Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

A magyar sajtó sötét sorsa

Címkék: onlinemarketing weboldal

2009.08.03. hétfő 22:01 Konrad

Érdekes cikk jelent meg az eMasán arról, hogy néhány újság mit gondol a fizetős online tartalmakról. A lényeg: az offline lapok el tudják képzelni a fizetős/előfizetős modellt (a cikkben a létező megoldások el is hangzanak), míg Uj Péter szerint az egész egy nagy hülyeség.

Egyetértek Uj Péterrel: a hazai újságok számára sosem lesz igazán pálya a fizetős internet. Egyrészt a tartalmaik nem elég különlegesek, másrészt a tudásuk is messze hiányzik egy ilyen lépéshez. Nade tegyük fel, összeáll pár újság, és meglépik ezt: fizetőssé teszik a cikkeket.

Nemcsak úgy tessék-lássék, mint most, hanem rendesen, tömegével. Tegyük fel, az internet szolgáltatók nem lesznek ebben partnerek (miért lennének? annyi elégedetlen ügyfelük van így is, miért tetéznék?), így vagy egyenként kell fizetni egy elektronikus pénztárcából, vagy közös havidíjat kell fizetni.

Mi lesz ennek a következménye?

Először is, elveszítik a látogatók jelentős részét. Jó esetben megmarad 20-30 százalék. Vagy kevesebb.

Másodszor elköszönhetnek a reklámbevételektől: sokkal alacsonyabb olvasószám mellett alig lesz értelme ott hirdetni, maximum aprópénzért.

Harmadszor: jól felhízlalják a nem fizetős portálokat, jelesül az Indexet és az Origót elsősorban. Ugyanis az olvasóknak valahol kellenek hírek, és itt lesznek. A hirdetők valahol azért hirdetnének, hát majd itt hirdetnek.

Vagyis, kedves print kiadványok: a fizetőssé tétellel még erősebb online konkurenciát fognak maguknak hízlalni! Biztosan ezt akarják?

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr631286931

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kereso75 · http://kereses.blog.hu 2009.08.04. 07:41:15

Biztos, hogy nem vagyok átlagfelhasználó, de én két tartalomért is fizetek jelenleg az interneten. Az egyik az ESPN NBA Insider, ahol egyszerűen nagyon jó elemzések vannak a kedvenc a sportomról, és ezek egy részét fizetős felhasználók érhetik csak el. kb 2 dollár / hó áron.
A másik teológiai témájú cikkek előfizetéssel elérhető módon.

Mindkét eset olyan, hogy máshol nem elérhető tartalmakért fizetek. Ez a tartalmak igen kis részére igaz, így csak nagyon egyedi esetekben lehet majd ilyen üzleti modellt használni. Szimpla hírek esetében egészen biztosan nem.

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2009.08.04. 08:23:31

Egyetértek, hogy nem nagy jövője van egy ilyen fizetőssé tételnek. Az NBA Insider azért elég speciális tartalom. Annak idején a Blikk is próbálkozott ilyennel, de mintha az sem ment volna...

pollner · http://soreo.biz 2009.08.04. 10:43:43

A cikkből az derül ki, hogy a megkérdezett médiavezérek többségének fogalma sincs a témáról. Milyen exkluzív anyaggal rendelkezik a Népszava, amiért bárki is hajlandó lenne fizetni? Hány forintot profitál a Napi az 500 Ft-ért árult cikkekből. (Aminek a felét elviszik a mobilszolgáltatók.) Milyen közös boltról ábrándozik Vörös T. Károly? Ugyan má'!

Raha92 · http://www.jabjab.blog.hu 2009.08.05. 11:38:37

Bocsánat, de nem bírom i hogy ne osszam meg egy sok évvel ezelőtti élményemet veletek. Témához kapcsolódó.Lapkiadók konferenciáján előadó voltam, és meséltem nekik az internetről. előtte plenáris ülésen mutatta be egy előadó az Irish Times online kiadványát (eléggé gyengusz volt az még, de mégis csuda dolog volt akkor azt látni. Itthon akkor még nem volt sajtóterméknek weboldala)
A szekcióban gyakorlatilag végig mosolyogták a hallgatók az előadásomat. Amikor arról beszéltem, hogy a neten elérhető információ lenyomja majd a nyomtatott sajtót. Erre a legepésebb beszólás az volt, hogy a netet nem lehet a vécére magaddal vinni. Akkor még nem volt szélessáv, sem jó értelmben vett internet, az email-t is kevesen használták. De egy kis józan ésszel belátható volt a feljődés íve.

Most itt vannak, vakargatják a fejüket, és megpróbálják a jól kialakított világukat védeni, ugyanebbe a struktúrába beletenni az online-t.

Látható hogy nem fog menni, nem (csak) a működő modell kell hozzá, hanem a változás az emberek fejében. Egyszerűt mondok: A neten dolgozó embernek egy 10 órás hír már öreg. Nekik friss. Így nehéz lesz a fizetős tartalomból megélni...

Nakhchivan 2009.08.05. 12:58:51

A látszólag végtelen internetes információmennyiség ellenére alig van tartalmas, egyedi, átfogó, igényes cikk amit hozzáértők írnak sok munkával. Szerintem sokan belefáradtunk ebbe, hogy sok idő megy el felületes, összeollózott, máshonnan lopott, egyéni véleménnyel és félreértéssel torzított, kevés információt tartalmazó cikkek átfutásával. Lenne igény előfizetős minőségi tartalomra, ráadásul gondolom reklám szempontjából kiemelten értékes lenne az olvasóközönsége. Az igazi akadály az, hogy a lopás ma napi gyakorlat, ugyanaz a cikk rövidítve, bulvárosítva azonnal megjelenne máshol ingyenesen.

Ernő007 · http://www.webseo.hu 2009.08.05. 15:10:30

@Raha92: Akkor ma ezt mondanák: "De kitörölni a nettel akkor sem lehet... "

:) Bocs, de ezt a WC-s storynál nem hagyhattam ki.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.08.05. 17:47:32

@Nakhchivan: időről-időre vannak felmérések erre. A válasz jellemzően negatív: kevés embernek kell ez a fajta igényesség, és azoknak csak a töredéke fizetne is ezért. Aki ma meg szeretné válogatni a híreket, az tud rss-t használni, és az is ingyen van.

Ernő007 · http://www.webseo.hu 2009.08.05. 22:05:56

Sajnos a neten az ember könnyen megszokja, hogy minden "ingyen" van, ezért nehéz visszaszoktatni őket arra, hogy a tartalomért (legyen az zene vagy cikk) bizony fizetni kell.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.08.05. 23:02:10

@Ernő (WebSEO): a fizetésnek több módja van, emcsak a konkrét pénzkiadás. Egyáltalán nem biztos, hogy a fizetős tartalmi modell működik minden esetben. A nyomtatott sajtónak is van jelentős nem fizetős része, és pl. a tévéadók sem klasszikusan fizetősek (oké, ktv és HBO, de most nem azokra gondolok, hanem az országos földfelszíniekre).

retekbá 2009.08.07. 23:16:19

Az ultraoptimista hozzáállásnak ideje véget vetni: minőségi online tartalomért a usernek fizetnie kell. És nem regisztrációval, nem CT-vel, nem AV-val, hanem Forinttal vagy Euróval, tkmgy.

Az online játékoknál már megtörtént az áttörés. Az online tartalomgyártásnak is nagyon-nagyon hiányzik ez a láb.


süti beállítások módosítása