Az adserver az a megoldás, ami méri, hányszor jelent meg egy hirdetés, hányan kattintották, hányan láttak. Úgy működik, hogy a hirdetés nem közvetlenül jelenik meg az oldalon, hanem egy másik szerveren futva, onnan beszúrva "kerül kiszolgálásra". Adservert tehát akkor érdemes használni, ha olyan hirdetés fut, amit mérni kell: amiért fizetnek.
Márcsak azért is, mert adserver után jellemzően letöltés alapon kell fizetni, azaz pl. 1 millió letöltés kerül valamennyi forintot. Az a jó adserver, amit az érintett szereplők elfogadnak: a hirdető elhiszi, hogy valóban megjelent anyiszor a hirdetése és valóban kattintották, látták annyian, mint amit a portál állít. Ez a legfontosabb, minden más már csak a munkát segíti.
Az adserver az ügynökségnek is jó. Nem kell vacakolnia többféleképpen megírt flash bannerekkel, nem kell egyenként begyűjtenie a kampány alatt és után a statisztikákat a portfolioban lévő oldalaktól, egyben átlátja az egészet. Már persze akkor igaz ez, ha ügynökségi adserverként használja, és a bannerek helyett kódokat küld ki a portáloknak, és ezek a kódok fogják megjelentetni a hirdetést.
Sőt, ha jó az adserver, akkor még azt is meg tudja mondani, összesen hányan látták a hirdetéseket, és milyen volt a keresztolvasottság az oldalakon.
Persze az adserver tipikusan olyan játékszer, amit a sok portálon megvalósított milliós nagyságrendű kampányoknál érdemes használnia a hirdetőnek/ügynökségnek. Egy portálon való megjelenésnél, kisebb volumenű kampányoknál a legtöbbször elég az a statisztika, amit az adott oldal tud adni. És ez utóbbi nem kerül plusz pénzbe!
A hazai piac legismertebb és legnagyobb adservere az Adverticum. Sok portál használja, és az ügynökségi felülete is egyre fejlettebb. Sőt, ha minden fejlesztés jól halad, még nyáron elkészül az új Adverticum is.
De addig is bekerült pár olyan dolog, ami eddig nem vagy csak korlátozottan volt elérhető. Az egyik legfontosabb talán a más adserverekből már jól ismert elérés és keresztolvasottság, azaz amit fent is írtam: hányan látták a kampányt és mekkora közös halmazokkal "dolgoztunk".
Fontos, hogy mostmár az Adverticummal is tudunk post-click és post-view analízist csinálni, és ami pedig királyság, elkészült egy kampány reportoló modul is.
Végül még egy jó hír Adverticum felhasználóknak: feltették a VMR kutatás eredményeit az adserverbe. Igaz, ppt-ben, de jó látni egybe a sok 2006-os eredményt. Így már nem kell egyenként hívogatni a portálokat, ha erre volna szükségünk...
Utolsó kommentek