Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (141) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (6) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (8) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1369) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (8) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (438) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Hatékony reklám az Etargeten, 1. rész

Címkék: onlinemarketing kampány etarget etarget tippek

2006.09.26. kedd 15:38 Konrad

Etarget hírek, tippek és trükkök. - Internetes üzlete van, vagy boltja a városközpontban? Marketingszakemberként dolgozik, vagy magánvállalkozó? Fagylaltot árul? Akkor érdekes lehet Önnek, hogyan hozhat létre hatékony hirdetést az ETARGET rendszerében!

Képzelje el, hogy bemegy egy boltba és megkérdezi az elárusítót:
- Árulnak Önök Apple iPod-ot?
Az elárusító válaszol:
- Háztartási készülékek, fotózáshoz tartozó kiegészítők, notebook-ok és autó tartozékok legszélesebb választékát kínáljuk.

Vajon rátalálok az áhított iPod-ra, vagy nem? Rövid mérlegelés után Ön úgy döntött, hogy bemegy egy üzletbe. Legnagyobb meglepetésére azonban Önt öt perces disco show fogadja, csak ezután léphet be a boltba, ahol aztán bolyonghat az áruval megrakott polcok között és még csak nem is talál mp3 lejátszókat. Tehát nincs meg az áhított iPod! Erre Ön dühösen távozik, hiszen rengeteg időt vesztett el és még a vásárlás is balsikerrel végződött. Ha pedig egy barátja legközelebb megkérdi Öntől, hogy hol vegyen mp3 lejátszót, Ön bizonyára máshova fogja küldeni, nem ebbe a bizonyos üzletbe.

Hasonlóan működik mindez az interneten is!

Nap mint nap felmerül a kérdés: hogyan kell helyesen megírni egy reklámszöveget, amely az ETARGET hálózatán fog megjelenni? Hogyan irányíthatom a honlapomra azokat, akik ténylegesen az én termékem/szolgáltatásom iránt érdeklődnek, miközben mást ezzel nem háborgatok? Hogyan nyújthatom nekik pontosan azt, amire szükségük van?

Nem egyszerű a válasz erre a kérdésre, de célunk az, hogy segítsük Önt! Az elkövetkező hetekben a hatékony reklámszöveg írásának 15 fő alapelvét mutatjuk be az ETARGET tippek és trükkök rovatban.

1. alapelv – A hirdetés címében és a szövegében is jelenítse meg a keresett szót

A hagyományos médiához (újság, tévé, rádió) képest jelentős különbségek vannak egy reklámszlogen megírásában és egy fejléc szöveg kialakításában. Az online világban más szabályok uralkodnak. A hagyományos médiában futó reklámok reklám célja általában a kereslet generálása, „előidézése”. Ezzel szemben a célirányos internetes hirdetés sokkal hamarabb elégít ki konkrét szükségleteket.

Sőt, az embereknek általában nincs idejük olvasgatni a hosszú, általános tartalmú szövegeket. Ha például valaki arckrémet keres, akkor csak másodsorban fogja érdekelni, hogy Ön fogkrémet is árul!

Ha a reklámhirdetés szövegében is feltünteti azt a szót, amit a felhasználó keres, akkor annak hatékonyságát akár 35 százalékkal is növelheti!

Példa: Ha széket szeretnénk eladni, akkor a megcélzott szó, amire a hirdetést megjelentetjük a SZÉK. Ilyenkor a hirdetését ajánlatos a "Székek világmárka gyártóktól már 7.000,- Ft-tól." formában megjeleníteni. Ha hirdetését a "márkás bútort kínálunk" formában hozza létre, csökkenti a hirdetés hatékonyságát és új ügyfeleket szalaszthat el.

Az ETARGET rendszere lehetővé teszi, hogy külön díj nélkül Ön menet közben módosíthassa a hirdetését, vagy akár minden szóhoz külön hirdetést vigyen fel. Ha a szék mellett egyéb bútorokat is el akarunk adni, akkor a megcélzott szó a BÚTOR, és a megfelelő hirdetés a "bútorok széles választéka irodák, háztartások és szállodák részére". A SZÉK kifejezés esetén azonban az előbb említett példa alkalmazandó. Hozzon létre még további hirdetéseket az ASZTAL, majd a FOTEL, KAROSSZÉK, KONYHABÚTOR szavakra, ha mindezek kaphatóak önnél, és látni fogja, mennyivel többen kattintanak a hirdetéseire!

2. alapelv – Irányítsa ügyfeleit

Az internetezők általában kényelmesek és információkeresés közben nem akarják átböngészni az egész megjelenített oldalt. Ezért a hirdetésével irányítsa az érdeklődőket egyenesen a reklámozott termékhez, szolgáltatáshoz!

Példa: Folytatva a fenti példát, ha megcélzott szó a SZÉK, akkor látogatóit a www.ABCbutor.hu/szekek oldalra irányítsa, ne pedig a www.ABCbutor.hu oldalra, ahol az üzlet teljes kínálatát bemutatja. (Persze alakítsa ki úgy a weboldalát, hogy a „székek” oldalon legyen hivatkozás a többi termékre is.)

Az effajta irányítottság megduplázhatja, sőt meg is háromszorozhatja az internetes eladások hatékonyságát!

És térjünk vissza a kezdő példához, hogyan működne mindez a valóságban?
Ön bemegy egy üzletbe és felteszi a kérdést:
- Árulnak Önök Apple iPod-ot?
Mire a következő választ kapja:
- Kínálatunkban megtalálható az iPod, az iPod shuffle, az iPod nano, valamint iPod tartozékok.
Tehát Ön belép egy üzletbe. Rögtön az iPod termékek részlegére jut, ahol az elárusító pontos információt ad az egyes modellekről és még árbeli összehasonlítást is ad a konkurens mp3 lejátszókat tekintve. Ez egy nagyszerű, ügyfélorientált hozzáállás és megbízható fellépés. Elegendő kiválasztani a megfelelő iPodot és fizetni. Ön biztosan elégedetten fog távozni ebből a boltból és legközelebb karácsonyi ajándékként is itt vásárol majd elektronikai cikket.

Tovább a 2. részre >>>

(X)

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr7615312

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cseh Balázs 2006.09.26. 21:50:51

huh, nem tudom. Valahogy PR cikk egy blogon, ráadásul a te nevedben végén a print médiákhoz hasonló (X)-es megoldással...
Őszintén: nekem már rezeg a léc, kicsit felül reprezentált kezd lenni az Etarget az online marketing blogon. Sehol a CTNetwork, vagy Google Adwords/Adsense, pedig azok is a szakmához tartoznának...

mark.hu · http://mark.hu 2006.09.26. 22:52:59

Ugyan még a médiumok is előszeretettel nevezik a médiaajánlatban a fizetett cikket PR cikknek, de azért egy szakmai blogon nagyon halkan megjegyzem, hogy ez nem PR cikk, hanem simán hirdetés.

Gál Kristóf · http://www.primodesign.hu/blog 2006.09.27. 07:01:25

szerintem is picit kezd már fura lenni a helyzet (lassan Online-etarget-marketing blog lesz a blog neve :)) ugyanakkor pl ez az írás tény, hogy hasznos lehet az érdeklődődknek, ebből a szempontból talán jobb, mintha rosszabb lenne. :)

Ernő · http://www.horvatherno.hu 2006.09.27. 07:28:56

Nekem tetszik a cikk és várom a folytatást. Ugyanakkor tényleg kicsit többször szerepel benne az etarget, mint kellene. Amikor gyakorlatilag ez az összes keresett célzott reklámra igaz lenne. Ott van a CTNetwork is, arról esett már szó btw?
Az érem másik oldala pedig ugyanakkor, hogy ezen a blogon találhatóak olyan informácók az etargetről, ami máshol nem.

Cseh Balázs 2006.09.27. 08:10:35

Ernő: valóban, de majdnem CSAK az etargetről :)
Oké-oké, azt már tudjuk, hogy kell hirdetni az etargeten, ill. hogy jó (valóban jó, ez mondassék ki), de nem csak ez van a világon. És elvileg ez valóban nem az online-etarget-marketing blog, hanem onlinemarketing-blog. Akkor ne húzzunk már így félre egy irányba, mert nagyon kilóg a lóláb :(

Ernő · http://www.horvatherno.hu 2006.09.27. 08:36:59

Balázs: Az egész blogot végig nem olvastam, nem régen akadtam rá, és most is csak szemezgetek.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.09.27. 11:01:47

Elvileg az ilyen reklámbejegyzések nem a saját nevemben fognak mgjelenni, hanem Etarget néven - most tchnikai okok miatt nem így van, de ez változni fog.
Ez a bejegyzés reklám. Ugyanakkor valóban az a cél, hogy sok infót lehessen megkani az Etargetről, cserébe olyan egyéb információkat is meg tudok jelentetni, ami máshol nincs.
Írtam és írok az AdSense-ről és a CT Networkről is, de pl. a CT Network utolsó híre az, hogy lesz majd tartalom target, addig viszint nincs semmi extra tudása, ami - szerintem - érdekes lehet.
Az AdSense-AdWords más kérdés. Korábban sokat írtam róla, de azóta vna 2-3 olyan keresőblog, ami kiemelten foglalkozik a témával, és itt is vannak a linkek között. Nem szívesen írok meg olyat, amit más már megírt legalább annyira jól, mintha én tettem volna.
De ha igénylitek, megírom én is.
Sőt, az újakról is fogok írni, pl. a HiFe most indult, és az is AdSense jellegű megoldás - remélem e héten elérek oda, hogy arról is postoljak.
Végül vissza az Etargetre: az Etarget ezeket az információkat várhatóan közvetlenül is fogja ajánlani az ügyfeleknek, tehát valóban egy kicsit Etarget blog is lesz az OMB.
De ettől a TÖBBI tartalom változatlan, és kevesebbet sem fogok írni.

bigpe 2006.09.27. 20:12:00

szerintem ennyi bőven belefér.

egy szakmai blogon miért ne lehetne hirdetés? tény, hogy illik valahogy megkülönböztetni, de attól még informatív és beleillik a blog profiljába.

kicsit túlzásnak érzem a bloggerek függetlenség mániáját. Ha egy blogger szeret egy terméket/szolgáltatást, akkor miért ne ajánlhatná másokank? a blog erről szól. véleményvezérlés.

ha mindenre csak kritikusan reagálnak, akkor az túlzottan egyoldalú és értelmetlen lenne.


Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.09.27. 21:58:25

Köszönöm a megerősítéseket, hogy belefér az, ha pénzt kapok a blogon végzett munkámért :-)
Egyébként szeretnék több partnert is, de tartalom csak akkor jelenik meg, ha az kötődik a blog témájához.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.09.27. 23:00:29

Vagy :-)
Soha ne mond, hogy soha :-)


süti beállítások módosítása