Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (5) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (7) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1368) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (7) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (438) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Az ügyfél szeme

Címkék: onlinemarketing kampány tanácsadás

2007.02.13. kedd 17:35 Konrad

Vajon látsz te is az ügyfeled szemével? Ki tudod-e találni, mire van szüksége? Pontosabban: elvárható-e egy átlagos ügyféltől, hogy pontosan tudja, mit akar?

Azt mondják, az a legnehezebb ügyfél, aki mindent pontosan tud, és ha nem úgy történnek a dolgok, ahogyan azt ő elképzelni, máris beleszól. Így viszont nincs semmi szükség a tervezői, tanácsadói munkára. Rá is szokták hagyni az ügyfélre, olyan lesz a kampány, weboldal, bármi, amilyen, aztán ha nem tetszik, lehet mire hivatkozni: magadnak akartad, nesze.

De mi van akkor, ha az ügyfél nem tud semmit? Még azt se, mennyi pénzt akar költeni? Csak a céljait tudja: kiket akar elérni, mennyi bevételt akar termelni, ilyesmit. Lehet erre mit lépni? Én azt gondolom, igen. Mégis, ha az ilyen ügyfél ügynökséghez fordul, azonnal rossz ügyfél lesz belőle, mert nem tud válaszolni az olyan kérdésekre, mint: "mégis, mekkora a budget?", "akkor mikor legyenek a kampányok?", "megvan-e már az, mit kell reklámozni?".

Nem egyszerű az ügyfél fejével, az ügyfél szemén keresztül látni a világot, és így stratégiában gondolkozni. Éppen ez az, ami megkülönbözteti a tanácsadót az ügynökségtől.

Persze ez egyáltalán nem baj, hiszen más háttérrel, más céllal fordulnak a partnereikhez. Míg egy ügynökség elsősorban akkor hatékony, ha jól artikulált, érthető elképzeléseket kell megvalósítani, addig a tanácsadó arra való, hogy artikulálja a feladatot. Matekos példával: a tanácsadó feladata a szöveges feladatból egyenletet gyártani, míg az ügynökség hatékonyan és gyorsan tud egyszerre akár rengeteg egyenletet megoldani.

Kell a piacnak mindkettő. De azért nem baj, ha látjuk ezt a különbséget.

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr7636322

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gál Kristóf · http://www.primodesign.hu/blog 2007.02.13. 18:27:09

"De mi van akkor, ha az ügyfél nem tud semmit? Még azt se, mennyi pénzt akar költeni? Csak a céljait tudja: kiket akar elérni, mennyi bevételt akar termelni, ilyesmit."

én gyakrabban találkozom ilyennel, sőt: talán jobban is szeretem az ilyet. :) sőt sőt: vannak, akik még a lehetőségeiket sem ismerik pontosan. én ebben látom az igazi kihívást.

persze mi főleg kisvállalkozásokkal dolgozunk, a "nagyoknál" gondolom azért ilyen ritkán/ritkábban fordul elő.

Xnews 2007.02.13. 18:45:42

Asszem ez az a postod Konrád, amivel egyáltalán nem tudok egyet érteni. Amiket itt felsorolsz nem állják meg a "nagyok"-nál sem a helyüket. Sorolhatnám, de nem fogom, mert A-tól Z-ig nem stimmel a következtetés. ;)

Sajnálom, ha belefutottál vmi ilyesmibe, de ez inkább sztereotípia vagy összeesküvéselmélet-szagú.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.02.13. 18:49:45

Itt és most nem akarok nevesíteni, de van több példám sajnos. Persze ahogy Kristóf írja, ezek elsősorban kisebb cégek. És igaz, én csak azokat látom, akik végül eljutottak hozzám vagy valaki ismerőshöz.
De gondolj bele, te is mondtad: abból is "meg lehet élni", hogy az ügyfél felé értelmezed az online kampány tervet. Ez pont a fentiekkel rokon probléma.

És végül: kérlek, cáfolj! Azért íródott, hogy vitatkozzunk itt, vagy személyesen :-)

Dévai Zoltán · http://devai.hu/firka 2007.02.13. 19:17:25

Engedtessék meg nekem, hogy egy kicsit más szemszögből tegyek hozzá valamicskét a felvetett kérdéshez.
Ha engem (mint szolgáltatásokkal kapcsolatos tanácsadót) kérdez valaki, akkor erre azt kell mondanom, hogy a fent említett felállásban az ügynökség is, és s tanácsadó is "Szolgáltató". Mégpedi egy olyan, akinek az ügyfelét kell kiszolgálnia. Márpedig a jó szolgáltató azt nézi, annak megfelelően alakítja ki a szolgáltatásait, hogy az ügyfélnek mi a "valódi" ha tetszik "üzleti" igénye, és azt kell kiszolgálnia. Ez a szolgáltatás-menedzsment alapelve.
Vagyis egy ügynökségnek is, és egy tanácsadónak is hasonlóan KÉNE viselkednie egy ilyen szituációban.
Sarkítottan talán jól jön egy pár példa:
Ha igazán jó kályhás vagy (fűtéstechnikai szolgáltató :) ), ne cserépkályhát akarj eladni, hanem felmelegíteni a házat. Ha reklámot árulsz, ne a nézettséget akarj növelni, hanem eladott darabszámot.
Remélem nem bántottam meg senkit! :)

veszig · http://things.done.hu 2007.02.13. 19:40:49

"A lot of times, people don't know what they want until you show it to them." -- Steve Jobs

Szerintem "most times" helyesebb lenne az "a lot of times" helyett. :)

retek · http://tagok.hotdog.hu/retek 2007.02.13. 22:59:51

A "jó" ügyfél azt gondolja, hogy te azt gondolod, hogy ő nem gondol semmit, pedig ő gondol valamit, amiről te azt gondolod, hogy azt jobb lenne ha nem is gondolná.

>>retekapostol levele 3. fejezet 2. bekezdés
"És jövék az nagy tudósok a mégnagyobb ötletekkel és elkéküle a feje annak ki meghallja őket."

Alex · http://www.alexgraphics.hu 2007.02.13. 23:46:35

Én is inkább XNEWS-al értek egyet, bár kisebb ügyefeleknél tényleg előfordul, hogy mindenbe beleszól/beleköt. Tudnék mutatni pár munkát, amire nem annyira vagyunk büszkék. :-D

mirmurrr 2007.02.13. 23:48:39

Kristóf kommentjére reflektálva, nagyok között is van még mit keresgélni....

az utóbbi időben három nagyobb cégbe is belebotlottam/-tunk kedves kolleganőmmel, akiknél a "még a lehetőségeket sem ismerik" verzió él... tudnánk mesélni, majd esetleg élőben:) de egy a lényeg, még a nagyok között is szép számmal akadnak olyan páciensek, akik nem tudják mit szeretnének, hogyan integrálják egyáltalán az online megjelenésüket a stratégiába, nem ismerik a lehetőségeket, és hogy alapvetően milyen hatékonyságot, eredményeket érhetnének el az online megjelenés révén - szóval ez nem annak függvénye, hogy kicsi-e vagy nagy a "beteg", hanem inkább annak, hogy kezdő-e vagy tapasztalt a területen....

szerintem lehet ez terep a tanácsadónak, vagy egy karakánabb és bevállalósabb (és ráérősebb;) ügynökség számára is. szerintem ez itt nem rossz vagy jó ügyfél kérdése, hanem kezdő vagy tapasztaltabb között húznék határt azon szempontok mentén, amiket itt fentebb többen feszegettetek (az már más kérdés, ha az ügyfél makacs, tudni vél, "szakért";)...

szóval igen, van olyan, akit persze meg kell tanítani az alapokra, nincs mese. azzal egyetértek, hogy az médiaügynökségek alapvetően nem erre vannak kitalálva, erre való a tanácsadó, vagy a kommunikációs ügynökség, a médiaügynökség jellemzően globálisan tervez és kivitelez (planning-buying ugye), és a kulcsrakész megoldásokat jobban szeret, persze adott ez a természetéből.

a nagy ügyfelet meg meg lehet nyerni hosszútávra, ha nem üldözi el valaki csak mert nem elég rutinos alapból. szóval ha van kapacitása egy médiaügynökségnek, stratégiailag jó lépés lehet. de hát itt rögtön jönnek mindenféle más hatékonysági kritériumok is, amit fentebb szóló kollégák már diplomatikusan kályha-effektusra kereszteltek. a kisebb cégeknél/tanácsadóknál amúgy jellemzőbb szerintem a kreatívabb tervezés, jobban ügyelnek a hatékonyságra, tematikus siteokra, alternatív megoldásokra is kitérnek a tervekben, (létkérdés számukra ugye, hogy valaki mást/többet/kedvezőbb áron nyújtsanak) míg a nagyobbaknál már nem annyira mondható ez és jön a jellemző sanoma-index-origo trio - ennek meg megint megvannak a maga mögöttes indokai, amit sejtem itt mindenki tud, szóval azért soktényezős ez a játék.... ez a kettő éppen nem fog egyformaképpen reagálni, esetleg időnként kivételeket tesz.

én nem hibáztatnám egyiket sem, de tény, hogy a legszerencsétlenebb tudatlan ügyfél és a "cserépkányha értékesítő iparos" - még jó, így marad hely a piacon Konrádnak is, amint ez az ügyfél melegedni vágyik;)

Ernő · http://www.webseo.hu 2007.02.14. 11:28:27

Én is inkább úgy látom, hogy az ügyfél nem tud semmit, illetve azt hiszi, hogy ami neki van az mennyire jó, mert most csináltatta, és új, és húha... beszélek itt most például a weblapokról.

Más témakörbe nem látok bele igazán, hogy ott hogyan megy, de nyilván ott is vannak kóklerek :)

Egyszerűen azt látom, hogy online téren a legtöbb cég a tizedét sem használja ki annak, amit kihasználhatna, ebben egyrészt hibásak (akaratlanul vagy sem) a weboldal készítő cégek is, hiszen a lehetőségekről nem tájékoztatják kellőképpen az ügyfeleket. Megcsinálják a weblapot, felmarkolják a pénzt, és csocsi... mondjuk persze mondhatjuk, hogy nem ez a feladatuk, de ajánlás szinten azért mondhatnák, hogy "ismerek egy céget, akik megduplázzák a lapod látogatottságát, megadjuk az elérhetőségét..." Naná, majd nem :)

Az "online tudatlanság" abból is adódik, hogy egyes linkgyűjtemények a masszív telemarketing és odakönyöklős kampányaikkal a netes megjelenést arra korlátozták le, hogy fizess sokat, hogy megjelenhess egy tuti jó linkgyűjteményben, amit mellesleg senki sem használ, sőt vannak akik behazudnak ilyen-olyan átkattintási arányt... mivel ugye az ügyfélnek nincsen statisztikája, ezt akár meg is tehetik.

Legutóbb valakinek éppen a keresőoptimalizálásról próbáltam meg beszélni, töredelmesen végighallgatta, majd annyit kérdezett, hogy "mi az a Google?" kb. itt adtam fel az egészet...

Magyarázd el egy pontnak, hogy mi a gömb....

A legnehezebb dolognak azt tartom, hogy áttörjük azt a falat, amit kontárok építettek, egy magát tanácsadónak valló kis mitugrász, aki 100.000-es e-mail címlistát árul a weben, akik pár tízezer forintért linkgyűjteményben való megjelenést ajánlanak... stb

Gál Kristóf · http://www.primodesign.hu/blog 2007.02.14. 11:57:57

Ernő, én abszolút egyetértek veled, de szerintem a kommented már jelentősen eltér a témától... :)

Ernő · http://www.webseo.hu 2007.02.14. 12:16:53

Akkor nézzük úgy, hogy ha az ügyfél szeme elé valaki rossz szemüveget tesz, akkor mi lesz annak a következménye :-)

És máris benne van a szemüveg, meg az ügyfél kulcsszó a postomban :-)

Wolf Gábor · http://www.marketingcommando.hu/blog 2007.02.18. 19:29:50

Hát igen, azok a fránya ügyfelek!

Tipikus tanácsadói / ügynökségi probléma, hogy minden jelentkező ügyfélnek ugyanazt akarjuk adni: a legjobb tudást, a legfrissebb technikákat, amiket csak ismerünk.

Hiba.

Ismered azt a mondást, hogy "hegedűórát adok, veszek"?

Az ügyfélnek azt kell adni, ami ÉPP a jelenlegi tudásszintje felett van. Ezért fontos, hogy tanácsadás előtt legyen valami felmérés, pl. egy kérdőív, amit ki kell töltenie, mintegy segítendő/előkészítendő az együttműködést.

Mellékhatás, de egy ilyen elő-felmérés arra is jó, hogy kiszűrd vele a rossz ügyfeleket: ha pl. megkérdezed, hogy most mekkora az éves bevétele (pl. 50 M Ft) és hogy 12 hónapon belül ezt mekkorára szeretné növelni (pl. 5 mrd) - akkor tudod, hogy komolytalan és ilyenkor udvariasan ajánlani a konkurenciát - hadd pazarolja az ő idejüket.


süti beállítások módosítása