Miután jól felpiszkáltam az ügynökségnél dolgozó ismerősöket, nézzük az érme másik oldalát. Miért jó az ügynökség, illetve kinek?
Az ügynökségek arra készültek fel, hogy nagy volumenű - értsd minimum milliós - kampányokat tervezzenek, futtassanak. Ezek a kampányok tartják el a piacot, ezek a kampányok az igazán látványosak, és persze fajlagosan olcsók. Ha egy ügyfél 5-10 milliót elkölt, akkor már van rendesen kedvezménye. Nagyobb költéseknél még több. Az ügyfélnek. Az ügynökségek pedig abból élnek, ami náluk marad, azaz az ügynökségi kedvezmény még több.
De ehhez sokminden kell. Nem elég az, ha valaki ismeri a piacot, kellenek jó kedvezmények, ehhez persze kell költeni. Kell egy jó adserver (hirdetéskiszolgáló) háttér (igaz, lehet nélküle is, de ha van, úgy könnyebb). És persze kellenek a "nagy" ügyfelek.
Azok a nagy ügyfelek, akiknél van marketing, sokszor van online-os. Ők tudják, mit akarnak, és az ügynökség azt valósítja meg. Ilyen ügyfeleknél az ügynökség a tökéletes választás. És hatékony, jó kampányokat is készítenek. És persze megkapja az ügyfél a kiszolgálást, a megfelelő kampánymenedzselést, a kimutatásokat, mindent. Ehhez persze kellenek az ügynökségnél emberek, akik ezt tudják jól megoldani. Tervezők, menedzserek.
A tanácsadóknak pedig maradnak a kis- és középvállalkozások, az egyedi megoldások, a személyreszabott dolgok. Más volumen, más kihívások. Mindkét félre szükség van tehát.
Utolsó kommentek