Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (436) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

A keserű pirula

Címkék: onlinemarketing kampány kreatív

2007.02.27. kedd 10:07 Konrad

Az online kampányoknak van pár keserű pirulájuk. Ezek azok a hirdetési megoldások, amiket bár hirdetőként, tervezőként hatékonynak és hasznosnak tartunk, de felhasználóként erőssen utálunk. Biztos mindenkinek van kedvenc hirdetési formája, amit nagyon nem szeret.

Én például a pop up-okat nem szerettem. Nagyon nem. Nem is szívesen terveztem kampányba. Aztán készült egy fókuszcsoportos vizsgálat, ahol többek közt felmerült a pop up-ok és pop under-ek használata. Egyrészt az jött ki, amire számítottam is: nem szeretik. De kijött az is, hogy hatékonynak tartják és kattintják. Mit lehet erre mondani? Lehet, hogy utálják, de hatékony. Ergo: kampányba vele!

Aztán persze a pop up killerek miatt sokkal inkább a layer-es megjelenések vették át ezek szerepét, azokkal lehetett nagy átkattintási arányokat elérni (nagy, azaz nem 0,5%-nál kisebb CTR, hanem 1-2-3 sőt akár 10-15% is volt).

De lehet, ezen is túl vagyunk? Most olvasgatom Hamvas Bálint blogjában azt, amit az interstitial hirdetés kapcsán ír:

A statisztikákat nézve ez a megjelenés nagyságrendekkel jobb átkattintási arányokat eredményezett, mint a hagyományos megjelenések és ezek az arányok kisértetiesen emlékeztettek a 4-5 évvel ezelőtti állapotokra, amikor nagy divat volt pop-up hirdetéseket használni, mert a felhasználók zöme nem tudta kikerülni és ezért a felszínen ezek is nagyon jó eredményeket hoztak.

Persze Bálint is írja: nem minden az átkattintás, nagyon érdekes az is, mi történik később az oldalon. Tehát csodaszernek nem nevezhetjük ezt a keserű pirulát, de hogy nehéz elkerülni és sokan látják, az biztos.

Annyit azért mindenképpen figyelembe kell venni, hogy az interstitial lényegéből fakadóan továbbirányított megjelenés, azaz pár másodperc múlva (hasonlóan a legtöbb layerhez) eltűnik. Így azokat a heavy usereket, akik külön ablakban, a háttérben nyitják meg a cikket ("majd megnézem"), nem lehet elérni. De az még fontosabb, hogy akiket elérünk, azokat azonnal meg kell fogni. Nem egy filmtörténeti érdekességet kell a hirdetés céljából odarakni, hanem azonnali üzenetet. Elsőre, első pillantásra ott kell lennie annak, amit akarunk. Úgy lesz hatékony ÉS olyan, ami átadja az üzenetet.

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr7240782

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Akos 2007.02.27. 11:58:52

"Nem egy filmtörténeti érdekességet kell a hirdetés céljából odarakni"

Hát ez az. Én komolyan csodálkozom azokon a bannereken, melyek egy 10-15 másodperces jelenetet adnak le - gyakran baromi drága hirdetési felületeken.

Valóban azt gondolják, hogy valaki csak azért megtorpan az olvasásban, keresésben, továbbkattintásban, hogy lássa, mi lesz az - amúgy az esetek 99%-ban teljesen sótlan, érdektelen - hirdetés vége?

Mert az animációk elejéből persze többnyire egyáltalán nem derül ki, hogy miről van szó, tehát ott még garantáltan nem fogok rákattintani.

Valamiért azt képzelik, hogy ugyanúgy bárgyún végigülik a hülye hirdetésüket, mint a tévé előtt tespedve?

Több mint egy évtizede megy ez az internet-izé itt Magyarországon is. Hogy létezik, hogy a mai napig ilyen szinten hozzánemértő emberek lehetnek internettel kapcsolatos kreatív állásokban?

Markoh 2007.02.27. 13:38:34

Tipikus!
Olyan emberek döntenek, akiknek halvány lilájuk sincs az egészről. Ez egy szakma lenne, de a pozítció meg a kapcsolat előrébb van, mint tudás.
De ha előbb utóbb elérjük azt, hogy a hatékonyság élvez előnyt, akkor forulhat a kocka!:)

Ernő · http://www.webseo.hu 2007.02.27. 19:20:06

A DMOZ-ba például fel sem veszik azokat az oldalakat, melyek nem blokkolhato popup ablakot nyomnak a látogató arcába... OK, tudom tapasztalati úton... a DMOZ-ba most éppen semmilyen oldalt nem vesznek fel :-))

Néhány helyen az online piacot gyerekjátéknak fogják fel... hirdessünk ott is... majdcsak lesz valami. Csakhogy teljesen más a felfogás a felhasználói kör, de leginkább az, hogy míg a TV hirdetéseket végignézik, addig egy videót nem fognak önszántukból megnézni az emberek, főleg, amikor éppen cikket olvasnak... és még bele is csilingel a hangszóróba.... Csoda, hogy minden geek ADBlock-ot használ???

A minap is kaptünk egyoldalas szöveget, hogy tegyük fel bannerre.. mire kiderült belőle, hogy mi is az én már el is olvastam a cikket ami mellett futott :-)

Ha akkor nem kelti fel egy reklám a felhasználó figyelmét amikor bevillan, akkor halott.. másodszorra nem fogja odavinni a szemét, hogy na akkor mi is ez.

Szerintem ebben a cégek is hibásak, ahelyett, hogy diszkrét reklámokat kapnánk, minnél erőteljesebben nyomják nekünk azokat, az Indexet végig sem lehet olvasni ADBlock nélkül... mert egyszerűen zavar az olvasásban a vibrálás, hogy egyszerre 10 felé indul el valami, az már csak a hab, hogy Indexen egy napi hirdetés a főoldalon két milla lett... huh

Fura egyik oldalról online marketinggel foglalkozni, másik oldalról pedig felhasználót "játszani", aki próbálja védeni magát a túl agresszív reklámoktól.

Bevallom az IWIW is hatalmas csalódás nekem, a T-Online egyetlen egy dologra használta, csinált belőle egy bazi nagy hirdetőtáblát, ott is már annyi minden villog, hogy engem zavar.

Ugyanakkor azt a potenciális lehetőséget nem használja ki, hogy a beregisztrált cégektől pénzt kérjen... sokkal jobban megérné pedig a cégeknek mint néhány linkgyűjteményben regisztrálni 70.000-ért. Ha már annyira fut a T-online a pénz után, akkor miért nem úgy hogy az kevésbé legyen idegesítő???

Sanyi 2007.02.28. 23:57:46

Én az oldal jobb oldalán, szövegesen megjelenő (google AdSense típusú) hirdetéseket szeretem.
Kellemes, tisztességes. A CTR-je annak is elég jó, ha maga az oldal letisztult felületű, nem nyomja el túlzottan és releváns.
Bár minden oldalon ilyen lenne, nem pedig az erőforrás zabáló "szuperprodukciók".


süti beállítások módosítása