Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Étlapról

Címkék: onlinemarketing kampány

2010.05.11. kedd 21:59 Konrad

"Ez a fickó olyan unalmas, hogy csak étlapról képes rendelni!"

Ha hirdetési megoldásokról van szó, akkor vagy a kattintás alapú megoldásokat vesszük elő - jobbára szöveges hirdetések formájában, vagy a bannereket, legyenek azok videó alapúak vagy egyszerű képek. Esetleg még beszélünk szponzorációról, és azután van a "futottak még" kategória.

Azt gondolom, a blogom olvasóinak nagy része látott már online médiatervet. Ezt arra találták ki, hogy különböző felületeken hasonló megoldásokat tervezzünk egybe: hol, mit, hányszor, mikor, mennyiért, mekkora kedvezménnyel kapunk meg. Az a fajta hirdetés, amit ide bele lehet tuszkolni, mehet. Ami ide valamiért nem fér be, vagy túl sokat kell magyarázni, az eleve valami sanda izé. Olyan valami, amivel extrán kell foglalkozni: belerakni, leírni, ügyfélnek elmagyarázni, ilyesmi. Meló, na. Sok plusz meló.

Hát kinek kell ez?

Mondjuk a hirdetőnek. Akinek az eredményes kampány kell. Kellene. De a kampánytervezés kreativitása legtöbbször annyi csak, hogy ne letöltés alapon vegyünk bannert, hanem kattintás alapon. Meg vegyünk jóóóó naaaagy felületet, mert az működik az újságoknál is, itt is fog.

Ha van sok pénz, akkor még a szponzoráció játszik. Színezzük pirosra a Holdat, és írjuk ki rá, Coca Cola! Azt biztos mindenki látja, nem?

Aztán meg csodálkozunk, hogy az átlag felhasználó egyre jobban utálja a reklámokat. Blokkolja a hirdetések megjelenítését, bannervakságban szenved és már észre sem veszi a hirdetést, dühíti egy pop-up vagy egy interstitial. Meg persze a vacak kreatívok is.

Itt tartunk most. De jó ez nekünk? Miért kellene étlapról rendelnünk? 

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr861993659

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lacam · http://copyblog.blog.hu/2012/02/07/valentin_napi_sms_mester 2010.05.11. 22:19:13

Konkrétan (ügyfél és médiaügynökség nélkül)
tipikus, hogy kapjuk a médiatervet, m i e l ő t t egyáltalán elkezdhetnénk agyalni a kreatívon

és akkor csinálj fekvő bannert almafáról, állót tehervonatról...

52 · http://52nap.blog.hu 2010.05.12. 04:31:22

Sok hirdetést eleinte nehezen értettem, minek hirdetnek repülőgépet, mozdonyt, motorvonatot, stb. pl. újságban. Összeállt bennem egy magyarázat.

Hogyan hirdetnél repülőgépet? Utasszállító gépekről beszélek. "A légitársaságok bizonyára nem a reklám alapján választanak." De az utasok igen. Ha az utast meggyőzöd, hogy ha teheti egy kis felárat is vállalva inkább olyan légitársasággal repüljön akinek a flottája Boeing (vagy Airbus, stb) gépekből áll, azzal nyomást gyakoroltál a légitársaságra is.

Ha vasúti teherszállítást hirdetek, nem hinném, hogy a megrendelő a reklám, a banner miatt választ. De, ha az üzenet a környezettudatos vásárlót célozza meg, és arról szól melyik termék gyártója választja a környezetbarát elektromos vontatást, a vasutat a büdös kamionok helyett...

Az ügyfelek neve hirdetésről hirdetésre cserélődik lehet, hogy nyomást tudsz gyakorolni a potenciális megrendelőkre. (füst vs. erdő)

Ha "vegyél repülőgépet", "szállíts x magánvasúttal" banner lenne, arra vakok lennénk... De a fenti trükk vajon működik?

Az étlapról rendelés hibája sokszor az, hogy azt látjuk "jut x összeg arra, hogy Adsense hirdetésekkel hirdessük az Airbus-t...

Sok terméknél érdekes lehet az online játékokban való megjelenés (product placement), reklámjátékok, fizetett cikkek.

mig8 (törölt) 2010.05.12. 07:23:53

Én egy tipikus bannervakságban szenvedő ember vagyok. Olyan, aki ha teheti, letilt minden reklámot, mert zavar.

De én is vásárolok, nekem is szükségem van arra, hogy mielőtt megvennék bármit is, tájékozódjak az árakról.

A két dolog látszólag ellentmond egymásnak. Ugyanakkor látni kell, hogy manapság az internetezők többsége egyre tudatosabb. Ha híreket akar olvasni, akkor azt teszi, ha játszani akar, akkor meg azt - és nem akarja közben a reklámot. Persze ha meg vásárolni, akkor jöhet, de akkor pedig tudatosan keresi az olyan felületeket, ahol az őt érdeklő termékekről van szó.

Szerintem ez a legnagyobb kihívás: olyan reklámot összehozni, amely nem zavar, ha nem épp vele szeretnék foglalkozni, ugyanakkor minél szélesebb körben "látható" a vakok számára is.

ervin d · http://www.marketingszoveg.com 2010.05.12. 12:10:46

@52: érekes gondolat, itt az a kérdés: vajon lesz akkora hatással erre a közvetett célpiacra olyan mértékben a reklámom, hogy a közvetlen célpiacot érdemben befolyásoljam?

Azaz, ha X repülő környezetbarátabb, mint Y, vajon az utazóközönség hány százalékát fogja ez érdekelni? Hány százalékát fogja olyan mértékben érdekelni, hogy akár másik járatot válasszon, mint ami számára ideális időpontban lenne, csak azért mert az őáltala kedvelt típussal utazhat?

52 · http://52nap.blog.hu 2010.05.12. 13:44:43

@ervin d: Úgy gondolom, hogy az ilyen reklám egy "hozzáadott értéket" képvisel a leendő vásárló számára. Valaki más helyette fektetett reklámba, így ez a pénz is neki dolgozik. Ez lehet érdekes.

@mig8: Ez csak részben van így, nagyon sok olyan vásárlás van amit az ember megtervez és akkor tájékozódik. És nagyon sok olyan döntés van amit egy ajánlatot látva úgy hozol meg, hogy "végülis miért is ne?" nem nagy összegről van szó, érzelmi döntés.

Az utóbbihoz tartozó reklámot nem csak akkor kell a fogyasztó képébe tolni ha éppen azt keresi.

52 · http://52nap.blog.hu 2010.05.12. 14:49:22

@mig8: Amúgy a bannervakság is egy érdekes kérdés, sok esetben hasznos is.

Adott mondjuk egy "webcomic", vagy éppen egy online novellagyűjtemény. A fő bevételi forrást a PPC hirdetések jelentik. Akad saját kerete hirdetésre.

Elsősorban olyan embert akar vonzani az oldalra aki nem "szenved" bannervakságban, maga is megoszt másokkal linkeket és szívesen kattint megosztott linkekre, stb.

Mi az a tulajdonság amit ki tudsz használni ha ilyen olvasót keresel? A több olvasó bannervakságát.

Ha másik postban már előszedtem egy történetet példaként, akkor itt is egy (ugyanarról az oldalról).

forum.enerla.net/content/236-atkozott-boszorkany.html

Ha a linket másolom be, akkor ahol arról beszélünk hogy lehet meghirdetni talán megnézik, megbeszéljük, mert on topic (akár több példát átnéztem).

De teszem azt egy irodalmi blogon, virtuson, akárhol... ha beteszem a linket kevesen kattintanának, mert az emberek átnéznek a link felett. De aki kattintana arról tudnám, hogy kattint a linkekre.

Ha a történet eleje felkerül a blogra, és galád módon a "történet folytatás a ... oldalon található" formában van a link a végén?

Érdeklődésük okán elkezdenék olvasni és a többség kattintana. Lehet, hogy valakit bosszantana a dolog, de kattintana. Ha meg tetszik neki a történet akár maradna is, a bosszúságot elfelejtené.

Ha PPC kampánnyal próbálkoznék? Tudnám azt, hogy olyan ember érkezik aki hajlandó kattintani PPC hirdetésekre...

MárkaJani · http://www.brandepito.com 2010.05.12. 14:53:37

A szomorú az, hogy sokszor a megrendelő cég emberének is ez a legkényelmesebb. Nem kell annyit gondolkodni, nem rabol annyira drága idejéből. A számlát pedig a cég fizeti, nem az övé.
Nagyon utálom ezt a fajta belesz*rást. A legdühítőbb, ha ezek után még kreatív, kiváló szakembernek tartja magát az illető.

52 · http://52nap.blog.hu 2010.05.12. 15:09:37

Nézd: Amikor a Hasbro számára magas, hogy a D&Dnél nem az a célcsoport aki utálja a könyveket de szereti a videojátékokat...

Pl. azért mert aki utálja a könyveket az nem fog tőle 30 könyvet venni azért, mert azok segítségével hű de jót fog szórakozni a barátaival.

És mindezt azért mert nem szeret olvasni, könnyen lehet, hogy funkciónális analfabéta, bárhogy egyszerűsíted a játékot, ő már az A betűnél fennakad...

De akad az a célcsoport akit vonzana a játék összetettsége is, szeret olvasni, ők megvennék a 30 könyvet, ha az ő igényeik szerint fejlesztenéd a terméket... Van idejük, szívesen költenek szórakozásra, már van jövedelmük, ergo ők fizetőképes kereslet lehetnének.

Akkor tökmindegy, hogy az "Utálsz olvasni? Vegyél tőlünk 50 könyvet, hátha jól fogsz szórakozni" az étlapról hirdet vagy sem. A marketing nem csak a reklámról kell, hogy szóljon.


süti beállítások módosítása