Vajon látsz te is az ügyfeled szemével? Ki tudod-e találni, mire van szüksége? Pontosabban: elvárható-e egy átlagos ügyféltől, hogy pontosan tudja, mit akar?
Azt mondják, az a legnehezebb ügyfél, aki mindent pontosan tud, és ha nem úgy történnek a dolgok, ahogyan azt ő elképzelni, máris beleszól. Így viszont nincs semmi szükség a tervezői, tanácsadói munkára. Rá is szokták hagyni az ügyfélre, olyan lesz a kampány, weboldal, bármi, amilyen, aztán ha nem tetszik, lehet mire hivatkozni: magadnak akartad, nesze.
De mi van akkor, ha az ügyfél nem tud semmit? Még azt se, mennyi pénzt akar költeni? Csak a céljait tudja: kiket akar elérni, mennyi bevételt akar termelni, ilyesmit. Lehet erre mit lépni? Én azt gondolom, igen. Mégis, ha az ilyen ügyfél ügynökséghez fordul, azonnal rossz ügyfél lesz belőle, mert nem tud válaszolni az olyan kérdésekre, mint: "mégis, mekkora a budget?", "akkor mikor legyenek a kampányok?", "megvan-e már az, mit kell reklámozni?".
Nem egyszerű az ügyfél fejével, az ügyfél szemén keresztül látni a világot, és így stratégiában gondolkozni. Éppen ez az, ami megkülönbözteti a tanácsadót az ügynökségtől.
Persze ez egyáltalán nem baj, hiszen más háttérrel, más céllal fordulnak a partnereikhez. Míg egy ügynökség elsősorban akkor hatékony, ha jól artikulált, érthető elképzeléseket kell megvalósítani, addig a tanácsadó arra való, hogy artikulálja a feladatot. Matekos példával: a tanácsadó feladata a szöveges feladatból egyenletet gyártani, míg az ügynökség hatékonyan és gyorsan tud egyszerre akár rengeteg egyenletet megoldani.
Kell a piacnak mindkettő. De azért nem baj, ha látjuk ezt a különbséget.
Utolsó kommentek