Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Vegyigyümi

Címkék: kampány video üzlet

2010.10.02. szombat 00:01 Konrad

Szóval volt itt majdnem egy hete egy jó nagy coming out-ja az egyik hazai mobilszolgáltatónak. Igen, a Djuice lesz most a téma.

Ha valaki véletlenül lemaradt volna róla, van itt kérem két link, ezt kell előbb megnézni. Először is az a reklám, ahol a Djuice vezérigazgatója elmondja, miért is olyan jók ők. Aztán itt a másik film, ahol vagy 8 percen keresztül nézhetünk panaszkodó fiatalokat: szar az élet. (Ugyanitt még: régen minden jobb volt, igen.)

De akit érdekel a véleményem erről, az már úgy is látta. Másoknak meg nem ajánlom... De miért is?

A Djuice mindig is egy őszinte márka volt. Soha nem akart mindenki szolgáltatója lenni, egyértelműen a fiatalokra lőtt és a fiatalokra lő. U26 És bár most úgy tesznek, mintha külön szolgáltató lennének, valójában a Djuice a Telenor (lánykori nevén Pannon, a múlt században Pannon GSM) gyerekmárkája. Így nem volt baj, hogy az idősebbek kihullanak, azokat viheti az anyacég, ráadásul így a Telenornak sem kell jófejnek lenni a fiataloknál.

Ez alapvetően egy ügyes szegmentálás. Egy külön felépített brand, ha jól használják nagyobb összforgalomhoz segíti a céget. Ez tehát konkrét üzlet, semmi más.

És akkor most nézzük a mostani reklámokat. Az alap ötlet egyszerű, messzire se nyúltak érte. A kilencvenes évek elején gombamódra szaporodó kedvezményt adó klubokat másolja, egy kis pontgyűjtő akcióval megfűszerezve. De mivel a célcsoport a fiatalok, így ők akkoriban úgyis max. oviba jártak (vagy még oda se...), így nekik egy ilyen megoldás akár újdonság is lehet. A pontgyűjtés ismerős, de logikus és végső soron jó dolog is. Ezzel tehát semmi gond, nézzük a részleteket, van-e bennük ördög.

A rövid reklámfilm talán rendben is van. Igaz, egy fiatalos márka üzenetét a vezérigazgató szájába adni nekem kicsit furcsa, de gondolom ezzel is azt akarták mutatni, hogy ők mennyire fiatalosak, még a cégvezető sem A8-as AUDI-ból integet a plebsre, hanem laza, mint a verhólánc.

Maga a kedvezmények ötlete és a pontgyűjtés sem rossz, sőt, az egész terítése is tetszik - vagyis az jó, hogy több terület is van, nemcsak ruha például. És akkor itt jönnek a részletek... A részletek ugyanis a "hol" kérdése: hol lehet kedvezményt kapni? A másik részlet meg a "mennyit" kérdése. Mennyi is a kedvezmény? Mert eleve drága cuccokból 10-15% az nem játék. Az olyan, mintha szociális érzékenységét bizonyítandó, az állam úgy dönt, hogy a 200 négyzetméternél nagyobb házban lakóknak mostantól kevesebb adót kell fizetni. Adott kedvezményt? Adott. Szemmel láthatót? Igen. Kiknek segít ez? Ugye.

Tehát mint a mesebeli parasztlány: hoz is meg nem is. Legalábbis nekem ez jött le a reakciókból, elég sok ilyen bejegyzést láttam twitteren és youtube-on. Hogy ez igaz-e? Azért van ebben egy erős túlzás. A szándék ugyanis szerintem nagyon jó, és ahogy azóta a Djuice ezt kommunikálja: ők legalább adnak valamit, tesznek valamit, nemcsak dumálnak. És ez alapvetően igaz, nem?

A rövidebb film így számomra nettó értékben pozitív. Biztos nem így csináltam volna meg saját ésszel, de szerencsére nem az én dolgom volt ez. Tehát adunk egy plusz jelet ide.

És akkor nézzük ezt a bő 8 perces valamit. Először is: sok. Nem szabad ilyen hosszan sorolni a dolgokat, mert a 8 perc iszonyúan sok. Unalmassá válik. Szét kellett volna szedni rövidebb etapokra, azokat feszesebbre vágni és akkor 4-5 napra széthúzva felrakni. Abba lett volna erő, és átment volna az üzenet. Ráadásul nem látszott volna, mennyire koncepciózus a film.

Az már hab a tortán, hogy több, a korcsoportba tartozó fiatal nem tudott az arcokkal azonosulni. "Lúzerek." Márpedig aki nem lúzer, az nem akar olyan lenni. Kellett volna még pár arc. Ha szét lenne szedve darabokra, ezt a visszajelzések alapján gyorsan lehetne korrigálni.

Másrszt valahogy ennek a filmek az üzenete is félrement. A minden rossz, minden bajnak az okozója a pénz vs. gazdag és sikeres akarok lenni csak nekem furcsa? Egy anarchista nem akar birodalmat, de egy vezető nem lesz anarchista szerintem... Na mindegy.

Ez a film nekem a fentiek miatt annyira nem tetszett, de végülis mindegy is lenne, ha a célcsoportnak tetszene. Ugyanakkor van hatása, és majdnem működik is - sőt, lesznek olyanok, akik felé ez működik. A kérdés csak az, hogy vajon tényleg elég ilyen lesz-e ahhoz, hogy az üzleti célok teljesüljenek.

Összefoglalva úgy látom, hogy a Djuice tett valami érdekes és izgalmas dolgot. Lehet, kicsit megbicsaklik ez a kommunikáció, de végre más, végre mert valaki különbözni. Mert nincsenek mosolygó nagyvárosi fiatalok, nincsenek eltúlzottan sikeres kisgyerekes családok, nem folyik a filmekből a mézes-mázos kaki. Kapunk helyett idealizált rögvalóságot (igen, oxymoron...) és kapunk helyette egy érdekesen csomagolt klubkártya programot. És kapott a Djuice egy hét figyelmet és számtalan véleményt.

Nem rossz ez. Akár még jó is kisülhet belőle.

 

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr802338490

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mária 2010.10.02. 08:42:06

Ha a Djuice kisegyházat alapított volna, ami a világi hiúságoktól megcsömörlött fiatalokat akarja manipulálni, és ez lenne hozzá a toborzókampány két filmje, lehet, hogy működne a dolog.

Bár még ebben az esetben is necces lenne puritán filozófiát hirdetni annak a korosztálynak, aki most kezdi élvezni a szülőktől bizonyos mértékig független pénzköltés ízét.

De így, hogy a Djuice is csak egy hamis próféta, aki a szentbeszéd végén előkapja a saját TERMÉKÉT és úgy árulja, mint valami búcsúcédulát...

2010.10.02. 12:16:40

Ezeknél a videóknál nem igazán lehet érteni, hogy mit üzenek. Talán azt akarják mutatni, hogy szemét módon drága a világ, de mi olcsóak vagyunk? Vagy hogy mi veled érzünk, és emiatt válasz minket?

Szerintem nem jó ötlet azzal reklámozni magukat, hogy mi a csóró vesztesek márkája vagyunk.

snr 2010.10.02. 20:57:25

A film egy alapvető tévedéssel indul, ugyanis a világot két dolog mozgatja, ezek közül csak az egyik a pénz. :) A nyolc perc szerintem iszonyú hosszú. Egyébként jó.

De vajon igaz-e? Ezek az árak tényleg olyan forradalmian olcsók?

djuice_hungary · http://facebook.com/djuice.hungary 2010.10.03. 14:24:33

Sziasztok,

Köszönjük a cikket, a véleményt.
A film igencsak megosztotta a nézőket, a több, különböző érdekes vélemény ütköztetésére október 4-én, hétfőn 17:30-tól nyílt beszélgetést tartunk az U26-ban. Az eseményt online is közvetítjük, de főleg élőben várunk mindenkit, aki szívesen beszélgetne, téma az U26 teória című film. Tartalom, üzenet, szakmai és fogyasztói vélemények, ellenvélemények.

Üdv,
djuice team

U26 - Bp. Teréz krt. 55-57., Eiffel tér

2010.10.03. 17:00:58

@snr: 3P: pénz, politika, pin@. ennyi.

Hegyi Zsolt · http://zen-taxi.blog.hu 2010.10.03. 21:22:15

Szerintem nincs igazad, most nagyon nincs, mert a 8 perces a jó, ez nem tévé, itt ez simán működik. Aztán meg: a reklámvaker, hogy mi hova szegmentálódik és a többi, az mindegy is, mert itt most nem ez a kérdés, hanem hogy végre más nyelven beszél valaki, mint az itt szokás.

zen-taxi.blog.hu/2010/10/03/leszarom_hogy_reklam_mert_jo

Írtam róla. Ha érdekel, olvasd. :)

SándorSzabolcs · http://karma.blog.hu 2010.10.04. 12:16:10

Elég borzalmas visszhangja volt a djuice filmnek: miabuzz.blog.hu/2010/09/30/hallotessek_kuldhetem_a_marketinget

Bár a djuice felületein meg azért dicsérték is páran. Nem akarok csúnya lenni, de szóval egy bizonyos szint alatt ez a pénzt akarok vs a pénz rossz nem tudatosul ellentmondásként. Nekik tetszett.


süti beállítások módosítása