Többször estünk a múltban abba a hibába, hogy azt feltételezzük az ügyfélről, hogy pontosan tudja mit szeretne. Általában igaz, hogy azért keresnek meg bennünket, mert nem értenek a marketinghez, vagy azokhoz a folyamatokhoz, amire szükségük van, de mindig vannak ügyfelek, akik igazából úgy tesznek, mintha pontosan tudnák mi kell nekik. Megmondják, mi legyen a kreatív, megmondják, hogyan és kiknek célozzunk, megmondják, mi a nyerő megoldás.
Ha gyanútlanul ezt és csak ezt csináljuk, majd ezek után nem lesz az az eredmény, amit az ügyfél elvár, akkor a legnagyobb hiba azt mondani, dehát ő kérte. Hiszen erre az a válasz, hogy de ti értetek hozzá, miért fogadtátok el? És teljesen igaza van. Ha mi értünk hozzá, akkor nem szabad megcsinálni azt, ami nem jó, és ha úgy érezzük, másra is szükség van, mint amit az ügyfél kér, akkor azt is meg kell csinálni.
Természetesen olyan is előfordul, hogy az ügyfél ragaszkodik a saját megoldásához. De szóltunk időben, ha adtunk alternatívákat, akkor egyrészt már nem mi vagyunk a hibásak, másrészt - és ez az, ami fontosabb - azonnal tudunk adni megoldást. Mert valójában az érdekünk ugyanaz: ha sikeres az ügyfél, akkor leszünk kifizetve, akkor marad nálunk.
Utolsó kommentek