A hagyományos pop up / pop under hirdetés ugye úgy működik, hogy az oldal betöltésekor megnyílik egy másik ablak is, ami jellemzően kicsi, nincs navigációs sora, és hirdetést tartalmaz.
Ezt a fajta hirdetési módot sikerült először túlzásba vinniük a hirdetőknek - illetve a portáloknak. Egyes "felnőtt tartalmakat tartalmazó" oldalakon (értsd: pornó) egyszerre képesek voltak 5-6 új ablakot is felnyitni, sőt, sokszor azt csinálták, ha az ember becsukott egy ablakot, 2-3 másik nyílt helyette, automatikusan.
Ezért mára az összes böngésző alapból blokkolja az ilyen felugró ablakokat. Van pár olyan böngésző persze, ami régi, és nem kezeli a problémát, de egyre kevesebb.
A pop under hirdetések viszont nem tűntek el, az általam használt Opera rendre figyelmeztet bizonyos oldalaknál, hogy bizony most éppen nem látok egy hirdetést (de kár). Ilyen örök optimista szolgáltató a Sanoma, ahol az FN-hu-n MINDIG van pop under, de most az Origóhoz tartozó Mfor-on is "fogtam" egyet.
A portálokat megértem. Jellemzően csomag részeként és kattintás alapon jelenik meg ez a hirdetési mód, és az a kevés is számít, aki kattint. De vajon a hirdetőknek tényleg kellenek ezek a fajta felhasználók? Hiszen ez is egyfajta szűrő: ki az, akinek még felugrik az ablak?
Magam részéről nagyon optimista hozzáállásnak tartom az ilyen helyen elhelyezett hirdetést, így, 2009-ben. De attól tartok, még évekig próbálkozni fognak vele, hiszen eddig olyan jól bevált...
Utolsó kommentek