Miközben a Google épp a napokban engedélyezte, hogy az AdSense partnerek más hirdetési hálózat dolgait is kirakják, a hazai legnagyobb hirdetési hálózat, az Ad Network új szerződésében mégjobban igyekszik magához kötni a partnereit. Egy partnerem számára kellett átnéznem a szerződést, és azt kell mondjam, nem kicsit háborodtam föl magamban. Nem mintha az Ad Network kérései ne lennének jogosak. Az ő szempontjukból teljesen érthető kérés a kizárólagosság, az ő általuk vitt hirdetések maximális elsőbbsége, az esetleges konkurenciakizárás a hirdetéseknél, az árak általuk (tehát nem a portál által) történő meghatározása, a kötött hirdetési formák, az anyagi és erkölcsi felelősség elvárása.
Mondom, részükről érthető. Épp csak azt nem értem, miért írnak alá ilyet a hálózatban lévő portálok, mikor a másik oldalról nem kapnak érte semmi garantált dolgot? Nincs semmi bevétel minimum, nincs semmi marketing támogatás, nincs semmi olyan háttér, ami segíti a fejlődést. Csak igéretek vannak, és persze egy nagyon erős értékesítési háttér (és egy Webaudithoz hasonló külső látogatottságmérés, amit kötelező használni).
Közben persze van a piacon olyan megoldás (igaz, nem hálózat, hanem értékesítési piactér: a Webreklám), ami szintén segíti a hirdetések eladását, de a fenti kötöttségek nélkül. És elférne még a piacon egy-két olyan cég is, amely az értékesítés mellett némi aprópénzért egyéb tanácsadást is ad: hogyan alakítsa ki egy portál a hirdetési helyeit, milyen médiaajánlatot készítsen, milyen kedvezményeket adjon, milyen adatokat próbáljon meg mérni az oldalon. Egyszóval: hogyan csináljon pénzt.
Mert az igény iszonyúan nagy. Hetente 2-3 olyan internetes tartalommal, szolgáltatással futok össze, ahol "csak" a hirdetés értékesítés hiányzik. Van tartalom, vannak látogatók, éppen csak a bevételek maradnak el. Ti tudtok olyan sales house-ról, amit lehet ajánlani egy kisebb portálnak: őket keresse meg?
Utolsó kommentek