Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Kötetlen kötelezettség

Címkék: onlinemarketing kampány weboldal

2007.01.31. szerda 15:26 Konrad

Miközben a Google épp a napokban engedélyezte, hogy az AdSense partnerek más hirdetési hálózat dolgait is kirakják, a hazai legnagyobb hirdetési hálózat, az Ad Network új szerződésében mégjobban igyekszik magához kötni a partnereit. Egy partnerem számára kellett átnéznem a szerződést, és azt kell mondjam, nem kicsit háborodtam föl magamban. Nem mintha az Ad Network kérései ne lennének jogosak. Az ő szempontjukból teljesen érthető kérés a kizárólagosság, az ő általuk vitt hirdetések maximális elsőbbsége, az esetleges konkurenciakizárás a hirdetéseknél, az árak általuk (tehát nem a portál által) történő meghatározása, a kötött hirdetési formák, az anyagi és erkölcsi felelősség elvárása.

Mondom, részükről érthető. Épp csak azt nem értem, miért írnak alá ilyet a hálózatban lévő portálok, mikor a másik oldalról nem kapnak érte semmi garantált dolgot? Nincs semmi bevétel minimum, nincs semmi marketing támogatás, nincs semmi olyan háttér, ami segíti a fejlődést. Csak igéretek vannak, és persze egy nagyon erős értékesítési háttér (és egy Webaudithoz hasonló külső látogatottságmérés, amit kötelező használni).

Közben persze van a piacon olyan megoldás (igaz, nem hálózat, hanem értékesítési piactér: a Webreklám), ami szintén segíti a hirdetések eladását, de a fenti kötöttségek nélkül. És elférne még a piacon egy-két olyan cég is, amely az értékesítés mellett némi aprópénzért egyéb tanácsadást is ad: hogyan alakítsa ki egy portál a hirdetési helyeit, milyen médiaajánlatot készítsen, milyen kedvezményeket adjon, milyen adatokat próbáljon meg mérni az oldalon. Egyszóval: hogyan csináljon pénzt.

Mert az igény iszonyúan nagy. Hetente 2-3 olyan internetes tartalommal, szolgáltatással futok össze, ahol "csak" a hirdetés értékesítés hiányzik. Van tartalom, vannak látogatók, éppen csak a bevételek maradnak el. Ti tudtok olyan sales house-ról, amit lehet ajánlani egy kisebb portálnak: őket keresse meg?

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr3532482

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Xnews 2007.02.01. 11:57:12

Nagy a csönd. Mindenki a megoldásra vár? :D

Szerintem ha vki hirdetésekből szeretne bevételre szert tenni 3 dolgot tehet:
- maga keres hirdetőket
- elhelyez az oldalán már meglévő rendszereket (etarget, google, affiliate programok)
- csatlakozik egy sales house-hoz

Az, h a sales house-ok közül melyikhez érdemes...? Szerintem érdemes mindegyiket végigkérdezni: nekem ez olyannak tűnik mint az autóvásárlás, ahány kereskedő annyi konstrukció és ahány vevő annyi lehetőség az egyedi árajánlatra. Nem hiszem, h van egy varázstáblázat amiből ki fogjuk tudni olvasni az eredményt.

Más vélemény?

Kalmi · http://www.etarget.hu 2007.02.01. 12:42:40

Egyetertek. Mas lehetoseg nem nagyon kinalkozik. Esetleg jo penzert megfizetsz egy tanacsadot, s ha szerencsed lesz, megterul a befektetesed (persze ez a "megoldas" csak nagyobb latogatottsagu portalokra ervenyes).

Habencius István 2007.02.01. 13:59:08

Az oldal(ak) ismerete nelkul nehez barmit is mondani, a sales house se csinal csodat, csak piackepes termeket tud eladni. Garantalt beveteleket senki nem fog vallalni kis oldalak eseteben.

Szerintem az adnetwork meg mindig az egyik legjobb indulas. Megismernek az ugynoksegek, hirdetok, felmerheto (kockazatmentesen!) az oldal teljesitmenye, mar csak azert is jo indulas, mert az adnetwork igen eros sales house, ha ok nem hoznak nagy osszegeket, erdemes atgondolni a strategiat.

imho:
adnetwork+adsense-> sales house -> exit

az egeszseges fejlodes nullarol :>

Az adsense tetszolegesen cserelheto etarget, ctnetwork tagre, lenyeg, h a tartalomhoz a maximalis szamu hirdeto legyen az adott networkben.

Egyebkent ha ilyen problemak vannak, akkor szerintem eloszor a marketing tajekan kellene korulneznie a partnereidnek. X UV utan latogatok kozott kell lennie a hirdetoknek is.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.02.01. 17:48:32

István, a gondom pont azért van, mert egy elég erős saját értékesítés is folyik nálunk, és az eredeti feltételek mellett ez nem volt összeegyeztethető.
Egyébként pedig kis oldalaknál rövid távú megoldásra elvileg jó lenne ez a dolog, éppen csak pont a feltételek miatt nehezebbé válik a fejlődés a saját értékesítés területén.

gcsapo 2007.02.02. 01:29:42

Sokszor említitek a "kissebb portál", "nagyobb látogatottságú portál" jelzőket. Ezek szerintetek magyarországi viszonylatban mit jelentenek (UV, PI stb.)?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.02.02. 15:52:08

gcsapo, inkább a piaci súly számít, nem UV meg PI. Ezek is fontosak, de nevezzük nagyobb portáloknak azokat, amelyeknek van felépített saját értékesítése és ügynökségi kapcsolatai, kicsiknek pedig azokat, amiknek ez nincs vagy sokkal fejletlenebb.
Például így a Portfolio.hu nagy, míg UV-re vannak persze nagyobbak is.


süti beállítások módosítása