Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (436) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Mikor kell kommunikálni?

Címkék: onlinemarketing

2008.12.16. kedd 22:40 Konrad

Hülye kérdés ez így elsőre, de ez elmúlt napokban is láttam több példát arra, hogy a rossz kommunikáció oka lehet az, hogy fölöslegesen kommunikálunk. Mire gondolok?

Vannak olyan szükségszerű változtatások egy szolgáltatás vagy cég életében, amelyek rövid távon a felhasználók, partnerek számára hátrány, miközben hosszabb távon a fejlődéshez vagy a túléléshez ez elengedhetetlen. Tipikusan ilyen példa az áremelés, vagy a szolgáltatások szűkítése, esetleg részben vagy egészben fizetőssé változtatása.

Én azt tapasztaltam, hogy akkor szabad ilyen esetekben kommunikálni a változás hátterét, ha az alábbi két dolog teljesül:

  • Van mit kommunikálni.
  • Van olyan ember vagy profi kommunikátor (pl. PR cég), aki tud kommunikálni.

Ezeknek együtt kell teljesülnie! Bármennyire jó egy ember a kommunikációban, nagyon hamar kiderül, ha a semmit magyarázza. És bármennyire is megalapozott és érthető egy döntésünk, ha nem tudjuk pontosan elmondani, akkor az rossz lehet.

Ha a fentiek nem állnak fönn, akkor gyakorlatilag ne kommunikáljuk a változást, csak olyan mértékig, ami a további működéshez szükséges. De ne magyarázzuk, főleg ne ideológizáljuk meg.

Egy konkrét és jól megmutatható példa a bloghu-n bevezetett kommentezés-szűkítés, azaz csak Indapassal lehet kommentezni. Egy ilyen lépés rövidtávon egy jókora arculcsapása a felhasználóknak. Azoknak is, akik ezt egyébként nem érzik, vagy alig érzik meg, hiszen hőn szeretett szolgáltatásuk korlátozza őket a szabad netezésben!

Ez egy vesztes helyzet. Nem lehet jót mondani, és főleg nem lehet jól mondani. Mindenféle háttérinfó magyarázkodásnak tűnik, és a felhasználók olyan vad összeesküvés-elméleteket találnak ki, hogy Julia Roberts is remegve könyörög egy újabb főszerepért Mel Gibson oldalán.

Ha egy ilyen esetben ráadásul olyan valaki kezd el magyarázkodni, akinek ez nem is lenne igazán dolga, ergo nincs ebben napi gyakorlata, akkor annak könnyen lehet - hmm - nem pozitív következménye. Hozzá kell tennem: profi kommunikátor sem tudott volna jót mondani, csak egyet tehetett volna: az előre megtanult 1-2 érvet mantrázhatná. Igaz, mindezt indulatok nélkül.

Egyébként érdekes látni, hogy amint nem egy vesztes helyzet van, abban a pillanatban megváltozik mindkét fél hozzáállása. Maradva a bloghu-s példán, amint volt mit mondani, rögtön pozitívan (illetve kevésbé negatvan) fogadták a felhasználók a híreket.

Őszintén megmondom, pont a fenti eset az, ahol úgy érzem, igaza van Sztahanovnak: jobb lett volna semmit se mondani,  hanem hagyni, hogy egyszercsak szembesüljenek a felhasználók a változással. Ebben az esetben jóval kisebb füstje lett volna az egésznek.

Valószínűleg.

20 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr80827116

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tóbiás · http://poorn.hu 2008.12.17. 07:48:17

Véleménem szerint fontos az, hogy tájékoztassuk a felhasználókat az oldalt érintő változásokról. Persze csak azokról amik közvetlenül a felhasználókkal függenek össze, mégha jelen esetben a felhasználónak nem volt beleszólása. Fontos azért is mert érzi a felhasználó, hogy törődnek vele, és az oldal részeként tekintik. Persze ez nem is lehetne másként, hiszen mit ér egy szolgáltatás, jelen esetben egy weboldal user nélkül. Semmit. A felhasználó adja a tartalmat, a kattintást, az oldalletöltést, és ezáltam teszi értékessé a reklámozók szemébe. Cserébe kap egy ingyenes szolgáltatást amit használhat. Mivel a blogok esetében még belsőségesebb a kapcsolat a felhasználó, és a weblap között, így törvényszerű az, hogy kommunikál a szolgáltató a júzerrel. Szerintem...

Mária 2008.12.17. 08:18:07

Vagyis éljen a struccpolitika?

Nem hiszem el, hogy nem lett volna egy arra alkalmas ember, aki megfelelő stílusban megír pár üzenetet, esetleg egy mailt arról, hogy ami történik, miért történik.

Néha olyan, mintha Sztahanov egyedül vinné a hátán az egész rendszert :)

Hülyeség ellen egyébként sincs orvosság, példa erre az előző bejegyzés harmadik kommentje (2008.12.16. 23:34:45)

Regisztrált felhasználó, provokatív nickkel, alig két hete van meg a nickje és ezalatt a 12 nap alatt a 43 hozzászólásában mást sem csinált, csak tombolt és fröcskölődött.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.12.17. 09:02:46

Az nem struccpolitika, ha az ember nem megy bele eleve vesztes helyzetbe...

tóbiás · http://poorn.hu 2008.12.17. 09:17:06

A lényeg a lényeg. Intelligens szájt bök egy mélt a júzereknek. Bár ez multikra nem jellemző. Ott a legnagyobb a kommunikáció hiánya, sokszor érthető okok miatt. :)

Mária 2008.12.17. 10:13:34

Konrad: én sem azt gondolom, hogy bele kell menni vesztes helyzetekbe.

Úgy értettem, hogy ha tudom, mit akarok "keresztülverni" a felhasználókon, akkor, ha időben és előre kitalálom hozzá a megfelelő stratégiát és a megfelelő kommunikációs stílust, akkor akár még népszerű is lehetek ugyanazzal a döntésemmel, amivel egy rosszul megválasztott stílus miatt abszolút népszerűtlen leszek.

Mert az is elképzelhető, hogy amit keresztül akarok verni, az egy abszolút jó és működő dolog, ami "elrontódni" ott fog, amikor rossz stílusban tájékoztatom az embereket a változásokról.

Azt gondolom, hogy a legjobb megoldás az, ha a meggyőződésem szerint jó változást megfelelő stílusban tálalom. Ennél rosszabb megoldás az, ha a szerintem jó változást szerencsétlen stílusban tálalom.

A legrosszabb megoldás pedig az, ha a változást sehogyan sem tálalom, mert ha én nem teszem meg, akkor megteszik helyettem mások, az ő saját stílusukban, az ő saját nézőpontjukból.

Ezért nem jó hallgatni.

pollner · http://soreo.biz 2008.12.17. 11:26:32

Tulajdonképpen jó dolog, hogy a közösségi médiába nyakig beépült Sztahanov próbálja kommunikálni a blog.hu/Inda stb dolgait, csak az a baj vele, hogy rettentően elfogult. (Ez persze természetese is, csak a válságkommunikációban nem túl szerencsés) Nem emlékszem rá, hogy bármikor is önkritikus, önirónikus lett volna, beismerte volna bármilyen tévedésüket. Én egyébként bírom Sztahanovot, sokszor jól szórakozom lehengerlő vitastílusán, de ez válságos helyzetekben sokszor csak olaj a tűzre. (Egyébként a többi hazai blogszolgáltató sem dicsekedhet ezen a területen...)

Critmiss 2008.12.17. 11:40:35

Nagy hiba lett volna, ha nem kommunikálnak, nagyon jó döntés lett volna, ha azt nem sztahanov teszi, illetve ha előzetesen felkészítette volna valaki.

sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2008.12.17. 12:28:43

@Mária: szorri, de ezzel nem tudok egyeterteni. Ezt a valtozast ennek a kozegnek nem lehet ugy kommunikalni, h ne legyen hiszti. (Tok kivancsian varok minden otletet, hogy hogyan lehett volna.) Ez ilyen fight club szituacio, tudod, h kapsz par gyomrost, megis bele kell menni, elmulik, ez van.

sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2008.12.17. 12:33:25

@pollner: nekem van a vilagon woody allen utan a legtobb onironiam (ironia nelkul mondom ;-). De egyszeruen az van, hogy gephazblogban az ember jatszik egy szerepet, probal hivatalosabb, korporetebb, nemjopofizos lenni. (Es hidegveru, nem mintha ez sikerulne mindig.)

Critmiss 2008.12.17. 13:02:53

Tipp: kevésbé szűkszavú első közleménnyel. A stb, azaz a "miért" kifejtésével. Hogy ne csak második svungra derüljön ki, hogy folyamatosan figyelni fogjátok, mik az átállás következményei és tesztek a negatív hatások kivédése érdekében. stb. :)

sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2008.12.17. 13:14:55

@ZaZie: igazan jol elmagyarazni a dolog ertelmet hosszan lehet, technikai reszletekkel, egy csomo olyan dologgal, amibe egyenkent nagyon jol bele lehet kotni. Pelda: megemlitettem az avatar lehetoseget, erre egy csomoan elkezdtek szidni az avatarokat. Meg jobb pelda: fontossagban harmadik helyen emlitettem meg a trollos dolgot, erre a kifogasolok 80%-a abba kotott bele, h erre nincs szukseg. Aki sokat magyarazkodik, az eleve defenziv pozicioba kenyszerul...

Azt meg vegkepp nem irhatom, h mar elore ugy latjuk, sokan aggodni fogtok ;-)

bodzasfanta_ (törölt) · http://bodzasfanta.hu 2008.12.17. 13:41:54

legközelebb majd talán jobban sikerülnek a dolgok. szerintem mindenki tanulhat belőle

Critmiss 2008.12.17. 14:02:02

Van ebben igazság, de a szűkszavúság is nagyon irritáló lehet (főleg az admin felületen megjelenő közvetlen hangnem után), ezért a szuperságokat megfelelően kiemelve akkor is kicsit részletesebben kellett volna megoldani a dolgot. Meg különböző zen praktikákkal. :)

Mert amikor várható az átokzápor, a legfontosabb a szerény hozzáállás. Ott lenni mindig, és kiállni a kődobálók elé, korrigálni a hülyeségeket. Aztán ha kidobálták magukat, lehet visszamenni dolgozni.

És egyébként miért ne lehetne valahogy beleírni, hogy gondoltok az aggodalmaskodókra is?

pollner · http://soreo.biz 2008.12.17. 14:46:02

@Sztahanov: Én a helyetekben legközelebb Zazie-ra bíznám a kommunikációt, te meg végezhetnéd nyugodtan a dolgod. (Kevesebb multitasking, egészségesebb élet, ahogy már írtam...)

Critmiss 2008.12.17. 14:51:47

pollner, tökéletesen látod a helyzetet. :D

Anim · http://www.supertutorial.hu 2008.12.17. 19:08:51

csak egyet tudok érteni ezzel a cikkel

Rung András · http://www.twitter.com/rungandras 2008.12.17. 20:07:24

Szerintem egy kicsit belementünk a konkrét példa elemzésébe. Szerintem is fontos a kellemetlen dolgokat is kimondani, de ezt lehet tompítani. Pl. egy kellemetlen dolgot párosítok valami kellemessel. De vannak szituk, amikor tényleg jobb hallgatni. Pl. ha egy nem általános hibát javítunk, akkor kár telekürtölni a világot, hogy hé hibáztunk és javítottuk. Persze, ha ez sokakat érint, esetleg gátol a felhasználásban, akkor nem lehet elhallgatni. Az új funkciókat is jó kommunikálni, persze ha lehet örömhírként.

Longhand · http://longhand.hu 2008.12.17. 23:32:48

Úgy köll viselkedni a userrel, mint egy jó pincér.
Mosolyogni, udvarolni néki, oszt még jattolni is fog, csak el kell hitetni vele, hogy ő az úr a háznál.
:)

Rung András · http://www.twitter.com/rungandras 2008.12.18. 12:05:34

Pontosan, hisz a viszony ugyanaz. Ő a vevő, mi meg árulunk valamit. A pincér sem kommunikálja, ha a légy beleesik a levesbe. Ha meglátja útközben, akkor gyorsan kiveszi, ha meg csak utólag szólnak, akkor marha nagy bocsánatot kér, de nem mondja el a sztorit, hogy miért került a légy a levesbe. Hacsak nem valami vicces one-man-show alkat.


süti beállítások módosítása