Egyszerű kérdés, mégis sokszor nem tesszük fel, amikor elkezdünk tervezni egy kampányt vagy weboldalt. Mi a célunk? Mit is akarunk elérni?
Mit is akarunk pontosan elérni?
És nagyon egyszerű választ kell adnunk.
Nézzünk egy kampánytervezés első lépést. Mi a célunk? Ismertebbé tenni a céget, terméket? A fenét! Persze, általánosságban ez, de van egy közelebbi cél. Ilyenekre gondolok:
-
sok látogatót vinni a weboldalra
-
sok felhasználó regisztráljon az adatbázisunkban
-
minél több embert érjek el a célcsoportomból, hogy lássa a hirdetést
-
eladást szeretnék generálni az oldalon
Ilyen válaszok közül kell választanunk egyet, ami a kampány alapja lesz. Ha megvan a cél, akkor ehhez a célhoz fogunk mindent kiválasztani: kreatív megoldást, megjelenési helyeket, kampányidőpontot, költségvetést. (Persze a költségvetés általában előre adott... ezért van az sokszor, hogy a tervezés végső soron táncolás gúzsba kötve.)
Ugyanez a megközelítés igaz a weboldalak esetében is. Itt is az első kérdés: mi a cél?
Mert a cél nem lehet önmagában az internetes jelenlét. Nem éri meg. A weboldalnál is tudni kell, mit akarunk vele.
- folyamatosan kommunikálni az akciókat?
- eladni rajta?
- odaszoktatni a felhasználókat?
- bemutatni a céget, a termékeket, szolgáltatásokat?
A sort sokáig lehetne folytatni... A weboldal esetében egy előnyünk azért van: lehet választani több célt is. Igaz, ha valóban működő weboldalt akarunk, akkor a céloknak harmonizálniuk kell egymással, és kell egy prioritás közöttük.
Tehát kezdjük így: mi a célunk? Ha jó választ adunk, akkor a többi már megy magától.
Utolsó kommentek