Bannertemetőnek az olyan oldalt, oldalcsoportot nevezzük, ahol gyakorlatilag bármennyi banner kifuttatható, igaz, nem sok eredménnyel: nagyon alacsony (a megjelenésszámhoz képest) az elérés, azaz pl. egy felhasználó egymás után akár 10-20 alkalommal is látja a bannert, pár percen belül.
Ilyen például a nagyon ismertek közül az iWiW és a hasonló kapcsolatépítő oldalak, de ilyen sok játékoldal is. Pörög a PI, alacsony az elérés, de jól mutat a statisztikákban.
Ezért is mond sokkal többet egy weboldalról vagy oldalcsoportról az, hogy egységnyi idő alatt hány embert érnek el ott. A letöltés gyakorlati értelemben nulla hasznossággal bír. Kell tudni, hiszen ez alapján lehet intenzitást számolni, de nem ez a fontos.
Tehát az elérés a fontos, és tegyük hozzá: az az idő is fontos, ameddig a hirdetést látja a felhasználó. Az valószínűsíthető, hogy pár év múlva a hazai piacon is lesznek olyan mérőszámok, amik az elérés mellett a "látottságot" is mérik. Vannak erre eszközök, nemcsak a ClickTale szerű statisztikák, hanem pl. a felhasználói oldalon történő mérések is. Nem számítok jelentős változásra az elkövetkező egy-két évre, de 3-4 év múlva már igen.
A fentiek miatt ki merem jelenteni: a hódmezővásárhelyi önkormányzat gyakorlatilag ingyen, mindenféle szakmai hátteret nélkülözve adta oda egy internetes cégnek az egyik ingatlanát (jelesül egy iskolát).
Tekintsünk el most a dolog bulvárszagától (pornó oldalak), és tekintsünk el a dolog politikai színezetétől is.
A lényeg: 60 hónapos barterszerződés köttetett, kötött letöltésszámmal! Még a méret sincs megadva...
az ingatlan értékének ellentételezéséül a Kft. havi 670.000 Ft. + Áfa összegben (havi 10.000.000 millió banner megjelenést) hirdetési keretösszeget biztosít 5 éven keresztül (60 hónap)
Bannertemető. Kótyavetye. Álszerződés.
Minek ez?
A kétemeletes ingatlant a polgármester szerint nehezen lehetne hasznosítani, sőt, így még 50-100 munkahelyet is teremt a Generál Média a városban.
Tehát ezzel fognak munkát teremteni? Akkor miért nem arról szól a megállapodás?
Mert ami most le van írva, az azt feltételezi, hogy öt évig a piac nem sokat változik. Hogy öt év múlva is lesz PI alapú megjelenés, hogy lesz értéke 10 millió bannermegjelenésnek bárhol.
Hiszen ez egy gumiszerződés, hiszen ha a Mellesleg és vidéke oldalak a myVIP-pel az élen (mert ezekről van szó) esetleg elhalnak, helyettük újak lesznek, megváltoznak a trendek, akkor változik a portfolió is. És közben egy már ma is elavult megjelenési forma a barter vállalási része.
Egy fizikai valójában létező ingatlanért, aminek az értéke még növekedhet is.
Ügyes. És szomorú...
Update: Milyen a jó médiabarter?
Update2: Feltámadunk? - az érintett cég pontosít, a blogíró magyaráz
Utolsó kommentek