Az a jó reklám, amikor sikerül személyesen megszólítani a megcélzott személyt. Na, ez aztán jó kis megfogalmazás... szóval, ha olvasod a neved, vagy olyan nevet, ami ismerős, akkor arra felkapod a fejed.
Ezt igyekeznek sokan kihasználni, az egyik első ilyen hazai próbálkozás például fórumokon (Index.hu fórum) és hasonló bejelentkezés alapú szolgáltatásokon valósult meg. Akkor volt is visszhangja, de aztán valahogy nem igazán terjedt el ez a megoldás, pedig pl. az iWiW-en adná magát az ötlet. De mindenféle policy okok miatt inkább nem erőltetik ezt a módszert bannerekben, felületeken. Megmarad a személyes megszólítás a jó kis eDM-nek.
Bezzeg a Facebook ezen a téren sem szemérmes! Amennyire nem érdekli őket, hogy mennyire válnak nyilvánossá az oda feltett adatok, annyira nem akadályozza őket semmi abban, hogy pl. ilyen hirdetéseket mutassanak:
Hatékony és ügyes, nem? Aki Facebook-ot használ, biztos találkozott ilyennel (én az egyik nevet kitakartam, de Ádám engedélyt adott, hogy használjam az övét). Végülis csak két nagyon pici baj van ezzel a hirdetéssel:
- Ádám amikor megadott egy xml file-t néhány ismerőse e-mail címeivel, nem tudta, hogy ennek a következtében reklámarc lesz.
- Ádám nem ezt a szolgáltatást használta pontosan, hanem ennek egy változatát. Vagyis ő bizony nem engedte be az e-mail boxába ezt a programot, pedig ez a hirdetés ezt sugallja.
Jó az ötlet? Igen. Jó a megvalósítás? Naná. Hatékony? Minden bizonnyal. Etikus? Olyan Facebook-osan.
Azt gondolom, veszélyesek ezek a megoldások. Lehet, marketingesként elsőre nagyon jó az ötlet, de Európában, és ezen belül főleg itt az ex szocialista környéken az ilyen fajta adat felhasználás inkább riasztó. Mi ugyanis pontosan tudjuk, milyen az, amikor a Nagy Testvér tényleg figyel minket. Bár az is igaz, lassan felnött az a korosztály, akik 1990 után születtek. Nekik végülis ez nem mond semmit... Jó nekik.
Valaki zavarja a távoli adókat
Valaki kattan a telefonban
Valaki megfoszt a rossz hírektől
Valaki néz a TV-bőlDe jó, hogy beteg lettél
Meggyógyít a Nagy Testvér!
Utolsó kommentek