Az online kampányoknak van pár keserű pirulájuk. Ezek azok a hirdetési megoldások, amiket bár hirdetőként, tervezőként hatékonynak és hasznosnak tartunk, de felhasználóként erőssen utálunk. Biztos mindenkinek van kedvenc hirdetési formája, amit nagyon nem szeret.
Én például a pop up-okat nem szerettem. Nagyon nem. Nem is szívesen terveztem kampányba. Aztán készült egy fókuszcsoportos vizsgálat, ahol többek közt felmerült a pop up-ok és pop under-ek használata. Egyrészt az jött ki, amire számítottam is: nem szeretik. De kijött az is, hogy hatékonynak tartják és kattintják. Mit lehet erre mondani? Lehet, hogy utálják, de hatékony. Ergo: kampányba vele!
Aztán persze a pop up killerek miatt sokkal inkább a layer-es megjelenések vették át ezek szerepét, azokkal lehetett nagy átkattintási arányokat elérni (nagy, azaz nem 0,5%-nál kisebb CTR, hanem 1-2-3 sőt akár 10-15% is volt).
De lehet, ezen is túl vagyunk? Most olvasgatom Hamvas Bálint blogjában azt, amit az interstitial hirdetés kapcsán ír:
A statisztikákat nézve ez a megjelenés nagyságrendekkel jobb átkattintási arányokat eredményezett, mint a hagyományos megjelenések és ezek az arányok kisértetiesen emlékeztettek a 4-5 évvel ezelőtti állapotokra, amikor nagy divat volt pop-up hirdetéseket használni, mert a felhasználók zöme nem tudta kikerülni és ezért a felszínen ezek is nagyon jó eredményeket hoztak.
Persze Bálint is írja: nem minden az átkattintás, nagyon érdekes az is, mi történik később az oldalon. Tehát csodaszernek nem nevezhetjük ezt a keserű pirulát, de hogy nehéz elkerülni és sokan látják, az biztos.
Annyit azért mindenképpen figyelembe kell venni, hogy az interstitial lényegéből fakadóan továbbirányított megjelenés, azaz pár másodperc múlva (hasonlóan a legtöbb layerhez) eltűnik. Így azokat a heavy usereket, akik külön ablakban, a háttérben nyitják meg a cikket ("majd megnézem"), nem lehet elérni. De az még fontosabb, hogy akiket elérünk, azokat azonnal meg kell fogni. Nem egy filmtörténeti érdekességet kell a hirdetés céljából odarakni, hanem azonnali üzenetet. Elsőre, első pillantásra ott kell lennie annak, amit akarunk. Úgy lesz hatékony ÉS olyan, ami átadja az üzenetet.
Utolsó kommentek