 10-20e Ft-os hirdetési helyeket adnak el, és közben nincs kimutatható eredményük.

devizakozep 2008.10.02. 01:04:07

"és közben nincs kimutatható eredményük. "

ezt nem kellett volna hozzatenned.

amugy sztem is rosszul latod. a videki kis kiadvanyokat nem az internet oli meg. pusztan a penztelenseg. keveset mozogsz videken. magyarorszag nagyobb resze aprofalvas telepules es nyomorog. na mindez nem latszik bprol, ahonnnan kisztjak az eszt (es most nem rad gondolok)

a kaposvariaknak szolo gazszerelo a helyi szuperinfoban ad fel hirdetest, nem a neten. azt akarja h a kaposvariak meg a kaposvar kornyeki falvakban lakok talaljak meg. ok pedig a helyi szuperinfot bongeszik.
logikus es egyszerubb is, mint neten beirni (ha van net es ha egyaltalan ert hozza pogar!) h "kaposvar gazszerelo"

Sofokles · http://sofokles.blog.hu 2008.10.02. 17:27:09

Konrád, sorry, elkerülte a figyelmemet, hogy ingyenes lapokról volt szó.

bulbul 2008.10.03. 08:53:48

Konrád, sajnos azt kell mondanom, hogy most nem volt igazad. Az ingyenes lapok fenntartási költségeit ugyanis elég könnyű fedezni - ezt az is bizonyítja, hogy számos területen egynél több működik - és az apróhirdetések (persze helyesebb lenne kiskeretes hirdetéseket említeni) elég hatékonyak. Ráadásul a te általad vízionált Adwords két további elemet feltételez:
1, A hirdetőnek van valamilyen IT jártassága és képes legalább egy landing page-t összerakni;
2, A közönsége alkalmazza az online felületeket.
Sajnos ezek közül az első az erősebb ellenállási pont, mert erre nem nagyon fog költeni (sem pénzt, sem szabadidőt) a már idézett kaposvári vízvezeték-szerelő, sem a bajai fodrász vagy használtautó-kereskedő.
Enélkül pedig az ingyenesek megmaradnak.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.10.03. 10:18:19

bulbul, nem azonnal lesz változás, de én azt látom, hogy egyre többen edukálják a kkv-kat az internet fel.
Vannak igazi lehúzós próbálkozások, de vannak nagyon komoly előadások is. Én pl. tegnap Zalaegerszegen voltam, ahol olyan 25 kkv vezető vett részt egy fejtágításon - a helyi lapot kiadó PLT szervezésében.
Volt itt autókereskedőtől kezdve sokféle cég, egy közös dologgal: hirdetnek a helyi lapban.
Nagyon erős ezen a területen a szóbeszéd hatás. Ha a Józsi fia felteszi Józsi cégét a netre, futtat rá kis kampányt, és ez Józsinak bejön, akkor két nap alatt Józsi összes ismerőse tudja, hogy az internet jó dolog... É Józsi fia megcsinálja a 25676. webdesigner céget :)
Márpedig ha ez működik, akkor el fognak kopni a kishirdetők is.


süti beállítások módosítása