Miközben egy nyomtatott magazinban a legtermészetesebb dolog, hogy felsorolják a lap hirdetőit, addig az online világban ez nagyon másképp megy. Bár vannak páran, akik havi hírlevélben felsorolják, kik is hirdettek náluk, de pl. az [origo] pár hónapja elzárkózott attól, hogy kiadja, kik is hirdetnek náluk.
Egyébként is állandó probléma az online ügynökségek körében a reklámfigyelés, hiszen nagyon nehezen (illetve gyakorlatilag nem) automatizálható, és bizony technikai okok miatt soha nem tökéletes (pl. a targetált hirdetésekre kell csak gondolni).
Ugyanakkor amióta rss feedeket olvasok, egyre kevesebb reklámot látok. Hiszen csak akkor kattintok tovább, ha a téma érdekel, és nem teljes az rss tartalom. Így aztán lemaradok egy csomó hirdetésről, és nem tudom, mit is ajánlanak nekem.
A komolyabb portálokon viszont hirdetéskiszolgálókon megy keresztül minden banner. Mi lenne, ha megkaphatnám rss-ben az aktuális kampányokat? Vajon attól összedőlne a piac? Nem arra gondolok, hogy belerakva az rss tartalomba (ennek technikai korlátai is vannak), hanem arra, hogy lenne egy külön feed a reklámoknak is. Ezt elvileg meg lehetne valósítani!
Vagy csak én vagyok túlzottan szakbarbár?
Utolsó kommentek