Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Fussa

Címkék: weboldal üzlet

2009.08.28. péntek 10:20 Konrad

A tegnapi nap sokak által megénekelt híre volt, hogy bezárt a Pannon Hírsarok.hu / Infósarok.hu nevű szolgáltatása.

A hazai internetes közönség döbbenten áll a hír előtt. Mi történhetet? Miért kellett ezt lépni? De leginkább: mi is ez a portál?

Mert ez itt a legnagyobb baj: a Hírsarok/Infosarok egy már az indulásakor halálraítélt szolgáltatás volt. A "néhány száz millió forint", amit erre költött a Pannon, borítékolhatóan kidobott pénznek látszott már akkor. De vajon mégis: hogyan valósulhatott meg ez a portál? Miért dobott ki ennyi pénzt az egyik mobilszolgáltató?

Több jó válasz is lehet szerintem. Az első az, hogy megtehette. Eddig. Ez azért elég fontos, mert például én hiába találnám ki, hogy csinálok egy mobilszolgáltatást, nem lenne rá pénzem.

Meg persze szaktudásom se, de ez azért annyira a Pannont sem zavarta. Mert a Pannon neve jól cseng a hazai mobil piacon, de ismeretlen a tartalomszolgáltatói piacon. 

A második jó válasz a pénzkidobásra ugyanis a tulajdonosi háttér. A Pannon norvég cég, egy olyan országból, ahol máshogy mennek a dolgok. Most nem elsősorban a korrupcióra gondolok, meg arra, hogy norvégiában annyi olaj van, hogy fussa mindenre. Hanem az internetezési szokásra.

A Hírsarok / Infosarok ugyanis egy norvég portál modell átvétele. Ott az emberek úgy neteznek, mint idehaza a magyarok tévéznek: családi program, együtt ülnek a képernyő előtt. Ezt szolgálta volna ez a szolgáltatás. Ja, hogy ez itt nem így működik? A norvágoknak fussa arra, hogy próbálkozzanak. De aztán most nem fussa. Van ez így.

Viszont ahogy hallottam, Pollner válasza a kevésbé jó válasz. Ő ezt írja: 

a Pannonnál nem volt senki, aki látta volna, hogy az Infosarok.hu / Hírsarok.hu koncepciója téves

Volt. Csak nem érdekelte őket. Eddig.

De végülis nem olyan nagy baj ez. Ha valóban ellőttek idehaza pár száz millát, akkor az nem nyereségként ment ki, hanem a hazai gazdaságot erősítette. Vagyis nézhetjük a dolog jó oldalát is, nem igaz?

Tényleg, volna még pár ötletem, ami nem lenne sikeres, de drága. Hahó, multik, érdekel valakit?

24 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr481343633

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Iron1 2009.08.28. 11:26:34

A mobilszolgáltatók marginja hosszú távon csökkenni fog, s egy idő után kvázi infrastruktúra szolgáltatókká válnak (ld. MTELEKOM kötelezése a vezeték bérbeadására). Egy társaság vagy elfogadja ezt, vagy megpróbál magasabb hozzáadott értéket teremteni.

Mivel a Telenoré a norvég startsiden.no, így kézenfekvő lehetett Norvégiából, hogy másolják ezt le Magyarországon. A menedzsment meg ilyenkor nyilván kényszerben van, hogy csináljon valamit, akkor is, ha az rossz. Nagyon rossz. :)

2009.08.28. 11:42:51

pénzeltüntetés.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.08.28. 11:46:20

@cadmagician: de pont nem. Egyrészt a norvégok hozzáállása miatt sem, másrészt ezt management szinten tényleg komolyan gondolták.

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2009.08.28. 11:51:10

Ez talán az én szegénységi bizonyítványom, de életemben nem hallottam erről a portálról, pedig a neten élek. Én sem találtam őt és ő sem engem. Nem sok vizet zavarhatott... De nem a pénzkidobás a baj, ha van, szórják csak. Az viszont meglep, hogy egy ekkora cég managementjébe nem tud bekerüni valaki , aki egy kicsit ért a webes vonatkozásokhoz stratégiai szinten....

Kolbert István 2009.08.28. 12:41:09

@MacTom: Sok komoly cég menedzsmentjében gondolják azt, hogy az internet nem bonyolult és ugyanúgy működik mint a hagyományos csatornák. Vagy egyszerűen adnak egy nagyon vázlatos briefet a fejlesztőknek és a végén kapnak vmit. Gyakran meg gyorsan akarnak egy netes megjelenést és sajnálják az időt a koncepciótervezéstől.
Nekem ez a Konrád által említett oldal a Fradi tavalyi marketingkampányára emlékeztet. A marketingszakembert is Angliából hozták, aki hatalmas pénzekért kitalálta a "Come Back" szlogent. Az egy dolog, hogy a potenciális magyar fociszurkolók többsége nem érti magát a szót, de senki nem volt a vezetésben h azt mondja h "figyelj csak, szted itt nem magyarul kellene kommunikálni a szurkolók felé?"

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.08.28. 12:54:40

@Kolbert István: ezt a coma back-et nem hallottam még, persze én és a foci az 3. De attól tartok, ebben az esetben a came back-et is "értették", csak máshogy, és más jelentéssel...

Iron1 2009.08.28. 16:08:48

@MacTom: Emlékezetem szerint főleg offline hirdették, úgyhogy nem csoda. :)

@cadmagician: Nem ez volt a szándékuk. Egyszerűen nem értettek hozzá.

Mária 2009.08.28. 20:40:06

@MacTom:

"Az viszont meglep, hogy egy ekkora cég managementjébe nem tud bekerüni valaki, aki egy kicsit ért a webes vonatkozásokhoz stratégiai szinten"

Persze hogy nem tud bekerülni... a már birtokon belül lévők nyilván körömszakadtáig védik az állásaikat :)

Pár hónapja keresett a Pannon "all in one" internet specialistát. Körbe is röhögték őket jól... Írásos emlékek a SEO fórumon:

seo.forum.hu/fejvadaszat-f30/internet-specialistat-keres-a-pannon-t4992/

Ne feledd: egy multi évekig elgurul a saját tömege okán kapott lendületnek köszönhetően, mindennemű emberi beavatkozás nélkül.

A pozícióhuszárok meg bizonyára nem a feladataikkal, hanem az állásaik védelmével vannak elfoglalva.

Még hogy szakértőt egy multi managementjébe... LOL...

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2009.08.28. 21:46:13

Okoskodhatunk sokféleképpen, de mivel nem ülünk a menedzsment meetingen nem tudjuk mi volt az eredeti céljuk az oldallal. Tény, hogy nem volt üzleti koncepció benne, nem volt online stratégiája, ezért hiába a sok(?) pénz és munka, befuccsolt az oldal.

Most vagy átvették az anyavállalattól vagy pedig az akkor menedzsment azt hitte olyan könnyű egy másik origo-t csinálni.

2009.08.28. 21:57:30

@Konrad: @Iron1:

én már mindent elhiszek. azt is elhiszem, hogy nálam okosabb emberek olyanba vágnak bele, ami szerintem is halott ügy, vagyhát nagyonnagyon hosszu távu biznisz. lehet, ha az lesz. volt már ilyenre példa a világtörténelemben. bár ez fikcio....

Vérnűsző Barom (törölt) 2009.08.29. 00:55:15

Ugyan buta vagyok, mint a tök, így nem csoda, hogy azzal a kis egyszerűen struktúrélt agyammal nem tudom felfogni azt az apróságot, hogy mi a redvarák került többszáz milába egy olyan portálkán, amit tulképp készen vettek át az anyacégüktől?
Párezer karakternyi szöveg magyarra fordítása talán nem, az üzemeltetéshez szükséges hardver drága lehetett, de csak az én zsebemhez mérve, szükséges sávszélesség se olyan észvesztően durva összeg.
Akkor meg? Ha nem lenyúlták a lét, vagy cégen belül trükköztek vele, mi lehet az oka?
Magyarázzátok már el légyszi. Minden különösebb cinkelés kérdem, egyszerűen kíváncsi lettem.

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2009.08.29. 08:46:47

@Vérnűsző Barom: Ellopták. Nem csak államilag van ilyen. Csak egy multinál más neve van, nem "lopás". Honnan tudjuk kinek fizettek goromba szagértési meg tanácsadói díjakat, míg a portál elkészült? A BKV dolgait meg tudjuk (félig) mert állami cég. A Pannonét sose... Egy nagyvállalat (tapasztalatból mondom) kísértetiesen hasonlóan működik, mint egy állam.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.08.29. 09:21:49

@Vérnűsző Barom: @MacTom: szerverre, programozásra, managementre eleve el lehet költeni 100 millát. Itt a Pannon létrehozott egy külön céget a projektre, ott van főnök, titkárnő, mindenféle ügyintézők stb.
Plusz reklámra elkölthettek még olyan 100 millát. Plusz az üzemeltetésnél sokat költhettek cikkvásárlásra is. Az ilyen portálok halála IMHO az MTI-nek a legfájóbb.

Verhás Péter · http://csakatesztemenkeresztul.blog.hu 2009.08.29. 11:44:59

Nem kell rá 100milla. Meg lehet csinálni pár millából úgy, hogy 99%-os a rendelkezésre állása. Csak a telekom lelke négy vagy öt kilencest akar, azaz 99,99%-ot vagy 99,999%-ot. A tizedesjegyek kerülnek sokba.

Valamiért nem fér a fejekbe, hogy nem mindent kell "profi" módon megoldani. Amúgy a szervezet is olyan, hogy senkinek nem érdeke. Az olcsón összerakott rendszert nehezebb üzemeltetni, gyakrabban kell hozzá felkelni, és ha áll három napig (az még 1% alatt van egy évben) akkor balhé van, mert azt szokták meg a menedzsmentben, hogy a szolgáltatás az megyen éjjel, megyen nappal. Inkább ráköltik a 100millát.

Az is egy érdekes egy nagy cégnél, hogy a menedzsment egy bizonyos szint fölött azt már nem tudja átlátni, hogy a technikai fejlesztések a terveknek megfelelően mennek-e. Amit lát, hogy a terveknek megfelelő ütemben fogy a beruházási pénz. Ezen mérik a középvezetőket. Abszurd? Igen is, meg nem is. Tudják ők is, de jobb megoldást nem találtak. Bíznak a középvezetőkben, hogy nagy baromságot azért nem csinálnak. Meg az azért egy idő után ki is bukik.

Verhás Péter · http://csakatesztemenkeresztul.blog.hu 2009.08.29. 11:58:41

Külön írom, mert a másik aspektus.

. a Pannonnál nem volt senki, aki látta
. volna, hogy az
. Infosarok.hu / Hírsarok.hu
. koncepciója téves

Szerinted ez nem igaz. Szerintem meg nem lehet előre eldönteni, hogy kinek van igaza. Érhetnek meglepetések. Általában elég sokszor eltalálom, hogy merre megy a technológia és ehhez kapcsolódóan a gazdaság (meg amikor eltévesztem azt gondolom kitörli a pszichém :-).

Például 1995-ben Beck György akkor még a Digital-ban azt kérdezte, hogy öt év múlva minden cégnek lesz-e web oldala. Bátran mondtam, hogy igen. A cseheknél úgy is lett, nekünk kellett még pár év. "Tudtam", hogy így lesz. Akkor (esetleg tévedek egy évet oda-vissza) a Microsoft sem tudta, bőszen fejlesztették a saját hálózatukat és a BlackBird-öt.

Amikor a T-nél valaki kitalálta, hogy GPRS modemmel előfizetéssel notebookot kell eladni részletre pontosan tudtam, hogy marhaság. Nem is ment. Ennek ellenére évente újra és újra megpróbálták, mi meg csak röhögtünk a marketingesek hülyeségén, és tudtuk, hogy ez nem fog menni. Aztán 2006-ban leesett az állam, és csak lestünk amikor beindult a piac, és nézd meg mi van ma mind a három mobil hirdetéseiben.

Így voltam az Index-nél is. Gerényi Gabi mondta, hogy mit esznek az emberek. Akkor az volt a véleményem, hogy hülyeségeket beszél, de nem szóltam bele. (Pl. határozottan gondoltam, hogy az internet rádió menni fog. Ő meg azt, hogy nem.) Meg volt a magam dolga, és neki is a sajátja. És a saját dolgában neki lett igaza. Szinte mindig.

Szóval utólag könnyű "én megmondtam" lenni. Mond meg előre, dokumentáltan, és aztán nézzük vissza, hogy hány találat volt.

Ami persze nem jelenti azt, hogy nem érdemes elemezgetni a tévedéseinket utólag (vagy akár másokét).

Mária 2009.08.29. 15:06:21

@Verhás Péter:

Nem kellene ennyire vehemensen állást foglalnod valamivel kapcsolatban, amire nem volt rálátásod.

Szerintem.

Egyébként meg Pollnernek van igaza.

Szerintem.

Iron1 2009.08.31. 13:28:26

Azért azt tegyük hozzá, hogy ha 11 fős szerkesztőség volt (gondolom főállásúak), akkor egyéb költségekkel az üzemeltetés egy év alatt simán kerülhetett 100 millió forintba.

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2009.08.31. 18:15:35

@Iron1: Az bizony meglehet. Úgyhogy visszavonom, hogy a pénzt ellopták. Inkább elb....ták. Komoly helyeken ugyanaz érte a jutalom.....

Mária 2009.09.04. 18:21:05

@Verhás Péter:

Mi igen?

Az én részemről az, hogy "igen" azt jelentette, hogy figyelek a kérdésedre, amit valami oknál fogva elfelejtettél bepötyögni.

Nos, mi volt a kérdés?

xyz111 2009.10.07. 20:09:07

Tudom, hogy most már mindegy. De. A hírsarok/infosaroknál nem volt titkárnő. Asszisztens se. Egy darab se. A kezdetben 11 fős szerkesztőségben az igazgató-főszerkesztővel együtt 6 újságíró dolgozott, közülük hárman töltötték az oldalakra a mindennapi hírügynökségi anyagokat és fordításokat. Két újságíró-riporter maradt tehát...(A többiek az Infosarok linkgyűjteményét állították össze, illetve volt még informatikus is.)
Ennek a két embernek kellet volna tehát levernie az Indexet.
A létszám később sem riporterekkel bővült.
Ilyen körülmények között pedig persze mindenki(értsd: minden dolgozó)tudta, hogy az elképzelés hibás, csak úgy, mint az indulás után nem sokkal szervezett offline reklámkampány irdatlan pénzekért. (Talán emlékeztek még a békás óriáskampányra, illetve a szintén békás metrófogantyúkra.)
Szóval, mi tudtuk, a norvég lazachalászok, viszont úgy tettek, mintha nem tudnák.
Vö.: PUF:Úgy csinál, mintha nem tudná
Mindenkinek kellemes hírelést! :-)


süti beállítások módosítása