Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (141) kutatás (101) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (9) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (11) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1369) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (11) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (439) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Web 2.0 üzleti modelljei

Címkék: ajánló ad2 web22 symposium

2007.02.27. kedd 19:04 Konrad

A címe: Web 2.0 üzleti modelljei, az alcíme: Reklámok a blogokon és a közösségi oldalakon (blogteres szponzorált blogok, indexes normál banneres blogok, freeblogos önkéntes banneres kísérlet, Adsense és magyar verziói, E-Target, stb) a holnap utáni beszélgetésnek a Web 2.2 Symposiumon, amiben én is részt veszek. Érdekes a téma, és szerintem több felől is meg lehet közelíteni. Ha ugyanis web 2.0 és reklám, akkor semmiképpen nem mehetünk el a pénz nélküli megoldások mellett sem.

(Szerencsés helyzetben vagyok, ugyanis írtam már korábban a pénz nélküli és a pénzes megoldásokról is, így aztán most magamat fogom linkelni és idézni.)

A Web 2.0 egyik tömör definíciószerűsége a közösségi internet, a közösségi megoldások. Márpedig ha a web 2.0 a közösségi tartalom, akkor az erre épülő online reklámot nevezhetjük akár Ad 2.0-nak is. Erről írtam Online reklám 2.0 címmel korábban.

Olyan megoldások vannak itt, amik a közösségi viselkedés mellett jórészt ingyenesek. Mint ilyenek, persze nem igazán üzleti modellek, de a működéshez elengedhetetlen felhasználókat bizony el lehet ilyen módon érni!

De mi van akkor, ha pénzt is szeretnénk költeni / keresni? Milyen megoldások léteznek?

Tavaly októberben összeszedtem pár megoldást blogos hirdetésekről, blogreklámról. Azóta sokat nem változott a helyzet, így ez még mindig aktuális, érdemes végignézni.

A fentieknél kevés szó esik a közösségi oldalakon történő reklámról, lehetőségekről. Érdemes ezt is megemlíteni, márcsak azért is, hogy teljesen legyen a kép.

A szolgáltatás fenntartójának természetesen érdeke a reklámbevétel: szoftverfejlesztés, számítógéppark, internetkapcsolat - mind pénzbe kerül, valamiből fedezni kell. Ráadásul ha valaki úgy vette a (már befutott vagy majdnem befutott) szolgáltatást, akkor a vételi árat is illik kitermelni.

De hirdetőként miért érdemes használni a közösségi oldalt? Egyáltalán érdemes-e?

A legfontosabb pozitívum a regisztrációból következik: lehet célozni a hirdetést. Nemre, korra, településre mindenképpen. Ez nagyon előnyös, ha pl. csak 18 év fölött érhetünk el embereket (pl. alkohol), ha területre célzunk (pl. Szentendre), de akkor is, ha csak símán "meg van mondva": célcsoport 18-25, nagyváros és Budapest.

De vajon kellően hatékony-e a megjelenés? Igaz lehet az, hogy minél közelebb van a hirdetés tartalma a viselkedési mintákhoz, annál jobb? Azaz pl. érdemes-e bulizóhelyet reklámozni, amikor elvileg a hétvégi esték eltöltéséről üzengetnek a felhasználók? Én eddig úgy tapasztaltam, hogy nem rosszabbak de nem is sokkal jobbak a közösségi oldalak, mint a hagyományosak. Van aki megosztaná más irányú tapasztalatait?

Felhasználóként persze akár zavarhatnak is a reklámok. De az is lehet, hogy én magam akarok reklámozni. Ezt pont a közösségi oldalaknál sok ügyes trükkel meg is tehetem. De vajon jó ez az üzemeltetőnek? Jó ez a pénzért hirdetőknek?

Vagy egyszerűen a szolgáltatás része, a felhasználói viselkedés eleme a belső hirdetés?

Innentől jórészt kérdéseim vannak. De talán lesz alkalom válaszokat is kapni ezekre, vagy a mi beszélgetésünkben vagy másokban. Meglátjuk. Ha lesznek válaszaim, akkor okosan megosztom a blogon. Ha ti adtok válaszokat kommentben, azt is.

Kalandra fel!

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr6540971

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Báder Szabolcs 2007.06.04. 08:20:56

Szia Konrád!

Én kb. pár hónapja dolgozgattam ki marketing szinten egy 'hirdető felület' (ad 2.0) projektet (nem volt benne komolyabb keresőoptimalizálás, alapvető volt).

A tapasztalataim alapján azt tudom mondani, hogy bizonyos helyeken, ahol a felhasználók kényelmét szolgálja, igenis jó és szükséges alkalmazni új technikákat. Sőt, azt tudom mondani, hogy mindez nem csak a hirdetőnek jó, hanem a látogatónak is, ha szépen és jól építjük fel.

SZabolcs


süti beállítások módosítása