Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (436) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Föl, föl dobott hirdetés

Címkék: kreatív

2009.09.05. szombat 10:08 Konrad

A hagyományos pop up / pop under  hirdetés ugye úgy működik, hogy az oldal betöltésekor megnyílik egy másik ablak is, ami jellemzően kicsi, nincs navigációs sora, és hirdetést tartalmaz.

Ezt a fajta hirdetési módot sikerült először túlzásba vinniük a hirdetőknek - illetve a portáloknak. Egyes "felnőtt tartalmakat tartalmazó" oldalakon (értsd: pornó) egyszerre képesek voltak 5-6 új ablakot is felnyitni, sőt, sokszor azt csinálták, ha az ember becsukott egy ablakot, 2-3 másik nyílt helyette, automatikusan.

Ezért mára az összes böngésző alapból blokkolja az ilyen felugró ablakokat. Van pár olyan böngésző persze, ami régi, és nem kezeli a problémát, de egyre kevesebb

A pop under hirdetések viszont nem tűntek el, az általam használt Opera rendre figyelmeztet bizonyos oldalaknál, hogy bizony most éppen nem látok egy hirdetést (de kár). Ilyen örök optimista szolgáltató a Sanoma, ahol az FN-hu-n MINDIG van pop under, de most az Origóhoz tartozó Mfor-on is "fogtam" egyet.

A portálokat megértem. Jellemzően csomag részeként és kattintás alapon jelenik meg ez a hirdetési mód, és az a kevés is számít, aki kattint. De vajon a hirdetőknek tényleg kellenek ezek a fajta felhasználók? Hiszen ez is egyfajta szűrő: ki az, akinek még felugrik az ablak?

Magam részéről nagyon optimista hozzáállásnak tartom az ilyen helyen elhelyezett hirdetést, így, 2009-ben. De attól tartok, még évekig próbálkozni fognak vele, hiszen eddig olyan jól bevált...

17 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr861361493

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KentaurBen · http://olomuveg.blog.hu 2009.09.05. 11:51:34

a "nagyon optimista" a könyöklő/tenyérbemászó/idegesítő szinonimája?

én szinte pavlovi reflexekkel lövöm le az ilyeneket, ha fel is ugrik néha egy-egy... mintha egy piszokfoltot törölnék le ilyenkor egy kattintással... asse tudom mit akarnak nyomatni.

szmoker (Homo Trollicus) 2009.09.05. 11:56:10

Van még élő ember, aki nem használ AdBlock Plust?

Döbbenet.

nuzz 2009.09.05. 12:01:59

@szmoker: Van. Chrome-ra nincs.

B911 · http://baratcsaba.hu/blog/ 2009.09.05. 12:17:17

Nagyon gyűlölöm a kéretlenül felugró ablakokat.

nick: 2009.09.05. 12:18:00

hehe...
mek az van, de rendes ékezetre már nem fussa

ez a profizmus

:-P

Nakedape 2009.09.05. 12:22:49

www.transbuddha.com/justin/games/internetSim.html

internetszimulátor, azt hiszem ez a pop up ok legjobb összefoglalója

Hozzászóló 2009.09.05. 12:33:43

Be lehet sorolni a felbukkanó kategóriába még az újabb, flashes ablakokat is szerintem. Na az milyen idegesítő, amikor egy banner fölött elhúzod a kurzort, erre az megnagyobbodik, és az egész oldalt elfoglalja valami tamponreklám. És persze a banner 4 példányban minden oldalról, hogy véletlenül se tudd behúzni a kurzort az érintésük nélkül.
Karóbahúzni a kiagyalójukat!

Kolos Tibor · https://www.haloszem.hu 2009.09.05. 12:48:32

Konrád, mit értesz azon, hogy "ezek a fajta felhasználók"?
Informatikailag csekély tudásúak? (Talán nem szegmentálási szempont)
Általában iskolázatlanok? (Gondolom, nem erre céloztál)
40 év fölötti korosztály? (Véleményem szerint jellemzően ők azok, akik nehezen kezelik az ilyesféle informatikai kihívásokat)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.09.05. 12:48:37

@nick:: mentségemre szolgáljon, hogy nem Firefoxot használok, hanem Operát és Safarit. Az FF csak ilyen tesztkörnyezet :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.09.05. 13:07:17

@Kolos Tibor: konkrét oldalaktól is függ, kik ezek a felhasználók. Jellemzően olyanok, akik kevésbé tudatos felhasználók, és nem frissítették a böngészőjüket már minimum 2 éve.

Chrome Ball · http://www.chromeball.com 2009.09.05. 13:34:55

Az is jellemző, hogy ma már nem nehéz olyan dhtml és css popupokat készíteni amit lehetetlen blokkolni mert az oldal szerves része. Hihetetlen, hogy mégis milyen sok "népszerű" oldal még mindig az 5 évvel ezelőtti technikát használja.

Amúgy ez a popup dolog egy kicsit olyan mint a reklámok a film közben; mindenki utálja, "senki sem" nézi és valamiért mégis hatékonyak és ismerik az emberek...

nuzz 2009.09.05. 13:59:44

@nick:: Failed. Arról nem Konrád tehet hogy az adverticumnál nem ismerik az UTF-8-at.

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2009.09.05. 18:03:48

És egyre jobban nyomulnak az "unblockable popup maker" szoftverek lelkes forgalmazói. Hurrá! Legutoljára egy lekapcsolhatatlan, kényszerből besétálós videó verte ki nálam a biztosítéskot.... Végül is az is popup. Na az még a jó! Mikor mondja, mondja már ötödször...eeehh....

Petyaaaa · http://susnya.hu/ 2009.09.05. 22:09:02

Hogy ne távolo djunk el annyira a bejegyzéstől, valóban elgondolkodtató a következő kérdés:

@Konrad: "ki az, akinek még felugrik az ablak?"

A portálnak természetesen megéri, ha kattintanak a reklámon, viszont a jelenlegi példából kiindulva egy autókereskedő cégnek nem biztos. Szerintetek, akinek olyan régi böngészje/rendszere van, hogy felugrik ez a pop-up, annak van pénze új autóra!? Illetve, érdeklik-e az újdonságok egyáltalán, ha még a böngészőjét sem frissítette több éve?

@Chrome Ball: "ma már nem nehéz olyan dhtml és css popupokat készíteni amit lehetetlen blokkolni"

Azt azért megnézem, ha felugrasztasz nekem egy ablakot a NoScript-emen keresztül. ;)

kohana · http://kisviraginitaly.freeblog.hu 2009.09.07. 10:09:55

Chrome Ball megelőzött, valóban, a popup nem tűnik el, csak átalakul.
szerencsére a layerben felugró "popupok"at egyelőre még jellemzően az oldal valamilyen saját funkciójára/megújulására/akciójára való figyelemfelkeltésként használják.
Persze vannak már reklámosak is (végülis az önreklám is az), de legalábbis amiket én szoktam látni, még nem az a gyakoribb.
Mondjuk, addig jó.
Ezekkel ráadásul az a "para", hogy oda teszi az ember a "bezár" gombot, ahova csak akarja, nem törvényszerű a jobb felső sarok, ami miatt az elején párszor már megszivatott :)

Chrome Ball · http://www.chromeball.com 2009.09.07. 20:53:08

@Yo P: Azt azért megnézem, ha felugrasztasz nekem egy ablakot a NoScript-emen keresztül. ;)

Simán. A popup nem egyenlő a js-el csak régen mindenki úgy oldotta meg. Pár egyszerű css kóddal megoldható. S nincs az a böngésző ami le tudja tiltani mert a kód szerint csak egy div az oldalban a többi között.

sesz 2009.10.03. 13:59:22

@Chrome Ball: Ezért találták fel az Element Hiding Helpert. :)


süti beállítások módosítása