Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (141) kutatás (101) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (9) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (11) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1369) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (11) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (439) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Internet stratégia 2007 - Hirdetések az interneten

Címkék: onlinemarketing kampány tanácsadás internetes stratégia 2007

2006.12.18. hétfő 00:44 Konrad

Egyebkent nagyon erdekes, hogy mindketten, amikor kimondtam a marketing szot, furcsan neztek ram. Az egyikuk azt kerdezte, hogy mennyibe fog ez kerulni, a masik pedig, hogy volt nala egy-ket marketinges, aki x100 ezer forintert megmarketingelte volna a ceget.

Ismerős nem? Én meg azzal jövök majd, hogy költs pénzt... Hát hülye vagyok én? Mit ugrálok itt Gyurcsány csomaggal a hátunk mögött, nyögvenyelős évkezdéssel előttünk, és a karácsony miatt már most üres pénztárcával a zsebünkben?

Pedig az internetes stratégiánk része az, hogy jövőre hogyan (és mit) hirdetünk az interneten. És kb. mennyiért!

Nem fogok ebben az írásban jolly joker tanácsokat adni arra, hogyan nézzen ki egy tetszőleges vállalkozás hirdetési stratégiája jövőre. Nem fogok, mert meggyőződésem, hogy ilyen tanács nem létezik. Ez nem sütirecept, hogy egy bögre liszt, meg egy bögre margarin, meg egy bögre cukor, meg ilyesmi, be a sütőbe, aztán mi leszünk a karácsonyi buli sztárjai. Minden cégnek egyedileg kell végiggondolni azokat a lépéseket, amikből kialakul egy komplett stratégia és azt lebontva azok a lépések, amik a 2007. évi hirdetési terv névre hallgatnak.

Lássuk a kezdő kérdéseket!

Mi a célunk

Alapvetően két csoportba lehet a célokat rakni: azonnal akarunk pénzt vagy csak valamivel később. Marketingre lefordítva:

  • értékesítést akarunk támogatni
  • brandet építünk.

Egyébként ez nem egyszerű döntés. Érdemes ezen elmélázni, hiszen egy erős brand hosszú távon több pénzt hozhat, mint a csak a termékeket erősítő hirdetések. De ha csak a brand épül, és az eladások elmaradnak, akkor meg éhen halunk.

Egyébként javaslom, egy hibát már most ne kövessünk el: ne a weboldalunk forgalmával kapcsolatos választ adjunk! Néhány százezer forintból tudok hatalmas forgalmakat csinálni, de ettől még egyáltalán nem biztos, hogy nőnek az eladásaink! Ugyanakkor ha pont azt a tíz embert sikerül odavinni, akik rendelnek is (és sokkal többet nem is), akkor bizony minimális forgalom mellett szép profitot termeltünk.

Kik a célcsoportunk

Na, erre szoktam a legjobb válaszokat kapni!

  • A vevőink!
  • Mindenki!
  • Mittudomén, akinek kell.

Ezek mind rossz válaszok!

A jó válasz vagy olyan, ami demográfiára épül (azaz hol lakik, hány éves, férfi, nő, stb.) vagy viselkedésre épül (szereti a focit, pizzát szokott rendelni hetente kétszer, hobbija a hímzés stb.). Azaz beazonosíthatóvá teszi!

Hogyan lehet kitalálni, mi a célcsoportunk? Nézzük meg, eddig ki volt a vevőnk / ügyfelünk! Ha van CRM rendszerünk, akkor abból ki tudjuk szedni. Ha nincs, akkor is van, csak nem így hívjuk. A kereskedőkkel, üzletkötőkkel kell leülni beszélgetni. Ha mi magunk vagyunk az üzletkötők, akkor össze kell írni, mit tudunk azokról, akik a pénzt hozzák.

Tehát határozzuk meg a célcsoportunkat.

Tudjuk-e, mit akarunk hirdetni

Elsőre talán sokan rávágják: hülye kérdés, hát magunkat! Pedig nem. A célmeghatározásnál eldöntöttük, mi lesz a hirdetés célja, most ebből kiindulva a körülbelüli tartalmat kell eldönteni.

Az a jó válasz erre, hogy nem. Pontosabban: még nem. Mert jön még két kérdés, ami után majd magától tudni fogjuk, mit hirdessünk. Persze feltételezve, hogy a legelső kérdésre - a célra - már válaszoltunk.

Vannak-e kiemelt időszakok az évben

Vagyis amikor sokat adunk el. Például Húsvét. Vagy a nyár. Vagy karácsony. Ezt tisztázzuk, és döntsük el, mire koncentrálunk. Találjunk ki idevágó akciót, üzenetet, olyat, ami a célunkat segíti. Előre tudjuk, mikorra kell felkészülnünk!

Mennyi pénzünk van erre az egészre

Lesz még szó külön a költségekről, itt most csak azt kell látnunk, mekkora nagyságrendet tudunk / akarunk az interneten elkölteni. Döntsük ezt el idén!

Meg akarjuk-e mi magunk csinálni

Mármint a stratégiát és a végrehajtást! Haa igen, akkor kezdjünk neki most! De ha nem, akkor még símán ráérünk keresni egy céget, tanácsadót vagy ügynökséget, aki segít. Segít megtervezni, segít további kérdéseket feltenni, segít megtalálni a válaszokat.

Ha mégis mi csináljuk, akkor legyünk körültekintőek. A hirdetések elmaradása bizony olyan, mintha elfelejtenénk kinyitni az üzlet ajtaját...

A kérdések és válaszok után

Ha a fentiekre tudunk válaszolni, akkor szedjük elő a hozzárendelhető eszközöket. Döntsük el, kb. hol (milyen jellegű oldalakon pl.), hogyan (banner, link, PR cikk stb.) és mikor fogunk hirdetni.

Konkrét ajánlásokat most direkt nem írok. Pont azért, amit a bejegyzés elején is írtam: nincs egyedüli üdvözítő megoldás. Mindenki más, és más vezeti el a sikerhez. Mégha kívülről ez nem mindig látszik. Mégha vannak, akik dobozban adják a marketinget. Mert egy dolgot nem lehet megúszni: a gondolkodást. Ezt ne feledjük!

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr2323091

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ernő · http://www.horvatherno.hu 2006.12.18. 11:30:17

És amit előre nem lehet terverzni...
Vannak mindig váratlan események, melyek felkeltik a közvélemény figyelmét, sajnos most éppen nem túl kellemes események voltak az utóbbi időben. (bár általában a nem túl kellemes események foglalkoztatják az embereket a legjobban)

PL. Megafood. ha én Bio gyártó lennék, akkor fognám, és elkezdeném magam hirdetni, hogy "élelmiszer tiszta megbízható forrásból"
PL. Puskán Ferenc halála. Ha én könyevsbolt lennék, akkor biztos reklámoztam volna, hogy az emlékkönyvet nálam itt meg lehet venni.

Hogy ez mennyire etikus-e vagy sem, az igaz, hogy megkérdőjelezhető, az érem másik oldala pedig az, hogy tömeggel sz*rt megetetni mennyire etikus... akkor már inkább az ilyen reklám! szvsz

Blue Willis 2006.12.18. 17:33:28

Ernő, ha én Bio gyártó lennék, nem hirdetnék a M.E.G.A botrány után, ugyanis a bebukott kaják között pont voltak biotermékek is (Prosoja, Bioquelle). Ez benne a "szép".

Itt lehet a listát pdf-ben megnézni:
www.fvm.hu/doc/upload/200612/megatradetermekek2.pdf

Ernő · http://www.horvatherno.hu 2006.12.18. 20:27:26

Erre én azt szoktam mondani, hogy öööööö..
Vagyis ezt most bebuktam ;-)
Még szerencse, hogy nem vagyok Biobolt...


süti beállítások módosítása