Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

A banneren túl

Címkék: onlinemarketing kampány kreatív

2010.09.03. péntek 17:07 Konrad

Bár a banner nem halott (és szerintem nem is fog meghalni soha), de azért egyre több olyan megoldás is van már, ami jóval túlmutat a banneren, hirdetés, és mégis emészthető, sőt ad absurdum szerethető is. Egy nagy baj van ezekkel.

De előbb egy példa:

A Vaterán és a TeszVeszen tartja éves kiárusítását a Praktiker

A Vaterán és Teszveszen keresztül több mint kétezer terméket értékesített a cég év eleje óta, kíváncsiak voltunk, hogyan alakult ez a szám a nyári időszakban. "A Vatera és Teszvesz használatát a mi szervezetünknek is tanulnia kellett. Elég nehéz egy magán személyekre szabott kereskedelmi csatornát és annak sajátosságait beilleszteni egy 1500 fős áruházláncba, ahol 20 áruház különböző osztályainak kell együttműködnie a központi beszerzéssel, vevőszolgálattal, mindezt gyorsan, a vevő igényeit kielégítve, egy "vállalatidegen" felületen. Azt gondolom, hogy mostanra ezt sikerült beállítanunk, aminek következtében az eladásaink száma folyamatosan növekvő tendenciát mutat.

Vagyis a Praktiker olyan módon hirdeti magát egy online szolgáltatásban, hogy eladja az akciós termékeket. Nem újdonság ez az eszköz, az újdonság ebben az, hogy a Praktiker megtehette volna azt is, hogy vesz bannereket, és megpróbálja átvinni az embereket a saját oldalára, vegyék meg ott a termékeket. De nem ezt tette, és milyen jó, hogy nem ezt tette! Így ugyanis számukra is egyszerűbb megoldással, a vevőknek is a megszokott felülettel tudtak eredményeket elérni. És nem azt várták, hogy majd szépen növekszik a látogatottság, hanem oda mentek, ahol az emberek vannak ÉS vásárolni akarnak.

Tehát akkor mi a baj ezzel a megoldással? Semmi. A baj úgy általában van az ilyen megoldásokkal: nem lehet rutinból nyomni. A banner egyszerű ügy. Meg lehet nézni, hasonló célcsoportra korábbi kampányokban mi vált be, copy-paste, egy kis átnézés, szoftverben célcsoport legyűjtés, aztán hajrá. Megy ez kérem, gondolkodni se kell!

Na, a nem banneres megoldásoknál ez nem működik. Ismerni kell a lehetséges megoldásokat. Kreatívnak kell lenni. Ötlet kell hozzá. Adott esetben az érintett feleket meg kell győzni arról, hogy jó ez. A médiatervező droidság helyett kreatívság kell. Gondolkodás, piacismeret: ezek nélkül nincsenek ilyen megoldások.

Vagyis tanulni és tanítani kell. Talán ismét értelme lesz annak, hogy a különféle internetes szolgáltatások, tartalomszolgáltatók edukálják az ügyfeleket - és az ügynökségeket. Túl kell lépni a banneren, hogy aztán egy-egy ilyen kampányban azokat is lehessen használni, erősítve az üzenetet. De gondolkodva. 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr702269364

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Neurotikus lakásnemvevők enciklopédiája: A paranoid nemvevő 2010.09.06. 11:17:05

A paranoid nyilvánvalóan a sötét oldalon áll. Gennyes és kész! És igen, van legalább egy bibircsók az állán, szőrszál-szökőkúttal a közepén.A kőkorszaki paranoid szívesebben meózza a lakást telefonon, a virtuális nem az ő homokozója. Vérbeli digitális ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.09.03. 17:18:44

Online aukció témában én jól le vagyok maradva, de pont a napokban regisztráltam a vaterára, miután rájöttem, hogy van egy csomó kacatom, ami nekem csak a helyet foglalja, mások viszont pénzt is adnának értük. Ugyanezt csinálja a Praktiker is, csak nagyban. Találkoztam én is a termékeikkel, ha okosan csinálják, akkor sikeres lehet ez a megoldás is. Kérdés, hogy mindent meg tudnak-e oldani zökkenőmentesen, mert nem mindig áll a Praktiker sem a helyzet magaslatán, nem véletlenül szerepeltek már több ízben a Homáron is. :)

dezo · http://devaizoltan.hu/blog 2010.09.05. 12:09:58

Szerintem ez nem is egy "hirdetési", vagy "reklámozási" akció, hanem egy új értékesítési csatorna.
Amit lehet jól és lehet rosszul használni.
Az, hogy mennyire fog jól működni, az meg egy halom dolgon múlik...
Szerintem elsősorban azon, hogy mennyire sikerül beilleszteni ezt az új csatornát (pontosabban a hozzá tartozó kiszolgálási folyamatokat) a meglévő szervezetbe és annak működésébe. Mindezt persze úgy, hogy az megfeleljen az ügyfelek/vásárlók elvárásainak.


süti beállítások módosítása