Etarget hírek, tippek és trükkök. - Internetes üzlete van, vagy boltja a városközpontban? Marketingszakemberként dolgozik, vagy magánvállalkozó? Fagylaltot árul? Akkor érdekes lehet Önnek, hogyan hozhat létre hatékony hirdetést az ETARGET rendszerében! |
Képzelje el, hogy bemegy egy boltba és megkérdezi az elárusítót:
- Árulnak Önök Apple iPod-ot?
Az elárusító válaszol:
- Háztartási készülékek, fotózáshoz tartozó kiegészítők, notebook-ok és autó tartozékok legszélesebb választékát kínáljuk.
Vajon rátalálok az áhított iPod-ra, vagy nem? Rövid mérlegelés után Ön úgy döntött, hogy bemegy egy üzletbe. Legnagyobb meglepetésére azonban Önt öt perces disco show fogadja, csak ezután léphet be a boltba, ahol aztán bolyonghat az áruval megrakott polcok között és még csak nem is talál mp3 lejátszókat. Tehát nincs meg az áhított iPod! Erre Ön dühösen távozik, hiszen rengeteg időt vesztett el és még a vásárlás is balsikerrel végződött. Ha pedig egy barátja legközelebb megkérdi Öntől, hogy hol vegyen mp3 lejátszót, Ön bizonyára máshova fogja küldeni, nem ebbe a bizonyos üzletbe.
Hasonlóan működik mindez az interneten is!
Nap mint nap felmerül a kérdés: hogyan kell helyesen megírni egy reklámszöveget, amely az ETARGET hálózatán fog megjelenni? Hogyan irányíthatom a honlapomra azokat, akik ténylegesen az én termékem/szolgáltatásom iránt érdeklődnek, miközben mást ezzel nem háborgatok? Hogyan nyújthatom nekik pontosan azt, amire szükségük van?
Nem egyszerű a válasz erre a kérdésre, de célunk az, hogy segítsük Önt! Az elkövetkező hetekben a hatékony reklámszöveg írásának 15 fő alapelvét mutatjuk be az ETARGET tippek és trükkök rovatban.
1. alapelv – A hirdetés címében és a szövegében is jelenítse meg a keresett szót
A hagyományos médiához (újság, tévé, rádió) képest jelentős különbségek vannak egy reklámszlogen megírásában és egy fejléc szöveg kialakításában. Az online világban más szabályok uralkodnak. A hagyományos médiában futó reklámok reklám célja általában a kereslet generálása, „előidézése”. Ezzel szemben a célirányos internetes hirdetés sokkal hamarabb elégít ki konkrét szükségleteket.
Sőt, az embereknek általában nincs idejük olvasgatni a hosszú, általános tartalmú szövegeket. Ha például valaki arckrémet keres, akkor csak másodsorban fogja érdekelni, hogy Ön fogkrémet is árul!
Ha a reklámhirdetés szövegében is feltünteti azt a szót, amit a felhasználó keres, akkor annak hatékonyságát akár 35 százalékkal is növelheti!
Példa: Ha széket szeretnénk eladni, akkor a megcélzott szó, amire a hirdetést megjelentetjük a SZÉK. Ilyenkor a hirdetését ajánlatos a "Székek világmárka gyártóktól már 7.000,- Ft-tól." formában megjeleníteni. Ha hirdetését a "márkás bútort kínálunk" formában hozza létre, csökkenti a hirdetés hatékonyságát és új ügyfeleket szalaszthat el.
Az ETARGET rendszere lehetővé teszi, hogy külön díj nélkül Ön menet közben módosíthassa a hirdetését, vagy akár minden szóhoz külön hirdetést vigyen fel. Ha a szék mellett egyéb bútorokat is el akarunk adni, akkor a megcélzott szó a BÚTOR, és a megfelelő hirdetés a "bútorok széles választéka irodák, háztartások és szállodák részére". A SZÉK kifejezés esetén azonban az előbb említett példa alkalmazandó. Hozzon létre még további hirdetéseket az ASZTAL, majd a FOTEL, KAROSSZÉK, KONYHABÚTOR szavakra, ha mindezek kaphatóak önnél, és látni fogja, mennyivel többen kattintanak a hirdetéseire!
2. alapelv – Irányítsa ügyfeleit
Az internetezők általában kényelmesek és információkeresés közben nem akarják átböngészni az egész megjelenített oldalt. Ezért a hirdetésével irányítsa az érdeklődőket egyenesen a reklámozott termékhez, szolgáltatáshoz!
Példa: Folytatva a fenti példát, ha megcélzott szó a SZÉK, akkor látogatóit a www.ABCbutor.hu/szekek oldalra irányítsa, ne pedig a www.ABCbutor.hu oldalra, ahol az üzlet teljes kínálatát bemutatja. (Persze alakítsa ki úgy a weboldalát, hogy a „székek” oldalon legyen hivatkozás a többi termékre is.)
Az effajta irányítottság megduplázhatja, sőt meg is háromszorozhatja az internetes eladások hatékonyságát!
És térjünk vissza a kezdő példához, hogyan működne mindez a valóságban?
Ön bemegy egy üzletbe és felteszi a kérdést:
- Árulnak Önök Apple iPod-ot?
Mire a következő választ kapja:
- Kínálatunkban megtalálható az iPod, az iPod shuffle, az iPod nano, valamint iPod tartozékok.
Tehát Ön belép egy üzletbe. Rögtön az iPod termékek részlegére jut, ahol az elárusító pontos információt ad az egyes modellekről és még árbeli összehasonlítást is ad a konkurens mp3 lejátszókat tekintve. Ez egy nagyszerű, ügyfélorientált hozzáállás és megbízható fellépés. Elegendő kiválasztani a megfelelő iPodot és fizetni. Ön biztosan elégedetten fog távozni ebből a boltból és legközelebb karácsonyi ajándékként is itt vásárol majd elektronikai cikket.
(X)
Utolsó kommentek